• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

JLC:n är fortsatt favvoklockan som jag hoppas att jag aldrig behöer sälja. Använder den typ 1 gång varannan vecka och då är jag genomlycklig hela dagen.
Här kommer ett par dagsfärska wristshots :)
20160201_140755-1.jpg

20160201_095654.jpg
Riktig fin, är det dessutom guld? Hur stor är den? Automatverk? modellnr?

Jag fick efter mycket om och men idag mail med offert på fixning av min lilla, JLC direkt var i alla fall dryga 2.000 billigare än Nymans....men med en frakt så blir det väl någon tusenlapp bara......men det är också pengar...:) ......sen frågade de om jag ville byta visare och tavla på, då de sa att den hade skador på visare och tavla vid klockan 3 och 9......fast jag ser inga skador....och då kan jag leva med det? Så jag hoppade över det och sparar 450 euro. Sniken, javisst!:D
IMG_3424.JPG

Senast ändrad:
Timminställning för svarta urtavlan. Ett tryck = en timme frammåt. För snabb inställning av annan tidszon.
Hur vet vi att det finns en svart urtavla.......? Jag ser ingen bild;)

Fast med ref.nr så hittade jag massor av bilder:http://www.chrono24.se/jaegerlecoultre/grande-reverso-ultra-thin-duoface-3788570--id3428179.htm ........MEN, de är inte av din klocka:) och ref.nr stämmer inte på dessa foton.....fast de skriver att det är samma refnr.....hur är det möjligt?!

Fast den blev ännu ballare med alla bilder. läcker klocka!

Hur vet vi att det finns en svart urtavla.......? Jag ser ingen bild;)

Fast med ref.nr så hittade jag massor av bilder:http://www.chrono24.se/jaegerlecoultre/grande-reverso-ultra-thin-duoface-3788570--id3428179.htm ........MEN, de är inte av din klocka:) och ref.nr stämmer inte på dessa foton.....fast de skriver att det är samma refnr.....hur är det möjligt?!

Fast den blev ännu ballare med alla bilder. läcker klocka!
Internetz kan vara så ibland, inte att lita på. Här är the real deal:
image.jpeg
image.jpeg

var kommer banden ifrån ?

Tror att det är Casa Fagliano banden i så fall kommer de från en polostövelmakare i Buenos Aires.

Nedan saxat från jaegers hemsida.

Casa Fagliano was established in 1892 in Buenos Aires, the world capital of polo. For more than a centrum, the Fagliano family has been devoted to the single craft of leather working and they have come to master all its secrets. Still today, descendants of the company founder perform all the tasks of this authentic family enterprise. Their products are highly sought-after by the best players who cannot imagine going into a polo match without their favourite riding boots.

Casa Fagliano agreed to create hand-crafted watch straps especially for Jaeger-LeCoultre, which are produced in strict accordance with the centuries-old tradition of working with cordovan leather, famous for its great strength. A strap from the Casa Fagliano workshops is fitted to each watch. It is distinguished by its elegant suppleness and, because it is made by hand, each strap is unique. Jaeger-LeCoultre is proud of this partnership that adds another dimension to the link between polo and the Reverso watch.

Hur är det, JLC använder uteslutande sina egna inhouse verk. Men säljer gärna vidare till bl.a. Patek phillipe?

Tillbaka
Topp