• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

vackert... klart du skall vara nöjd.
De jag har sett live tycker jag skiljer sig lite åt (säkert mer att ljuset i de olika butikerna skiljde sig), men ibland upplevde jag den som lite för busy, ibland som helt fantastisk... din (lånta?) bild är ju fantastiskt, men så brukar ju JLC få fram det blå i sin produktbilder på ett sätt som är svårt att återskapa i verkligheten.
Men galen klocka är det... Grattis!!!
Tack skall ni ha! Bilden är lånad. Normalt sett behöver jag inte andras åsikter men nu gäller det en klocka jag aldrig sett. Vad jag har förstått så är det inte en numrerad LE utan bara en begränsad upplaga på metreoit tavlan!?

är det 22 mm på din?
på min GT är det 19 och jag använder det här... (vet inte om det finns i 22 mm)
http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p14213h262s388-Watch-band-Maison-19.html

CB97520B-5FB8-43E0-B7F1-759127C0172B_zpspues11rs.jpg
Jag får in ett 22 mm utan problem så jag antar det. Tack för tipset!

JLC.jpg
Ångest... La in en beställning och betalade deposition idag på en Jaeger-LeCoultre Master Calendar ref. 1558421 silver dial som ovan. Skulle ner på stan och kolla på en Zenith 410 och jag menar bara kolla INTE KÖPA.
Nu sitter jag med dissonans och fan vad jobbigt det är!
Eller skall man bara skaka av sig det och se fram emot mars april när klockan dimper ner?

Bra val, den är Helt grym, nu är det bara att sitta lugnt i båten tills den dimper ner.:)

JLC.jpg
Ångest... La in en beställning och betalade deposition idag på en Jaeger-LeCoultre Master Calendar ref. 1558421 silver dial som ovan. Skulle ner på stan och kolla på en Zenith 410 och jag menar bara kolla INTE KÖPA.
Nu sitter jag med dissonans och fan vad jobbigt det är!
Eller skall man bara skaka av sig det och se fram emot mars april när klockan dimper ner?
Sick!!! Älskar den. Stort grattis. Korka upp som sagt. Btw, skicka gärna länk till storyn, jag är också en sucker för stories.

Snygg, den var väldigt ren och fin, modellnr? Gammalt/Nytt?!
Ser dock ut som du har något problem med bandet, eller är det för smalt?

Gammalt mögel från lådan. Den är väldigt oval och galet tunn, kallas till och med Ovale. :)
Angående bandet så är det är ett riktigt gammalt crocco som har vridit sig lite och jag använder den så sällan så det har inte blivit av att sätta på ett nytt.
@Aurum @bjrn

Gammalt mögel från lådan. Den är väldigt oval och galet tunn, kallas till och med Ovale. :)
Angående bandet så är det är ett riktigt gammalt crocco som har vridit sig lite och jag använder den så sällan så det har inte blivit av att sätta på ett nytt.
@Aurum @bjrn
Jag önskar att jag hade en sådan mögellåda....;)
Den är värd ett bättre liv! Klart du skall använda den ofta!:) Fin var den i alla fall!

Sitter och drömmer lite om en vintage-JLC. @Jacob sålde en här för ett tag sedan:
https://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-shark-deep-sea-vogue.35149/

Det verkar som att samma klocka nu bor i Israel:
http://m.ebay.com/itm/Rare-Jaeger-L...Ref-E2643-Valjoux-72-/311339217182?nav=SEARCH

Den har även gått upp "något" i pris sedan den var i Sverige. :D
Israel. :D Via Kreta. Gick till handlare där. Uppstod lite frågetecken kring märkningarna på verket så jag drog tillbaka den här. Men handlaren m fl hävdade att den var schysst så då fick den gå dit. Har dock förekommit att vintage JLC fejkades i Kanada och Tyskland på 70-talet om jag minns rätt. De generiska boetterna försågs med vanliga V 72-verk och en fejkad JLC-tavla smälldes i. Så leta noggrant, @yonsson . It's a jungle out there. :)

Israel. :D Via Kreta. Gick till handlare där. Uppstod lite frågetecken kring märkningarna på verket så jag drog tillbaka den här. Men handlaren m fl hävdade att den var schysst så då fick den gå dit. Har dock förekommit att vintage JLC fejkades i Kanada och Tyskland på 70-talet om jag minns rätt. De generiska boetterna försågs med vanliga V 72-verk och en fejkad JLC-tavla smälldes i. Så leta noggrant, @yonsson . It's a jungle out there. :)
Aha, läste i en genomgång av modellen att de som såldes i USA saknade märkning på verket pga importregler men vet ej om det stämmer. Hur smidigt är ägandet på en sådan? Hade ju varit sjukt cool att ha en ny och en vintage kronograf från JLC.

Det verkar dock som om de tillverkades 69-72 så det finns väl inte så många antar jag.

Aha, läste i en genomgång av modellen att de som såldes i USA saknade märkning på verket pga importregler men vet ej om det stämmer. Hur smidigt är ägandet på en sådan? Hade ju varit sjukt cool att ha en ny och en vintage kronograf från JLC.

Det verkar dock som om de tillverkades 69-72 så det finns väl inte så många antar jag.
Vet inte heller.. Tycker absolut du ska jaga rätt på en. En riktigt trevlig dubbel!

Vet du hur det är med servicemöjligheter på de där? Tänker främst på om oberoende urmakare kan fp tag på delar eller om det är ett ovanligt urverk.
Borde inte vara några problem alls med ett V-72 så länge det inte är några av de JLC-märkta delarna som kraschat. Då är det nog desto knepigare.

Tillbaka
Topp