• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Tack! Inte konstigt att det diffar ibland, JLCs delar är nog inte helt gratis att köpa in. Sen är ju frågan vad som ingår också, i Nymans service utgår jag ifrån att allt ingår eftersom de gjort en uppskattning på vad som behöver bytas. JLC kanske gett dig ett pris för service medan delar kanske tillkommer?

Vissa märken (som nämns i en viss annan lång servicetråd) ger ju ett pris inkl allt, eventuella slitdelar bjuder de på. Det lär dock knappast gälla JLC.
Nymans sa att kronan måste bytes, men det sa inte JLC så vi får se hur stor skillnad det blir på slutet.

Sitter och slösurfar på JLCklockor. Görs bara masterserien i roseguld som ädelmetall? Kan inte hitta någon klocka i gulguld/rödguld.

Efter mycket om och men har jag bestämt mig för en jlc reverso, närmare grand date duo tror jag den heter. Någon som har denna eller klämt på den för som kan tala om hur den upplevs?

image.jpg
39mm. Perfekt dressar-size

Det var lite pirrigt att skicka iväg klockan med FedEx, då de inte som brukligt skannade in paketet när de tog emot det, utan bara la det för vidare handläggning (lämnade direkt på kontoret på Arlanda)....så trots att jag lämnade paketet kl 11.00 igår, så hade de inte stannat in paketet förrän jag ringde och frågade varför trackingnumret inte syntes på nätet.....kl.17.00.......men nu på morgonen har JLC kvitterat mottagandet av min klocka.... Med tanke på att de har behövt månader på sig i samband med att @yonsson reklamerade sin nya klocka, så får jag nog vänta..............:( Men den som väntar på något gott...;)
JLC reverso.JPG

Var i London på jobb i veckan och passade på att klämma in några egna dagar för lite klockspaning. Eftersom jag är lite sugen på Duométre så gick jag såklart till JLC-butiken på Bond Street och där fick jag hjälp av Julie som verkligen gav mig fantastisk service -- hon är kunnig och verkligen trevlig.

Trots att jag gjorde väldigt tydligt att min budget inte räckte till den så propsade hon till att börja med på att jag skulle prova Hybris Mechanica Duométre Sphérotourbillon Moon (i platina) "så jag kunde skryta för kompisarna att jag provat den". Med tanke på att den ligger på runt 250k GBP så är det på sätt och vis inte särskilt snällt att få mig att önska att jag hade råd att köpa en :greedy:. Jag är inte den som är särskilt pigg på tourbillon då klockorna som visar upp den oftast känns bara som rena skrytobjekt, men den här tycker jag är ganska magisk i verkligheten och den funkar faktiskt för mig. Glaset har en mycket bra anti-reflexbehandling så det syns inte att glaset finns där, vilket gör att det ser ut som tourbillon:en "svävar" på handleden. Sedan tycker jag att de svängda "stepped bridges" (vad kallar man det på svenska? :)) är supersnygga.

Den satt rätt bra på armen iallafall:
20160127_163320952_iOS.jpg

20160127_163326923_iOS.jpg

Och i rörelse:

Var i London på jobb i veckan och passade på att klämma in några egna dagar för lite klockspaning. Eftersom jag är lite sugen på Duométre så gick jag såklart till JLC-butiken på Bond Street och där fick jag hjälp av Julie som verkligen gav mig fantastisk service -- hon är kunnig och verkligen trevlig.

Den satt rätt bra på armen iallafall:
20160127_163320952_iOS.jpg

20160127_163326923_iOS.jpg

Och i rörelse:
Det var en riktigt maffig sak! En sådan kan man bara drömma om att lägga till sin samling...:)

Funderar på att komplettera min Explorer 214270 med en mer dressad klocka. Snöat in lite på Master Control Ultra Thin (t.ex. ref. 174-8-90s alt. 1358420) eller en nyare Memovox (t.ex. ref. 1418430). Hur upplevs storleken på 40mm på dessa? Upplevs en Ultra Thin "väldigt" tunn i förhållande till en "normal" klocka?

Med risk för svar som: "googla!".... Hur är ref.nr.-systemet egentligen uppbyggt? För mig framstår ovan Ultra Thin klockor som likvärdiga? Finns det någon guide?

Tillbaka
Topp