Jag har haft både monoface och duoface men fått C-spänne med bådaVet ni varför Monoface (talar om Small Seconds) ej har en clasp (utan spänne), medan Duoface har det? Lite tråkigt att behöva köpa till en clasp om man är ute efter en Monoface...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har haft både monoface och duoface men fått C-spänne med bådaVet ni varför Monoface (talar om Small Seconds) ej har en clasp (utan spänne), medan Duoface har det? Lite tråkigt att behöva köpa till en clasp om man är ute efter en Monoface...
Vanliga stålvarianten? Förhandlat dig till en, eller?Jag har haft både monoface och duoface men fått C-spänne med båda
Nä dum som jag var. Köpte i efterhand.Vanliga stålvarianten? Förhandlat dig till en, eller?
Trevlig - upplevs 37 som lagom dressing? Hur stor handled?Har suktat efter Jaeger ett tag. Så dök följande upp i 37mm samt utan borttag av nr 12 och 9. Väldigt nöjd!
Jorrå, enligt JLC s fan clubb på fejan har dom nu höjt priset och folk är upprörda… så vi skulle varit snabbareIngen prishöjning inom sikte för JLC som någon fått nys om? Har inte god koll på JLC, så ej hängt med om det dykt upp några rykten eller liknande.
Äldre reversos är relativt prisvärda kan jag tycka. Et inte hur referensnummer fungerar på dessa fast jag har en äldre.Aldrig sett denna förut, en referens de säger vara 25001, vilket jag inte hittar något på via Google.
Antar att detta är "originalet" till den limiterade Seconde Centrale, någon här inne som hört talas om/sett denna (25001) referens förut?
Länk: https://www.chrono24.se/jaegerlecoultre/jaeger-lecoultre-reverso-vintage-25001-rare--id20133417.htm
Förstår det, otroligt snygg!Det är ganska lätt att bara bli sittande med sin nya favorit.
Yes, en fin och rejäl pjäs med kul innehåll.Ngn som slog till på Reversoboken här inne förresten?
Mer och mer intresserad av JLC, vet du (eller ngn annan här inne) hur lätt/svårt det är att få tag på reservdelar till 50-70-talsmodeller? Har JLC själva så man kan skicka in äldre till dem?Äldre reversos är relativt prisvärda kan jag tycka. Et inte hur referensnummer fungerar på dessa fast jag har en äldre.
Det är ett rätt vanlig verk i de flesta, bör inte vara några problem. Min som är äldre har dock ett Tavannes-verk.Mer och mer intresserad av JLC, vet du (eller ngn annan här inne) hur lätt/svårt det är att få tag på reservdelar till 50-70-talsmodeller? Har JLC själva så man kan skicka in äldre till dem?
Tack! Hur är det med glaset/baksida och sådana delar, vet du det?Det är ett rätt vanlig verk i de flesta, bör inte vara några problem. Min som är äldre har dock ett Tavannes-verk.
@MJ24 har en och har postat bilder, en riktigt snygg ReversoNågon som vill bidra med ett wrist shot eller andra tankar om denna modell? Har inte lyckats hitta en butik som har den inne
Japp, Reverso Tribute Moon.@MJ24 har en och har postat bilder, en riktigt snygg Reverso
Super trevlig! Har du haft den länge?Japp, Reverso Tribute Moon.
Bidrar med en bild till!
Ca 18 månader tror jag.Super trevlig! Har du haft den länge?
Ska försöka jaga rätt på en att prövaCa 18 månader tror jag.
Om vi finns på samma plats nån gång, kan du alltid få prova min.Ska försöka jaga rätt på en att pröva
Jag bidrar med det jag kan…Suget efter Reverso igen är stort… Classique i gulguld är en ref jag inte testat än. Någon med bilder på en sådan?
Mina herrar,
Jag kan ha en riktig topp-Reverso på ingång inom någon vecka. Stay tuned säger jag bara
(Hittade en Grande Calendar i stål så det är inte den)