• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Har suktat efter Jaeger ett tag. Så dök följande upp i 37mm samt utan borttag av nr 12 och 9. Väldigt nöjd!
020DF2A1-A66F-4139-B156-DB143D99E460.jpeg
 
Väldigt lagom. Vid köpet tänkte jag främst som dressur, men i efterhand går den att ha till casual wear också. Har bara ett band i nuläget men har beställt ett ljusblått till casual och ett svart till dressade tillfällen. Min handled är normalstor, 17,0 cm.

Jag tycker att 37 mm känns som 38/39 beronde av chronograferna.
 
Aldrig sett denna förut, en referens de säger vara 25001, vilket jag inte hittar något på via Google.

Antar att detta är "originalet" till den limiterade Seconde Centrale, någon här inne som hört talas om/sett denna (25001) referens förut?

20133417-4gutboha1rky7oocjn120s7o-ExtraLarge.jpg


Länk: https://www.chrono24.se/jaegerlecoultre/jaeger-lecoultre-reverso-vintage-25001-rare--id20133417.htm
Äldre reversos är relativt prisvärda kan jag tycka. Et inte hur referensnummer fungerar på dessa fast jag har en äldre.
 
Äldre reversos är relativt prisvärda kan jag tycka. Et inte hur referensnummer fungerar på dessa fast jag har en äldre.
Mer och mer intresserad av JLC, vet du (eller ngn annan här inne) hur lätt/svårt det är att få tag på reservdelar till 50-70-talsmodeller? Har JLC själva så man kan skicka in äldre till dem?
 
Mer och mer intresserad av JLC, vet du (eller ngn annan här inne) hur lätt/svårt det är att få tag på reservdelar till 50-70-talsmodeller? Har JLC själva så man kan skicka in äldre till dem?
Det är ett rätt vanlig verk i de flesta, bör inte vara några problem. Min som är äldre har dock ett Tavannes-verk.
 
Suget efter Reverso igen är stort… Classique i gulguld är en ref jag inte testat än. Någon med bilder på en sådan?
 
Mina herrar,

Jag kan ha en riktig topp-Reverso på ingång inom någon vecka. Stay tuned säger jag bara ;)
(Hittade en Grande Calendar i stål så det är inte den)

Tji fick jag - hittade en sån här i Frankrike i helgen och försökte köpa den men då butiken inte hade öppet hann någon annan före.

Finns det någon som känner till mer om den här specifika modellen och var man kan få tag i den? Knappt ett spår på nätet. Klassisk DuoFace men med grafisk profil på boetten. Magi.

Måste ha en.

 

Bilagor

  • CE79550B-ED76-4067-BC04-74D6D43C196E.png
    CE79550B-ED76-4067-BC04-74D6D43C196E.png
    444.6 KB · Visningar: 7
Tillbaka
Topp