• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

larkad

Omega
Fick bli min JLC Grande Reverso Ultra Thin 1931 Duoface idag inför lite uppklädd lunch.

JLC i Minin 220623.jpg
 

dropic

Omega
2-Faktor
Har lagt upp en köpesannons men tänkte testa lyckan här också. Söker en JLC Reverso Classique, helst av mindre storlek och manuell, exempelvis ref 252.8.86.

Om någon sitter på en och är sugen på att sälja får ni gärna skicka ett PM 😊
 

Guden

Cartier
Jag kan verkligen inte få till passformen med viklåset för min reverso, blir galen. Ett sista försök gjordes i helgen. Trots att jag älskar känslan av premium när man knäpper fast butterfly-claspen så måste jag nog ge upp på det. Jag måste ha möjlighet till att snabbt justera och det är för jobbigt med ett viklås.

Om någon är sugen på "folding buckle 18mm" med svart alligator band kan ni skicka iväg ett PM. Har använts max 5-6 gånger. Det blir någon tusing i rabatt (original, inköpt på NK för några månader sedan.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Grymt fint besök på Bond Street igår. Testade mig igenom hela gatan men JLC tog kakan. Trevligast personal och mest kul i butiken att kika på. Väntar själv på en grön tribute men denna blåa var helt makalös live. Båda svårfotade men VÄLDIGT bra live. Testa rekommenderas varmt till den som tvekar.

29291460-A526-426F-B718-6B1A3E800B22.jpeg
783F596B-F35B-49E0-8FF8-529F19278CFA.jpeg
 

Henkelarsson

Omega
Pledge Member
Grymt fint besök på Bond Street igår. Testade mig igenom hela gatan men JLC tog kakan. Trevligast personal och mest kul i butiken att kika på. Väntar själv på en grön tribute men denna blåa var helt makalös live. Båda svårfotade men VÄLDIGT bra live. Testa rekommenderas varmt till den som tvekar.

29291460-A526-426F-B718-6B1A3E800B22.jpeg
783F596B-F35B-49E0-8FF8-529F19278CFA.jpeg
Polarisen är ju bara SÅ rätt 😍 - sitter så bra på armen dessutom!
 

maxlindstrom

Breitling
Tjena! Kikat runt lite på vad det kan kosta att reparera en jlc med mecaquartz (heraion) men inte riktigt blivit klok på det. Någon som har en aning vad det skulle kunna landa på?
 

JeJej

Omega
2-Faktor
Tjena! Kikat runt lite på vad det kan kosta att reparera en jlc med mecaquartz (heraion) men inte riktigt blivit klok på det. Någon som har en aning vad det skulle kunna landa på?
På Jaegers hemsida står det ca4000 för en helservice men då kan ev delar komma ovanpå det. Tror inte de gör delrep utan alltid helservice.
 
Har en Master Control Date jag är supernöjd med men börjat kika efter en Reverso: Skulle helst ha en med small seconds och automatisk (detta verkar vad jag sett dra ned utbudet avsevärt?). Budget ca 40k... Vad skulle ni föreslå?
 

JeJej

Omega
2-Faktor
Har en Master Control Date jag är supernöjd med men börjat kika efter en Reverso: Skulle helst ha en med small seconds och automatisk (detta verkar vad jag sett dra ned utbudet avsevärt?). Budget ca 40k... Vad skulle ni föreslå?
Undrar om det du söker finns?
212.8.S5 är ju utan sekvisare och Gran Sport har centrum sekund.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Din klocka saknar väl inte bara boxen @watchLudde?
Såldes tidigare som watch only.

 
Din klocka saknar väl inte bara boxen @watchLudde?
Såldes tidigare som watch only.

Säljer bara klockan + original länken
 
Topp