• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Månfas Jaeger, kan lätt bli OWG med denna
IMG_1085.jpeg
Mycket fiiint

tavla och i skick som jag inte skulle vilja ha.
Jag tycker det är viktigt att dom har de riktigt

Korspost från ”Vad gör du”-tråden…
IMG_5128.jpeg

Drömklocka. 😍
Den här har jag kikat lite sporadiskt efter sen förra hösten. Inte helt lätt att hitta.
Är det en 270.1.54?

Jag är ute efter en helguld med subdial och det är den enda referensen jag hittat som matchar kriterierna.

Drömklocka. 😍
Den här har jag kikat lite sporadiskt efter sen förra hösten. Inte helt lätt att hitta.
Är det en 270.1.54?

Jag är ute efter en helguld med subdial och det är den enda referensen jag hittat som matchar kriterierna.
Stämmer bra det, du kan dina referenser. Jag letade också ett tag men fick plötsligt lite tur. Verkligen trevligt att den går att dressa upp eller ner beroende på humör.
Det enda jag saknar är ett viklås men där han turen inte varit framme ännu.

Stämmer bra det, du kan dina referenser. Jag letade också ett tag men fick plötsligt lite tur. Verkligen trevligt att den går att dressa upp eller ner beroende på humör.
Det enda jag saknar är ett viklås men där han turen inte varit framme ännu.
De har blivit så JÄKLA dyra nu bara. Det är oerhört tråkigt.
Det medför ju att den ligger lite längre bort i tiden för inköp beklagligt nog.
Jag hade verkligen velat ha en till hösten.

Får bli en inspo-bild från imorse när vi ändå håller på:
IMG_5134.jpeg
En annan grej är att de är svåra i storleken och ibland utformningen av sina boetter.
Jag har provat två olika. En ny i butik och min kompis mindre Reverso utan subdial.
Osäker på referensen på båda.
Totalt olika utseende och känsla på handleden.
Din modell har jag aldrig ens sett i verkligheten och går och drömmer om att den kommer sitta som en smäck.
Så utmaningen är dubbel. Även om jag skulle hitta en till rätt pris på nätet så VET jag inte om jag kommer trivas med storleken.
Det handlar om för mycket pengar att chansa med.
Min enda lösning är i princip om någon hamnar i ett auktionshus jag kan besöka innan budgivning.

Asså kalla mig snål men jag tycker att
5700 va lite mycke för ett spänne!
IMG_7767.png

och då är det inte ens hos en AD!
vad tar dom där ett spänne då?!

Betydligt mindre tror jag, det där ser ut som en ren chansning. Vanligt stålspänne från Patek kostar runt 1500 kr, och jag tror definitivt inte att JLC tar fyra ggr så mycket.
IMG_7767.png

Jag har jagat Grand Seiko-spännen ett tag nu och jag tycker att det är oskäligt att betala över 2000:- för ett spänne i stål som det står ”SEIKO” på. Vare sig det står ”Grand” framför eller inte.

Betydligt mindre tror jag, det där ser ut som en ren chansning. Vanligt stålspänne från Patek kostar runt 1500 kr, och jag tror definitivt inte att JLC tar fyra ggr så mycket.
Tänker också det!
omegas kostar 500 så en tusen hade väll vart mer accepterat. Ska prata med en AD istället helt enkelt.

IMG_7767.png

Jag har jagat Grand Seiko-spännen ett tag nu och jag tycker att det är oskäligt att betala över 2000:- för ett spänne i stål som det står ”SEIKO” på. Vare sig det står ”Grand” framför eller inte.

Om man beställer ett vanligt spänne i stål direkt från JLC kostar det 1430:- (då 16 mm men tror inte det skiljer speciellt mycket i pris).
Det är bara att ringa deras kundservice, telefonnumret finns på deras hemsida.

Jag köpte ett spänne till en GS hos AD tidigare i år, kostade 880:-.

Tillbaka
Topp