Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Är det Horween Shell Cordovan från Molequin?Ett nytt band piggar alltid upp!
Tackar!Snyggt! Är det Horween Shell Cordovan från Molequin?
Sugen på att sälja så är jag intresserad
Master Control 37mm, en favorit!
Den i bilden innan ditt inlägg är 26x42 mm och jag har 18 cm handleder. Sitter som gjuten, även till vardags.Någon här som antingen besitter eller har haft en Grande Taille som har ungefär 18cm handleder som kan bjuda på några WS alternativt reflektioner kring storleken? Intresset för modellen har alltid funnits och är på jakt efter en snygg klocka att ha till vardags på läder och är rädd att den hade sett för dressig ut på mig.
Någon här som antingen besitter eller har haft en Grande Taille som har ungefär 18cm handleder som kan bjuda på några WS alternativt reflektioner kring storleken? Intresset för modellen har alltid funnits och är på jakt efter en snygg klocka att ha till vardags på läder och är rädd att den hade sett för dressig ut på mig.
Det ligger en 270.8.62 på köp/sälj, hygglig timing med din fråga.Någon här som antingen besitter eller har haft en Grande Taille som har ungefär 18cm handleder som kan bjuda på några WS alternativt reflektioner kring storleken? Intresset för modellen har alltid funnits och är på jakt efter en snygg klocka att ha till vardags på läder och är rädd att den hade sett för dressig ut på mig.
Föredrar nog den med guilloche-tavla, men det var den som väckte ett behov!Det ligger en 270.8.62 på köp/sälj, hygglig timing med din fråga.
Jag föredrar den tidigare referensen på 37mm. 140.8.98.S.Föredrar nog den med guilloche-tavla, men det var den som väckte ett behov!
Har dock snöat in mig på en Reserve de marche. Någon som har input på 37mm-versionen? Eller är 39:an man bör sikta på? Vill ha en snygg klocka till vardags på läderband för att komplettera en Submariner.
Bifogar bilder snodda från nätet. Och en bild på min handled med en 35/36mm ~18cm.
37:
39:
Något som gör att den tilltalar mig mer också.Jag föredrar den tidigare referensen på 37mm. 140.8.98.S.
Fotat med en potatis?Något som gör att den tilltalar mig mer också.
Jaeger-LeCoultre Reserve De Marche Master Control 140.8.93.S | Chrono24
Köp Jaeger-LeCoultre 140.8.93.S tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
Någon duktig här som kan ge utlåtande på ovan klocka? Om priset är rimligt - säljaren kunde gå ner några tusenlappar också.
Haha påpekade detta också och efterfrågat bättre bilder.Fotat med en potatis?
Jag har platt 18.5cm handled och jag hade en reverso tribute ett tag som fick lämna just för att den var för stor (lång) med sina 45.6mm. När den hamnade mitt på handleden var den perfekt men så fort den gled upp lite så hängde liksom bandhornen ut. Den kändes betydligt större än vad en rund klocka med 45.6 L2L gör.Landat i att det är en Reverso jag ska köpa. Av Grande Taille (42x26) och Grande Reverso Ultra Thin (46x27), vilken av dessa lämpar sig bäst till en vardaglig användning? På kontoret (skjorta och tröja/ ibland kavaj), ledigare klädsel men även vid något mer dressade tillfällen. Kort och gott, vilken av dessa två är mest all round skulle ni säga? Har en stabil handled på 18,5cm.
En 116610ln som referens på min handled.
Har dessvärre inte möjlighet att testa någon variant i Göteborg!
Tack för input!Jag har platt 18.5cm handled och jag hade en reverso tribute ett tag som fick lämna just för att den var för stor (lång) med sina 45.6mm. När den hamnade mitt på handleden var den perfekt men så fort den gled upp lite så hängde liksom bandhornen ut. Den kändes betydligt större än vad en rund klocka med 45.6 L2L gör.
Så min röst faller på den mindre av de två du överväger
Edit: så jäkla snygg så man funderar på att köpa en igen. Isf skulle jag köra den på oem tygband. Men som sagt, 46 är långt på reverso.
Tycker den är klart bäst när den bärs casual. Det band jag använde mest till min var ett mocka från @Feskarn. Passade bra iom att det var lite tjockare och lirade rakt av med OEM viklåsTack för input!
Ja den är farligt läcker på tygbandet! Lutar mer åt den mindre storleken för att hålla den lite mer åt det dressade hållet men förhoppningsvis tillräckligt stor för att kunna ha med mer casual klädsel som jeans och tshirt.
Blir hem direkt efter jobbet och klippa lite A4 för att få ett hum om storleken.Tycker den är klart bäst när den bärs casual. Det band jag använde mest till min var ett mocka från @Feskarn. Passade bra iom att det var lite tjockare och lirade rakt av med OEM viklås
Kartong, så du kan se hur platt den är.Blir hem direkt efter jobbet och klippa lite A4 för att få ett hum om storleken.
Fenomenal idé, tack!Kartong, så du kan se hur platt den är.
Jag har ca 18,5 cm och en Reverso large (45,6 * 27,4 mm). Tycker den funkar utmärkt till både casual och lite mer kontorsklädd.Landat i att det är en Reverso jag ska köpa. Av Grande Taille (42x26) och Grande Reverso Ultra Thin (46x27), vilken av dessa lämpar sig bäst till en vardaglig användning? På kontoret (skjorta och tröja/ ibland kavaj), ledigare klädsel men även vid något mer dressade tillfällen. Kort och gott, vilken av dessa två är mest all round skulle ni säga? Har en stabil handled på 18,5cm.
En 116610ln som referens på min handled.
Har dessvärre inte möjlighet att testa någon variant i Göteborg!