• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

IMG_6139.jpeg
Var precis förbi NK i Stockholm och provade den nya Reverso ”saffiano Fagliano”, och wow, Storleken är helt perfekt! Älskar enkelheten i tavlan utan guilloche och siffror.
Silver eller vit?

Måste kolla upp denna. Jag ska till Oslo i helgen och gå på konsert. Då blir det säkert en del tid över till att kolla klockor!

Skulle den finnas i helguld för ”gamla” JLC-priser så skulle det nog blivit köp. Riktigt bra är den!

Lite kul att du nämner guld, för jag har länge funderat på en Cartier Louis, men nu när den här släpptes så vet jag inte riktigt. Jag har redan en Must och det kanske är roligare att bredda sig lite och då med en sådan klassisk modell som Reveso. Hade den som du säger släppts i guld och "gamla priser" hade det inte varit mycket att tveka på.

Lite kul att du nämner guld, för jag har länge funderat på en Cartier Louis, men nu när den här släpptes så vet jag inte riktigt. Nu har jag redan en Must och det kanske är roligare att bredda sig lite och då med en sådan klassisk modell som Reveso. Hade den som du säger släppts i guld och "gamla priser" hade det inte varit mycket att tveka på.
Rent logiskt (vad är iof logik värt när det kommer till denna hobby) så känns det som en bra väg att gå. Lika men ändå olika den duon. Reverson, lite bastantare med sin historik som gammal sportklocka, och sen kontrasten med en klassisk Tanks designelement.

Tillbaka
Topp