• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Ibland kan det vara bra att sätta sig bredvid JLC's senior sales manager...

image.jpeg
Grymt cool! Är det nån limited edition? När släpptes den?

Tack!

Nej, men en boutique only version. Får egentligen bara säljas i JLC's egna butiker... Släpptes 2012! Den är discontinued men jag fick den sista som deras senior sales manager hade på lager.
Är man senior sales manager så är man ju bevisligen bra på att sälja och få kunden att känna sig speciell :D

Det skall bli kul att se vad du hittar på, dina tatueringar har ju en originell stil. Själv hade jag hoppats på att det skulle bli någon typ av emaljering, men det är ju en helt annan nivå.

Är man senior sales manager så är man ju bevisligen bra på att sälja och få kunden att känna sig speciell :D

Det skall bli kul att se vad du hittar på, dina tatueringar har ju en originell stil. Själv hade jag hoppats på att det skulle bli någon typ av emaljering, men det är ju en helt annan nivå.

Precis! Jag sa att jag ville ha en Reverso men inte en vit som alla andra. En vecka senare satt rödingen på handleden. Bra sälj :D

Tyvärr kan bara emaljering göras på gul- och vitguld. Värmer du upp tex roséguld påverkar det ytan medan stål blir för ömtåligt. Däremot kan du lackera på stål för att få färg - tex om du vill ha Sveriges flagga. Emaljering är riktigt häftigt att se i verkligheten...

Okay cool som fan, stort grattis! Kan du reffen, vad listar den?

Tack!

Referensen är Q278856J. Innan den blev discontinued för ett år sedan var listpriset 76.000 kr

Lägger väl in en bild på min Duo som jag haft i 16 år köpt i Monaco
IMG_7206jaeger.JPG

Härligt att någon behåller sina klockor :)

En fråga hur är skicket efter 16 år tänker mest på hairlines och repor.

För efter 1 1/2 veckas ägande kan jag personligen konstatera att Reverso inte är en klocka för folk med OCD. Räcker bara att titta på klockan med en sexy blick och det poppar upp hairlines ;)

När de värmer upp stålet till runt 800 grader blir det ömtåligt när de ska göra emaljeringen. Därav lackering på stål - caset behöver inte värmas till den höga temperaturen då.
800 grader, ja då kan man faktiskt påverka stålets egenskaper. Men det utförs på stål så helt omöjligt är det inte. Sådär ömtåligt lär det inte bli men är inte alls lika lättarbetat som guld. De emaljerar platina?

Härligt att någon behåller sina klockor :)

En fråga hur är skicket efter 16 år tänker mest på hairlines och repor.

För efter 1 1/2 veckas ägande kan jag personligen konstatera att Reverso inte är en klocka för folk med OCD. Räcker bara att titta på klockan med en sexy blick och det poppar upp hairlines ;)

tycker det funkar bra man kan ju ha en sida för vardagsbruk och den andra för fest, min har hållt sig bra men har den inte som beater dock.

image.jpeg
image.jpeg

Fick hem min DSC från ruckning idag. Har ju i princip uteslutande burit denna ett bra tag men den kändes lite tråkig för första gången idag. Fick orena tankar om att sälja den, JLC är ju tydligen main stream nu. ;)
Bytte band till nato och nu känns det bättre igen. :)

Senast ändrad:
20160519_234712.jpg
20160519_234700.jpg
20160519_234725.jpg
Är en jävla junkie när det kommer till band till min reverso.
De nya banden har ju en plastbit som gör att man slipper 'lug overhang ' om man har taniga handleder.
Beställde ett band från CF i ödleskinn, 4.5mm tjockt och rundad form.
Vad tycker ni om kombon? Tycker ni att det minimala som luggarna exponeras går under radarn?
Kanske en jävligt nördig fråga men har fan gått igenom en del band och det ska fan vara perfekt :D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp