• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Fantastisk klocka! Perfekta propotioner
image.jpg
Någon som vet om denna finns inne hos någon handlare i Stockholm?
 

Lunkan

Cartier
Min gamla reverso, även kallad reservo... :)



Tyckte inte om den, finns betydligt snyggare och stilrena. Denna var alldeles för plåttrig.

Ber om ursäkt för kass bild dessutom..
 

Hellveg

Omega
Det finns förbannat många fina från JLC, mycket av det är dessutom väldigt prisvärt.

Jag har nog ändå lagt beslag på min absoluta favorit.

141207-Unbox-1.jpg


141207-Unbox-2.jpg


141207-Unbox-3.jpg


141207-Unbox-4.jpg


141207-Moon-1.jpg


141207-Moon-2.jpg


141207-Moon-3.jpg


141207-Moon-4.jpg


141207-Moon-5.jpg


141207-Moon-6.jpg


141207-Moon.jpg


Såå underbart snygg! Men det där är väl en Master Ultra Thin Moon 39? Tyckte någon skrev tidigare att det va en Master Hometime.. Rätta mig gärna om jag har fel eller missförstått. Oavsett så är det galet snygga bilder på galet snygg klocka!!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Såå underbart snygg! Men det där är väl en Master Ultra Thin Moon 39? Tyckte någon skrev tidigare att det va en Master Hometime.. Rätta mig gärna om jag har fel eller missförstått. Oavsett så är det galet snygga bilder på galet snygg klocka!!
Njae, Master Hometime-namnet gällde en annan bild - som jag postade längre upp. Davids är inte en MHT...
 

David74

Omega
Väldigt trevlig tråd som dock är på tok för kort och för allt för lite uppmärksamhet. Får dra mitt strå till stacken och bidra med lite bilder på min Master Compressor Chrongraph. Klockan är från 2007, jag köpte den här på forumet för ett år sedan och snart blir det väl en till från JLC.

JLC2.jpeg
JLC3.jpeg
JLC1.jpeg



Och en bonusbild från i julas då den fick ett rött armband.
JLCröd.JPG
 

nissehult

Patek
2-Faktor
JLC uppdaterar sin tungvrickare Master Grande Tradition Tourbillon Cylindrique à Quantième Perpétuel med en blå tavla (säkert bättre i verkligheten) och zodiak-info i kalendern.

jlc_quantierme.jpg
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Hej!
Efter många års velande har jag bestämt mig för att köpa en JLC Reverso GT, kan tänka mig både beggad och ny.

Ska jag köpa en beggad vill jag titta på den innan jag köper den, så Chrono24 är inte rätt för mig.
Om jag köper en beggad, finns det något jag ska vara uppmärksam på?
Är det någon som vill sälja en eller vet var jag kan hitta en i Stockholms närhet?


Om jag köper en ny, vad är rimlig rabatt hos en AD?

Tacksam om ni kan hjälpa mig att lösa detta i-landsproblem :)
//Rusty
 
Hej!
Efter många års velande har jag bestämt mig för att köpa en JLC Reverso GT, kan tänka mig både beggad och ny.

Ska jag köpa en beggad vill jag titta på den innan jag köper den, så Chrono24 är inte rätt för mig.
Om jag köper en beggad, finns det något jag ska vara uppmärksam på?
Är det någon som vill sälja en eller vet var jag kan hitta en i Stockholms närhet?


Om jag köper en ny, vad är rimlig rabatt hos en AD?

Tacksam om ni kan hjälpa mig att lösa detta i-landsproblem :)
//Rusty
Min ringa uppfattning är att det verkar ganska svårt att hitta beggade iaf sällan de dyker upp här.

Tror dock det ligger en på blocket just nu faktiskt!
 

Occupier

Breitling
Som relativt ny på KS slår det mig att det är förvånansvärt lite fokus på JLC. Mer uppmärksamhet förtjänas.

Jag har spanat in Geographic ett tag och har varit runt på bland annat Nymans och NK i Sthlm utan framgång. Vet någon var man kan testa?

Jag har testat Chronograph och Hometime (tack för fantastisk recension n155e ) men skulle villja jämföra med Geographic innan jag slår till. Vad är era åsikter om dessa?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Som relativt ny på KS slår det mig att det är förvånansvärt lite fokus på JLC. Mer uppmärksamhet förtjänas.

Jag har spanat in Geographic ett tag och har varit runt på bland annat Nymans och NK i Sthlm utan framgång. Vet någon var man kan testa?

Jag har testat Chronograph och Hometime (tack för fantastisk recension n155e ) men skulle villja jämföra med Geographic innan jag slår till. Vad är era åsikter om dessa?
Om de inte finns på AD i Sverige så kanske det är dags för en tur till typ Oslo, Köpenhamn, Amsterdam, etc. om du vill se den på armen.

Rent passformsmässigt så borde det vara väldigt lika mellan de klockorna. Tjockleken är i princip den samma, Chronograph och Hometime är 40mm medans Geographic 39mm. Vad som talar emot Chronograph är datumet 4:30 - jag gillar inte datum på sniskan. Komplikationerna på Geographic är kul, men jag tycker kanske att tavlan blir lite plottrig. Du har inte kollat på Master Calendar? Den är ju väldigt snygg tycker jag, och 39mm.

Jaeger-LeCoultre-Master-Calendar-SS-1558420-main.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Komisk timing. Var EXTREMT nära att köpa en JLC master calendar förra veckan, men säljaren backade sista sekunden, annars hade jag suttit med en sådan på armen idag.

Klämde på Davids ultra thin moon för att få en uppfattning om kvalle och storlek inför köpet. En bra klocka såklart, men ska jag äga en så pass dyr klocka så vill jag gärna ha ännu fler detaljer. Upplevde inte tavlan på ultra thin moon som jätterolig. Trodde den skulle ha mer sunbursteffekt.

Master calendar är en fullträff enligt mig. De klassiska komplikationerna i en bra storlek. Det finns ju även en äldre mindre storlek (37mm) av samma klocka som inte tillverkas längre. Det kanske är en ännu bättre storlek.
39mm-versionen släpptes på Baselmässan 2013. Man känner lättast igen den genom att det står "automatic" istället för "automatique" på urtavlan. Det finns förvånansvärt lite bilder och få recensioner på den så det är nog inte en bästsäljare, men ruggigt fin är den!

Slänger in en bild som Tony aka "learningtofly" på TZUK tagit. Följ honom på insta om ni inte redan gör det: tony_in_herts
image.jpg
 

Occupier

Breitling
Om de inte finns på AD i Sverige så kanske det är dags för en tur till typ Oslo, Köpenhamn, Amsterdam, etc. om du vill se den på armen.

Rent passformsmässigt så borde det vara väldigt lika mellan de klockorna. Tjockleken är i princip den samma, Chronograph och Hometime är 40mm medans Geographic 39mm. Vad som talar emot Chronograph är datumet 4:30 - jag gillar inte datum på sniskan. Komplikationerna på Geographic är kul, men jag tycker kanske att tavlan blir lite plottrig. Du har inte kollat på Master Calendar? Den är ju väldigt snygg tycker jag, och 39mm.

Jaeger-LeCoultre-Master-Calendar-SS-1558420-main.jpg

Det har du rätt i! Då passar det alldeles utmärkt att jag har ett par jobbresor till Oslo i april och maj.

Chronograph är inte lika dressad som de andra, vilket är det jag är ute efter just nu, så där har intresset svalnat.

Det jag gillar med Geographic är kombinationen av stilig, coola funktioner och originell samtidigt som det är ett urverk i världsklass. Vad gäller Calendar får jag erkänna att jag inte riktigt gett den en chans, den har liksom överskuggats av det jag gillar med Geographic samtidigt som den är relativt lik Hometime i sin design.

Vad är det som skiljer den varianten av Calendar där dag och månad sitter vid 9 resp. 3 samt gångreserv med de ni visar där dag och månad är centrerat?

JLC Master Calendar.jpg
 

point1

Cartier
Det har du rätt i! Då passar det alldeles utmärkt att jag har ett par jobbresor till Oslo i april och maj.

Chronograph är inte lika dressad som de andra, vilket är det jag är ute efter just nu, så där har intresset svalnat.

Det jag gillar med Geographic är kombinationen av stilig, coola funktioner och originell samtidigt som det är ett urverk i världsklass. Vad gäller Calendar får jag erkänna att jag inte riktigt gett den en chans, den har liksom överskuggats av det jag gillar med Geographic samtidigt som den är relativt lik Hometime i sin design.

Vad är det som skiljer den varianten av Calendar där dag och månad sitter vid 9 resp. 3 samt gångreserv med de ni visar där dag och månad är centrerat?

JLC Master Calendar.jpg


RDM?
 
Topp