• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

JesperO

Rolex
Slänger upp lite bilder på min första JLC. Nöjd än så länge. Läsbarheten kan man inte klaga på. :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

BAM!!!
Grymt grattis...och jag som letar lite smått efter en sådan sedan en tid.
Hoppas få stå först i kön den dagen du säljer...
Hur upplever du den? Storlek? Är den för stor som dressare (tycker ändå den är rätt clean)?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
BAM!!!
Grymt grattis...och jag som letar lite smått efter en sådan sedan en tid.
Hoppas få stå först i kön den dagen du säljer...
Hur upplever du den? Storlek? Är den för stor som dressare (tycker ändå den är rätt clean)?
Hade en lista på köpare innan jag ens fått hem den, men visst, jag ska minnas dig om de andra bangar om den ska säljas längre fram. Tycker den bärs kanonbra, inte alls för stor. Dressare är väl att ta i, men jag tror den passar i de flesta sammanhang.
 

point1

Cartier
Har två gamla JLC-mög. En w.w.w. från mitten av 40-talet, och en guldare från mitten av 50-talet.
Märket växer på mig mer och mer, och blir nog fler klockor längre fram.
Funderar eventuellt på att sälja guldaren och köpa en modell med subsekund. Ska jaga lite...
IMG_20150209_121847%20%282%29.jpg


Har du någon bild på urverket på denna?
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Hej!

Är det någon som testat Cape Cod på sin Reverso?
Finns det någon jag ska tänka på innan jag testar?
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Jag har alltid gillat JLC som tillverkare och med sina fantastiska urverk, men jag har hittills inte hittat någon modell där utseendet klickar för mig.
Den här tråden har ju dock hjälpt till med lite inspiration, så keep 'em comin'!

/Klocksebbe
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har alltid gillat JLC som tillverkare och med sina fantastiska urverk, men jag har hittills inte hittat någon modell där utseendet klickar för mig.
Den här tråden har ju dock hjälpt till med lite inspiration, så keep 'em comin'!

/Klocksebbe
Vad är för typ av klocka du letar efter? JLC känns generellt sett mer "dressade på läder" än "sportiga på stållänk"...
 

Occupier

Breitling
Höjer väl upp tråden igen och skickar in en bild på en Master Geographic refnr 142.2.92 som får testa den nyinköpta klockhållaren. Nu skall bara ett armband köpas in så man kan ha den på armen också.:D
020.JPG


030.JPG
028.JPG

Fantastisk!

Jag har försökt hitta ADs i Sthlm, Oslo och södra Frankrike som visar dessa, utan framgång. Så jag är minst sagt avundsjuk. Klockhållaren får också godkänt :)
 
Topp