That's it? Jag tänkte om den med RDM var från ett visst årtal eller liknande. Den verkar till exempel inte finnas på http://www.jaeger-lecoultre.com/SE/en/collections/master#55click=megamenu. Utan är dock snyggare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Modellen med gångreservindikator tillverkades mellan 2006 och 2013, med kaliber 924. Den andra som jag och yonsson visade är den nya som släpptes på SIHH 2013 - den har kaliber 866. Bortsett från att gångreservindikatorn har försvunnit (kanske inte någon visuell nackdel) så verkar urverken vara väldigt lika. 866 är nyare (modernare), lite mindre till storleken och färre delar än 924.Vad är det som skiljer den varianten av Calendar där dag och månad sitter vid 9 resp. 3 samt gångreserv med de ni visar där dag och månad är centrerat?
JLC utvecklar nya urverk till respektive boett. Med andra ord är det inte samma urverk som sitter i den nya 39mm-modellen som sitter i den gamla 37mm-modellen. Rätt cool att de inte bara trycker i ett standardurverk som exempelvis Zenith gör (de har ju samma urverk i sina 38mm-kronografer som i sina 42mm-kronografer).
Det gör att man inte får det fula utrymmet runt rotorn på baksidan och det gör att tavel-layouten blir precis som man vill ha den.
Modellen med gångreservindikator tillverkades mellan 2006 och 2013, med kaliber 924. Den andra som jag och yonsson visade är den nya som släpptes på SIHH 2013 - den har kaliber 866. Bortsett från att gångreservindikatorn har försvunnit (kanske inte någon visuell nackdel) så verkar urverken vara väldigt lika. 866 är nyare (modernare), lite mindre till storleken och färre delar än 924.
Vill du gå vintage så finns även Odysseus Moonphase. Så gott om vackra klockor från JLC finns det gott om. Reverso vs. Master blir mer en fråga om man vill ha runda eller rektangulära klockor
Du råkar inte ha koll på vad den nya med meteorurtavla kostar?Modellen med gångreservindikator tillverkades mellan 2006 och 2013, med kaliber 924. Den andra som jag och yonsson visade är den nya som släpptes på SIHH 2013 - den har kaliber 866. Bortsett från att gångreservindikatorn har försvunnit (kanske inte någon visuell nackdel) så verkar urverken vara väldigt lika. 866 är nyare (modernare), lite mindre till storleken och färre delar än 924.
Den nya Calendar har släppts/kommer släppas med en meteroit-tavla. Det sägs att meteroiten kommer från Sverige - en forummedlem har ställt sig på kö för ett exemplar.
Vill du gå vintage så finns även Odysseus Moonphase. Så gott om vackra klockor från JLC finns det gott om. Reverso vs. Master blir mer en fråga om man vill ha runda eller rektangulära klockor
"Priset för stål varianten sägs landa på $11,300 och den i rosé $24,300"Du råkar inte ha koll på vad den nya med meteorurtavla kostar?
JLC utvecklar nya urverk till respektive boett. Med andra ord är det inte samma urverk som sitter i den nya 39mm-modellen som sitter i den gamla 37mm-modellen. Rätt cool att de inte bara trycker i ett standardurverk som exempelvis Zenith gör (de har ju samma urverk i sina 38mm-kronografer som i sina 42mm-kronografer).
Det gör att man inte får det fula utrymmet runt rotorn på baksidan och det gör att tavel-layouten blir precis som man vill ha den.
Väldigt trevlig tråd som dock är på tok för kort och för allt för lite uppmärksamhet. Får dra mitt strå till stacken och bidra med lite bilder på min Master Compressor Chrongraph. Klockan är från 2007, jag köpte den här på forumet för ett år sedan och snart blir det väl en till från JLC.
Slänger upp lite bilder på min första JLC. Nöjd än så länge. Läsbarheten kan man inte klaga på.
Wow! Den é najs.Slänger upp lite bilder på min första JLC. Nöjd än så länge. Läsbarheten kan man inte klaga på.
Det finns förbannat många fina från JLC, mycket av det är dessutom väldigt prisvärt.
Jag har nog ändå lagt beslag på min absoluta favorit.
Snyggt, väldigt stiligt.Nu har även tjejen blivit med Reveso, diamanter kan aldrig gå fel
Tack Spencer66 för toppenköp!
Bilbilder blir alltid bäst.
Tack. Tror jag börjar gilla den mer och mer. Jag sörjer fortfarande lite att jag inte fick "min" master calendar, men detta är väl egentligen en bättre allround klocka. Samtidigt som det finns något motsägelsefullt med en clean och dyr klocka finns det något tillfredställande i att de valt att inte gå bananas med massa olika strukturer på tavlan och dylikt. Strukturskiftningen som uppstår vid olika ljus är grym.Den där är ju vacker som en sommardröm!
Denna JLC känns mer "Jönzzon" är Master CalendarTack. Tror jag börjar gilla den mer och mer. Jag sörjer fortfarande lite att jag inte fick "min" master calendar, men detta är väl egentligen en bättre allround klocka. Samtidigt som det finns något motsägelsefullt med en clean och dyr klocka finns det något tillfredställande i att de valt att inte gå bananas med massa olika strukturer på tavlan och dylikt. Strukturskiftningen som uppstår vid olika ljus är grym.
Gillar du den bättre än SD:n du hade ett tag?Tack. Tror jag börjar gilla den mer och mer. Jag sörjer fortfarande lite att jag inte fick "min" master calendar, men detta är väl egentligen en bättre allround klocka. Samtidigt som det finns något motsägelsefullt med en clean och dyr klocka finns det något tillfredställande i att de valt att inte gå bananas med massa olika strukturer på tavlan och dylikt. Strukturskiftningen som uppstår vid olika ljus är grym.
Gillade ju SDn, men en fördel med JLCn är att man faktiskt kan se vad klockan är.Gillar du den bättre än SD:n du hade ett tag?
Häftig. Men för stor för mina handleder...BAM it
JLC Master Compressor Diving Chrono GMT Navy SEALs Limited Edt. 500 in PVD Coated Titanium
Its really cool but too big, would love to have the date or alarm version on a metal bracelet.BAM it
JLC Master Compressor Diving Chrono GMT Navy SEALs Limited Edt. 500 in PVD Coated Titanium