• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Scipio

Patek
2-Faktor
Den gröna är inte dum, även gravyren tilltalar mig på just den.
Typiskt att man alltid ska fastna för det man inte kan få. Jag menar bildligt, men det blir inte lätt om du nu ger dig fanken på att det är den du ska ha. Om jag inte minns helt tokigt, så låg det en grön på Chrono24 från Asien någonstans för ca 150000 kr. Finns det bara 26 exemplar och det finns 27 potentiella köpare så kan det bli dyrt om ingen släpper bytet och börjar jaga annan föda.
 
Senast ändrad:

bjrn

Panerai
2-Faktor
Fyller på lite ang den röda...

Lite häftigt att det finns runt åtta ex i Sverige... Gick även på auktion för ca 100.000 kr. Får (egentligen) enbart säljas i företagets egna butiker. Den hade även en kort produktionsperiod på två år, vilket betyder att det inte finns så jättemånga exemplar då JLC inte pumpar ut klockor som Rolex...

Här i inomhusljus

image.jpeg


Ping @Moorflax
Fast det finns trots allt några stycken på chrono24 http://www.chrono24.se/search/index.htm?query=Reverso+Rouge&dosearch=true&searchexplain=1 Varav två stycken är oanvända enligt annonstexten
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Stort grattis - fantastisk klocka det där!
Tack så mycket, jag har gått med den idag för att känna in den, i T-shirt iofs. Den är sin egen och är inte lik någon av de andra klockorna. Den blir som jag har hoppas på, en fin klocka på jobbet som inte tar all uppmärksamhet men är fin ändå. Dessutom är läsbarheten bra, dag som natt.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Fantastiska klockor...Bara en sak...kanske löjligt men jag stör mig bara lite på att det står Reverso men inte Jaeger LeCoultre. Hellre då att det varken står Reverso eller JLC.
Det finns en enkel anledning till detta. JLCs har (väl?) i perioder haft en stor produktion av urverk och förut så såldes obrandade reversos till urmakare som sedan satte butikens/urmakarens namn på klockan. Exempelvis "Reverso - Bengtssons Ur". Detta är, som jag förstått, anledningen till att tribute to 19... enbart har texten reverso.
 

David74

Omega
Har länge varit lite skeptisk till länkarna från JLC men har på senare tid börjat uppskatta dem mer och mer på Master Compressor klockorna. Hittade en fin orginallänk som levererades till kontoret idag så det blev en tidig "lunch" på Krons ur som satt dit länken medan jag väntade, och jag fick vänta rätt länge för det är inte den enklaste länken att jobba med. För arbetet, bandstift och ett riktigt trevligt bemötande tog de endast 100kr.

Blev en helt annan look på klockan´. rätt nöjd faktiskt

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har länge varit lite skeptisk till länkarna från JLC men har på senare tid börjat uppskatta dem mer och mer på Master Compressor klockorna. Hittade en fin orginallänk som levererades till kontoret idag så det blev en tidig "lunch" på Krons ur som satt dit länken medan jag väntade, och jag fick vänta rätt länge för det är inte den enklaste länken att jobba med. För arbetet, bandstift och ett riktigt trevligt bemötande tog de endast 100kr.

Blev en helt annan look på klockan´. rätt nöjd faktiskt

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Är inte heller ett fan av länkarna men det där blev ju bra! Schysst sportig look!

Ska låset sitta åt det hållet eller är den monterad åt fel håll? Du kanske får ta en till "lunch" på Krons ;)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tackar, det är en sån där limiterad boutique-edition. Alltså inte begränsad till ett visst antal ex, men frågan är hur många som finns därute. Tror inte att det är så många, vilket är märkligt för den blå tavlan är verkligen fantastisk (nästan lite stella-känsla på den) och den vita baksidan är inte kattpiss heller. Modellen är tyvärr utgången ur sortimentet (sedan nyligen). Det är för övrigt ett allmänt tips, om man gillar en JLC och vill nyköpa ska man inte vänta för länge, de fasar ut sina modeller efter ganska kort period generellt (alternativt gör mindre uppdateringar med de mer klassiska serierna som Master-collection).

Är det någon som klämt lite mer på rose-brun-tavel-varianten?

Tycker den är magisk när man dregglar på den genom glaset på olika flygplatser...

...brun tavla har aldrig funnit i någon stål-variant i modern tid?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Är det någon som klämt lite mer på rose-brun-tavel-varianten?

Tycker den är magisk när man dregglar på den genom glaset på olika flygplatser...

...brun tavla har aldrig funnit i någon stål-variant i modern tid?

Jag har gjort det några gånger.

Den är riktigt bra i verkligheten. Det bruna gifter sig fint med guldet! Dessutom är bandet från en helt annan värld...

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Har länge varit lite skeptisk till länkarna från JLC men har på senare tid börjat uppskatta dem mer och mer på Master Compressor klockorna. Hittade en fin orginallänk som levererades till kontoret idag så det blev en tidig "lunch" på Krons ur som satt dit länken medan jag väntade, och jag fick vänta rätt länge för det är inte den enklaste länken att jobba med. För arbetet, bandstift och ett riktigt trevligt bemötande tog de endast 100kr.

Blev en helt annan look på klockan´. rätt nöjd faktiskt

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Det blev bra det där. Svart tavla och länk passar. Jag har svårare för länken på de stål/silvriga Master-klockorna. Där blir tavlan för anonym med länken.

Inte min bild... Men jag blev lite sugen att prova om nu inte länken kostade skjortan.
jlc-dualtime-wrist.jpg
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Har länge varit lite skeptisk till länkarna från JLC men har på senare tid börjat uppskatta dem mer och mer på Master Compressor klockorna. Hittade en fin orginallänk som levererades till kontoret idag så det blev en tidig "lunch" på Krons ur som satt dit länken medan jag väntade, och jag fick vänta rätt länge för det är inte den enklaste länken att jobba med. För arbetet, bandstift och ett riktigt trevligt bemötande tog de endast 100kr.

Blev en helt annan look på klockan´. rätt nöjd faktiskt

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tycker det ser riktigt bra ut!:)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Har länge varit lite skeptisk till länkarna från JLC men har på senare tid börjat uppskatta dem mer och mer på Master Compressor klockorna. Hittade en fin orginallänk som levererades till kontoret idag så det blev en tidig "lunch" på Krons ur som satt dit länken medan jag väntade, och jag fick vänta rätt länge för det är inte den enklaste länken att jobba med. För arbetet, bandstift och ett riktigt trevligt bemötande tog de endast 100kr.

Blev en helt annan look på klockan´. rätt nöjd faktiskt

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Mycket snyggt!
Hittade du länken på Chrono24?
 
Topp