• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Kjøpt meg ny JLC
image.jpeg

Postar lite sent pga arbete samt jag har träffat en underbar människa som heter Emilia.

Några bilder på mitt köp i somras som blivit min nuvarande vardagsklocka, väldigt nöjd. Känns inte alls som kostym ur med brunt strap.

Nästa års blir en JLC reverso har jag iaf bestämt. Klämt på några och gillar verkligen varianterna med art deco indexarna. Flera bilder i tråden är riktigt eleganta.
IMG_7410.jpg

IMG_7421.JPG

IMG_7431.jpg
Trevligt. Fler bilder på den kombon tack. I butik har de bara svart aligator på, blir så jäkla kliniskt mot silvertavlan, brunt läder borde ju mjuka upp looken

Set ser helt ok ut, rent o snyggt skulle man kunna säga. :)

Jag antar att du sparar lite på originalet, eller är det ett JLC-band?

Jag hade ingen aning om att man har sagt att banden skall hålla så kort tid, som under året.

Om man inte missköter bandet genom att blöta ned det, då borde det hålla längre tycker jag.

Jag hade ingen aning om att man har sagt att banden skall hålla så kort tid, som under året.

Om man inte missköter bandet genom att blöta ned det, då borde det hålla längre tycker jag.
Det håller säkert mycket längre. Det är väl samma skötselråd som med allt skinn, skor t ex att skinnet måste få vile emellanåt och att det får torka i rumstemperatur mellan varven och att man fettar in det ibland. Då håller skinn länge.

Antar att du refererade till mitt inlägg ^^. Precis, sparar lite på OEM bandet. Har på mig klocka dygnet runt förutom när jag duschar :). Därför tänkte jag köra lite på Hirschbandet .

Postar lite sent pga arbete samt jag har träffat en underbar människa som heter Emilia.

Några bilder på mitt köp i somras som blivit min nuvarande vardagsklocka, väldigt nöjd. Känns inte alls som kostym ur med brunt strap.

Nästa års blir en JLC reverso har jag iaf bestämt. Klämt på några och gillar verkligen varianterna med art deco indexarna. Flera bilder i tråden är riktigt eleganta.
IMG_7410.jpg

IMG_7421.JPG

IMG_7431.jpg

Intressant, har man bytt rotor JLC Ultra thin moon?

Min är lika som på deras hemsida. Dvs:
1053300.png

1053300.png
Nu har jag inte ultra thin moon, men min ser ut som på din bild och jag hade gärna haft en av guld och hål i så att man ser igenom. Den nya är snyggare tycker jag, tyvärr...:oops: men jag tycker om min klocka ändå:)

1053300.png
Nu har jag inte ultra thin moon, men min ser ut som på din bild och jag hade gärna haft en av guld och hål i så att man ser igenom. Den nya är snyggare tycker jag, tyvärr...:oops: men jag tycker om min klocka ändå:)
Jag reagera på det med (se tidigare post i tråden).
Kort om min klocka köpte jag den i Stockholm ny på Krons i somras. Armbandet är brunt samt extra kort pga liten handled men i övrigt standard. Gick och frågade dom och dom berätta en ganska intressant sak. En liten kort notis är att boxar för JLC börjat bytas ut på flera modeller. Den gamla designen tycker jag är snyggare :) Ang rotorn så sa han att i-princip att alla ''nytillverkade JLCs'' kommer fasas ut mot rose-guld. Osäker om det bara gäller ultrathinmodellerna eller om det gäller alla. Blir intressant o se vad JLC presenterar i vår. Ska dock tilläggas att det bästa som finns enl mig är att JLC nästan alltid är ett soft understatement och tycker stålrotor är mer essensen av vad JLC står för.

Låter bra - håller tummarna för bra utfall!
Rapport 1: Jag lämnade in den på Nymans idag. Urmakaren sa att tavlor som ser ut så brukar vara vattenskadade. Klockan skickas till JLC för genomgång av urverket och kostnadsförslag på tavelbyte. Jag avvaktar att ta kontakt med säljaren på chrono24 tills jag fått besked från JLC. I annonsen var skicket på klockan angivet med en 1 som definieras som mycket gott skick.Fick också veta att en del ägare ser den typen av tavlor som unika och inte vill byta dem. Starburst var namnet, sa Bill till Bull.

Rapport 1: Jag lämnade in den på Nymans idag. Urmakaren sa att tavlor som ser ut så brukar vara vattenskadade. Klockan skickas till JLC för genomgång av urverket och kostnadsförslag på tavelbyte. Jag avvaktar att ta kontakt med säljaren på chrono24 tills jag fått besked från JLC. I annonsen var skicket på klockan angivet med en 1 som definieras som mycket gott skick.Fick också veta att en del ägare ser den typen av tavlor som unika och inte vill byta dem. Starburst var namnet, sa Bill till Bull.

Tack för rapport. Ok, det var lite det jag misstänkte, dvs att allt inte stod rätt till med tavlan. Hoppas som sagt att det löser sig till det bästa. Hang in there!

Jag tycker att tavlan är lite häftig. Men är det fukt på tavlan så kanske det är fukpi verket. Tråkiga pengar är det oavsett såvida det inte vore dax för service ändå. Lycka till.

Jag tycker att tavlan är lite häftig. Men är det fukt på tavlan så kanske det är fukpi verket. Tråkiga pengar är det oavsett såvida det inte vore dax för service ändå. Lycka till.
Klockan går mkt bra men så klart, jag vill höra från JLC att allt är i ett perfekt skick precis som säljaren angivit i annonsen på chrono24.

Nya Memovox. Limiterad till 500 ex, en sk boutiqueklocka som bara ska säljas i JLCs egna butiker men jag med flera har köpt boutiqueklockor från Krons och Nymans Ur.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Fotograf: Stefan Ma
När det gäller limited edition så känns det som en namn bara som skrivs på klockan, för hur många säljer de egentligen av varje modell?

Såg att de låg två limited på Chrono24 av Memovoxen dock modellen som heter international

Hoppas det löser sig bra för dig, man är ju så glad för en ny klocka då vill man inte ha något stök. Lycka till!

När det gäller limited edition så känns det som en namn bara som skrivs på klockan, för hur många säljer de egentligen av varje modell?

Såg att de låg två limited på Chrono24 av Memovoxen dock modellen som heter international
Det är mycket sälj. Varför skulle de tillverka färre än efterfrågan? För att kunna ta lite mer betalt. Vi betalar glatt för att få följa strömmen, att göra vad vi kan för att få känna oss unika.

Ok!
Alltid velat haft ett navyfärgat band till min ultra Thin moon. Tyvärr erbjuder ej JLC det utan det är mest brunt eller dylikt.

Hörde med camille fournet där jag fick kontakt med en kille som tog fram specar för bef armbandet, fast navy istället.

Sagt och gjort samt 285€ fattigare så tog det dryga veckan innan det landade i lådan.

Kvalitén var givetvis hög. Dock var färgen betydligt mörkare än jag trodde / set på webben.

Jag tycker om bandet men frågan är om jag ville haft det lite ljusare. Men det kanske tiden hjälper till med?

Tanken var att det skulle "dressas ner" jämfört med svarta men det kom väl halvvägs.
IMG_5450.JPG

Ok!
Alltid velat haft ett navyfärgat band till min ultra Thin moon. Tyvärr erbjuder ej JLC det utan det är mest brunt eller dylikt.

Hörde med camille fournet där jag fick kontakt med en kille som tog fram specar för bef armbandet, fast navy istället.

Sagt och gjort samt 285€ fattigare så tog det dryga veckan innan det landade i lådan.

Kvalitén var givetvis hög. Dock var färgen betydligt mörkare än jag trodde / set på webben.

Jag tycker om bandet men frågan är om jag ville haft det lite ljusare. Men det kanske tiden hjälper till med?

Tanken var att det skulle "dressas ner" jämfört med svarta men det kom väl halvvägs.
IMG_5450.JPG
Det är svårt att avgöra färgen på en skärm. @yonsson hade väl heller ingen fullträff med sin beställning vill jag minnas. Det bästa vore om man kunde få hem/kolla på ett gäng läderbitar innan beställning - typ som tapethandlarna har, eller ringmåttet från titanringar.com

Tillbaka
Topp