• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Det är svårt att avgöra färgen på en skärm. @yonsson hade väl heller ingen fullträff med sin beställning vill jag minnas. Det bästa vore om man kunde få hem/kolla på ett gäng läderbitar innan beställning - typ som tapethandlarna har, eller ringmåttet från titanringar.com
Man kan maila dem och få bilder skickade till sig. Min första chansning blev ju katastrof.

Ok!
Alltid velat haft ett navyfärgat band till min ultra Thin moon. Tyvärr erbjuder ej JLC det utan det är mest brunt eller dylikt.

Hörde med camille fournet där jag fick kontakt med en kille som tog fram specar för bef armbandet, fast navy istället.

Sagt och gjort samt 285€ fattigare så tog det dryga veckan innan det landade i lådan.

Kvalitén var givetvis hög. Dock var färgen betydligt mörkare än jag trodde / set på webben.

Jag tycker om bandet men frågan är om jag ville haft det lite ljusare. Men det kanske tiden hjälper till med?

Tanken var att det skulle "dressas ner" jämfört med svarta men det kom väl halvvägs.
IMG_5450.JPG
Gör inte JLC även custom Straps?
Var på NK en passant. Har smal handled men var inga problem. Vidare visade hen en pärm från JLC där man kunde välja alltifrån material (struts fanns Bla), bredd, längd och välja färg och även typ av stygn, var väldigt noga med att fråga det var JLCs egna för vill ha ankarlås med JLCs logotyp.

Grovt låg dom på x2-x3 i pris. Dvs i alligator låg ett par egenvalda på 7-8k. Inte prisvärt direkt men går att lösa.

Var på NK en passant. Har smal handled men var inga problem. Vidare visade hen en pärm från JLC där man kunde välja alltifrån material (struts fanns Bla), bredd, längd och välja färg och även typ av stygn, var väldigt noga med att fråga det var JLCs egna för vill ha ankarlås med JLCs logotyp.

Grovt låg dom på x2-x3 i pris. Dvs i alligator låg ett par egenvalda på 7-8k. Inte prisvärt direkt men går att lösa.
Camille Fournet gör deras band. Går att custombeställa på deras hemsida.

Jorå JLC har en hel del Straps också, men inte i alla färger eller material man kan önska sig, i mitt fall.
Faktum är att de har ett blått 21/18 strap men det är vaderat/tjockt och passar inte till min ultra thin, som har 2.0mm tjocklek.

Fast deras hemsida saknar JLCs spänne på deras band?

Du kan även flytta ditt nuvarande spänne till det band du köper, förutsatt att bandet har samma bredd vid låset som ditt nuvarande. Bara att köpa ett billigt klockpillar-kit. Samma princip som när du monterar bort bandet vid boetten, dvs att det sitter stift i spännet.

Är du charmig, och ovillig att pilla själv, kan du säkerligen glida förbi den AD du köpte klockan hos (ta med certet, just in case) och fråga om dom kan hjälpa till med att montera ditt nyköpta band och även flytta låset. Det gör dom säkerligen utan kostnad.

Är det någon som sitter på ett extra strap till JLC GT?
Skulle vilja ha exakta mått och jag är talanglös när det gäller att ta loss själv
Är för ett strap på viklås om gör skillnad
Skulle vilja beställa ett av våra lädergurus här på KS :)

Är det någon som sitter på ett extra strap till JLC GT?
Skulle vilja ha exakta mått och jag är talanglös när det gäller att ta loss själv
Är för ett strap på viklås om gör skillnad
Skulle vilja beställa ett av våra lädergurus här på KS :)
Ändar: 19/16mm. Längd: 114/74mm. Stoppning: 4.5/3.0mm.

Sitter perfekt på mina 17.5mm handleder. Dom flesta verkar ha längd: 114/84mm, vilket i mitt fall resulterade i att viklåser hamnade på sidan av handleden. De senaste måttet verkar vara det vanligaste dock.

Ändar: 19/16mm. Längd: 114/74mm. Stoppning: 4.5/3.0mm.

Sitter perfekt på mina 17.5mm handleder. Dom flesta verkar ha längd: 114/84mm, vilket i mitt fall resulterade i att viklåser hamnade på sidan av handleden. De senaste måttet verkar vara det vanligaste dock.

Kanon! Tack!
Så 114/74 är "standard"?

Har en fråga, min Reverso vill inte längre bli uppdragen. Använde den i förra veckan utan problem men har låtit den vila över helgen. Skulle försöka vrida igång nu men kronan vill inte röra sig åt det hållet, känns som när man når stoppet för uppdraget. Klockan går som sagt inte, men alla komplikationer verkar fungera om man försöker ställa klockan. Inser naturligtvis att jag behöver uppsöka en urmakare och att det är svårt att spekulera i vad som kan vara fel, men det kanske finns någon som varit med om något liknande. Låter det som ett enkelt ingrepp att åtgärda eller kan jag ställa in mig på ett dyrare ingrepp?

Damn såg Dr Strange precis - Bästa Marvel filmen so far! Sen blev man sjuuukt sugen på en Master Ultra Thin Perpetual som han sportar i filmen och har en framträdande roll!

Tillbaka
Topp