Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj fy fan vred du lite för mycket eller vad hände egentligen bra att veta så att man själv inte åker på samma ångest.Inte en bra dag före jul vred upp den försiktigt men fjädern gick av så nu står den still och minst 10.000 flög ut genom fönstret jävla skit !!
nej haft den i tjugo år så jag vred upp den som jag alltid gör,Oj fy fan vred du lite för mycket eller vad hände egentligen bra att veta så att man själv inte åker på samma ångest.
Tråkigt! Har den varit inne på service någon gång? Om servicen ligger i närtid kan du eventuellt försöka få det till ett garantiärende?nej haft den i tjugo år så jag vred upp den som jag alltid gör,
Tråkigt, blir ingen gilla på det inlägget... Hoppas det blir en slant över till en rolig juklapp iafInte en bra dag före jul vred upp den försiktigt men fjädern gick av så nu står den still och minst 10.000 flög ut genom fönstret jävla skit !!
Det hände även mig, men det är bara gilla läget, för då vet man att det är dags för service.....Inte en bra dag före jul vred upp den försiktigt men fjädern gick av så nu står den still och minst 10.000 flög ut genom fönstret jävla skit !!
Jag skall försöka trösta dig lite, då det förvisso jäkligt surt att få en servicekostnad straxt innan jul.....men man kan alltid trösta sig med att det tar så lång tid med servicen, så det hinner nästan bli sommar......Det hände även mig, men det är bara gilla läget, för då vet man att det är dags för service.....
Den blir ju som ny efter det
Jag gjorde detsamma på en 50-talare Omega och det fixade urmakaren utan kostnad. Det behöver inte kosta så lite, men sannolikt mindre än 10K.Inte en bra dag före jul vred upp den försiktigt men fjädern gick av så nu står den still och minst 10.000 flög ut genom fönstret jävla skit !!
Damn straight!JLC ikväll.
Nej. Min finns inte heller längre med i sortimentet.Finns Grande Taille inte med i JLC:s sortiment längre? Hittar den inte på deras hemsida.
Nej precis, men GT funnits sedan 1991. Din ju nästan limiterad upplaga. Tycker det lustigt att det inte finns några nyheter någonstans om att JLC lyft ut den populäraste Reverson ur sortimentet!?Nej. Min finns inte heller längre med i sortimentet.
Är inte Classique den mest populära.....Nej precis, men GT funnits sedan 1991. Din ju nästan limiterad upplaga. Tycker det lustigt att det inte finns några nyheter någonstans om att JLC lyft ut den populäraste Reverson ur sortimentet!?
Jag har inte kännt något för JLC och ännu mindre för Reverson men bara under de sista 3 dagarna har jag börjat älska den mer och mer. Att vara fattig student är inte enkelt när detta forum rankas som en av webbläsarens mest besökta sidor....Damn straight!
Armbandet är inte original, eller det står inget om JCL på bandet. Spännet är original dock, men sitter inte på. Bilden på baksidan bifogad. Ser ut som om att det är ett datum graverat på baksidan (?!), dock några siffror bortslitna. Tror den är äldre än 2010.
Samma serienummer och samma gravyr, inte direkt svårt att prissätta den.Kaplans sålde en... De daterar den till 2000. Din är troligen kosher med andra ord. Skönt.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2273/vara/803386
Edit: kan till och med vara samma exemplar...
När jag letade runt lite verkar rankingen av Reversos se ut:
Är inte Classique den mest populära.....
Har ni laddat ner JLC:s app där man verkligen kan gå loss på Reverso alla olika
Från 2012.Samma serienummer och samma gravyr, inte direkt svårt att prissätta den.
Det var ett försök till att vara rolig....då jag visst talade i egen sak.....När jag letade runt lite verkar rankingen av Reversos se ut:
orkar inte leta upp länken igen just nu och det beror givetvis på hur man mäter.
- GT
- Classic
- Date
Vilket gör den 5 år äldre och därmed i behov av service, slår ut eventuell värdeökning tänker jag.Från 2012.
Nice, dom trendar nu!Jaha, då har jag varit till "Posten" nu ikväll
Så nu har det öppnats ett brev........
Som gammal gubbe gäller det att hänga med i trendernaNice, dom trendar nu!
Nej precis, men GT funnits sedan 1991. Din ju nästan limiterad upplaga. Tycker det lustigt att det inte finns några nyheter någonstans om att JLC lyft ut den populäraste Reverson ur sortimentet!?
Tack för tipset, men jag har redan en godbit I synnerhet nu om de tagits ur produktion. Jag gick igenom typ alla Reversos och kom fram till att GTn va det bästa valet. Och då finns det många fina Reversos. Dock faller rätt många på tjockleken i min värld.Hör med Krons om du vill köpa nytt, de hade några på lager tidigare i år.
Anledningen till att GTn är borta är för att de valde att släppa automatiska Reversos i olika storlekar. De ersatte tex Classique med Small och GT med Medium.