• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Macro på MCn. Ska ta fler i bättre ljus i dagarna :)
IMG_20161214_230101.jpg

Inte en bra dag före jul vred upp den försiktigt men fjädern gick av så nu står den still och minst 10.000 flög ut genom fönstret jävla skit !!
IMG_7734rev2.JPG

Det hände även mig, men det är bara gilla läget, för då vet man att det är dags för service.....;)
Den blir ju som ny efter det:)
Jag skall försöka trösta dig lite, då det förvisso jäkligt surt att få en servicekostnad straxt innan jul.....men man kan alltid trösta sig med att det tar så lång tid med servicen, så det hinner nästan bli sommar......;)

Jag tror att det tog minst 12 veckor för min......fast de började inte på en gång utan satt o rullade tummarna massor av veckor pga någon intern miss med orderbekräftelsen, som hade fastnat hos kundtjänsten.......
IMG_4096.JPG

Jag tänkte sälja min, när den var nyservad för att slippa risker med att någon inte skulle bli nöjd med gång eller dylikt......men idag tog jag bort säljannonsen. Den får väl hänga kvar......:rolleyes: för jag tycker ju att den är ganska snygg ändå.

Sitter o väntar in nästa vecka då min nyinköpta kvartsare i stål borde komma. Jag blev så inspirerad av Denkes "TV-klocka".

Skall testa den med Apotekets nickeltest för att se om jag kan använda den själv, eller om den år ligga bland övriga klockor som jag inte kan använda pga allergi.

Inte en bra dag före jul vred upp den försiktigt men fjädern gick av så nu står den still och minst 10.000 flög ut genom fönstret jävla skit !!
IMG_7734rev2.JPG
Jag gjorde detsamma på en 50-talare Omega och det fixade urmakaren utan kostnad. Det behöver inte kosta så lite, men sannolikt mindre än 10K.

IMG_4078.JPG
Nej precis, men GT funnits sedan 1991. Din ju nästan limiterad upplaga. Tycker det lustigt att det inte finns några nyheter någonstans om att JLC lyft ut den populäraste Reverson ur sortimentet!?
Är inte Classique den mest populära.....;):D

Har ni laddat ner JLC:s app där man verkligen kan gå loss på Reverso alla olika:)

Senast ändrad:
Armbandet är inte original, eller det står inget om JCL på bandet. Spännet är original dock, men sitter inte på. Bilden på baksidan bifogad. Ser ut som om att det är ett datum graverat på baksidan (?!), dock några siffror bortslitna. Tror den är äldre än 2010.

Kaplans sålde en... De daterar den till 2000. Din är troligen kosher med andra ord. Skönt.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2273/vara/803386

Screenshot_20161213-183501.png

Edit: kan till och med vara samma exemplar...
Samma serienummer och samma gravyr, inte direkt svårt att prissätta den. :)

När jag letade runt lite verkar rankingen av Reversos se ut:
  1. GT
  2. Classic
  3. Date
orkar inte leta upp länken igen just nu och det beror givetvis på hur man mäter.
Det var ett försök till att vara rolig....då jag visst talade i egen sak.....
Själv tycker jag allra bäst om duetton, men det är ju iofs inte till mig jag tänker då, utan till gumman....

Jag älskar i sig nästan alla JLC

Hittade denna på JLC:s hemsida! Måste ha missat releasen på denna helt.. Har sedan tidigare kärat ner mig i den vit-tavlade Master Chronographen men inte riktigt fallit för den svart tavlade i och med samarbetet med Aston Martin som visades på tavlan. Nu finns alltså tydligen den i svart utan Aston Martin och dessutom på länk! Sjukt fet i mina ögon!!

IMG_0952.PNG

Nej precis, men GT funnits sedan 1991. Din ju nästan limiterad upplaga. Tycker det lustigt att det inte finns några nyheter någonstans om att JLC lyft ut den populäraste Reverson ur sortimentet!?

Hör med Krons om du vill köpa nytt, de hade några på lager tidigare i år.

Anledningen till att GTn är borta är för att de valde att släppa automatiska Reversos i olika storlekar. De ersatte tex Classique med Small och GT med Medium.

Senast ändrad:
Hör med Krons om du vill köpa nytt, de hade några på lager tidigare i år.

Anledningen till att GTn är borta är för att de valde att släppa automatiska Reversos i olika storlekar. De ersatte tex Classique med Small och GT med Medium.
Tack för tipset, men jag har redan en godbit :) I synnerhet nu om de tagits ur produktion. Jag gick igenom typ alla Reversos och kom fram till att GTn va det bästa valet. Och då finns det många fina Reversos. Dock faller rätt många på tjockleken i min värld.

Jo, har sett de nya, men de du nämner saknar väl sekundvisare och det finns nu ingen enklare modell med sekund alls?

Tillbaka
Topp