Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här igen, med en släkting denna gången.
Den är så jävla absurt braHär igen, med en släkting denna gången.
Ser ut som den vanliga (mindre) modellen, classique. Antagligen manuellt uppdrag?Hej,
Jag har fått en JLC Reverso från en släkting. Äldre (tror jag?). Har inga kvitton eller certifikat eller liknande, dock en ask från Kaplans. Armbandet är bytt men har JLC spännet kvar. Vad är prisuppskattning för denna tro?
Hej,
Jag har fått en JLC Reverso från en släkting. Äldre (tror jag?). Har inga kvitton eller certifikat eller liknande, dock en ask från Kaplans. Armbandet är bytt men har JLC spännet kvar. Vad är prisuppskattning för denna tro?
Låter en aning högt om den säljs av en privatperson. jag skulle säga att 25 vore bra att få för den.Är den i relativt bra skick och fullset samt kommer från 2010> så ligger det nog runt 30k i andrahandsvärde.
Är det där JLC:s originalband?Är det här man postar omotiverade bilder på JLC? Den här landade i förra veckan:
Gissar att den är äldre än så, och att den oavsett inte hade varit värd 30. Snarare 20.Är den i relativt bra skick och fullset samt kommer från 2010> så ligger det nog runt 30k i andrahandsvärde.
Jag tänkte precis detsamma. Formen är som dåtiden televisionsapparater. Den var skönt retro.Snyggt jobbat Denke. Det är lite 60-tals TV-burk över den modellen Kul klocka.
Gissar att den är äldre än så, och att den oavsett inte hade varit värd 30. Snarare 20.
Ovanlig är ju inte per definition = upp i pris. Och denna är varken fullset eller särskilt ny.Nja, sanningen är har JLC Classique (manuell) är inte så supervanlig på beggatmarknaden jämfört med mycket annat.
Modellen är discontinued och den nya ersättaren är betydligt högre prissatt av JLC. Classique är och har varit påväg upp i pris senaste 6 månaderna.
Dock så kanske detta är en äldre modell. Kollade på mobilen och kunde inte tyda bilderna så bra.
Hade den varit i bra skick och tämligen modern /fullset så ligger de runt 30 nu för tiden.
Är det där JLC:s originalband?
Såg att det finns en annan qvartsare på köp&osälj med after marknad-länk.
Är den i relativt bra skick och fullset samt kommer från 2010> så ligger det nog runt 30k i andrahandsvärde.
Tror också den ligger närmare 20 än 30, men svårt att bedöma skick utifrån bilderna. Den lär vara oservad, head only och i "bruksskick".Gissar att den är äldre än så, och att den oavsett inte hade varit värd 30. Snarare 20.
Jag äe väl inte superinsatt heller, har ägt två reverso. Ingen av dem hade "reverso" graverat på baksidan.Brukar de gravera in modellnamn etc på baksidan av en Reverso? Fick precis lite vibbar av fejkvarning - men jag har inte läst på om Reverso...
Jo, det har min med. Den är inte fejk och den har också handgraverat, ett av de två numren som är på baksidan. Min är registrerad hos JLC och den är även servad där, så jag är väldigt säker på att min är äkta.Jag äe väl inte superinsatt heller, har ägt två reverso. Ingen av dem hade "reverso" graverat på baksidan.
Fast, när jag studerar bilden mer så ser det snarare ut som både texten Reverso o Jaeger LeCoultre är tryckt och inte graverat, men det är svårt att se med så dålig upplösning på bilden. Lite fejkvarning som sagt.Jag äe väl inte superinsatt heller, har ägt två reverso. Ingen av dem hade "reverso" graverat på baksidan.
Ja, det ser faktiskt lite tryckt ut.Fast, när jag studerar bilden mer så ser det snarare ut som både texten Reverso o Jaeger LeCoultre är tryckt och inte graverat, men det är svårt att se med så dålig upplösning på bilden. Lite fejkvarning som sagt.
Jag vågar dock inte uttala mig om modellens äkthet - håller med dig, men jag sa lite fejkvarning.....för dåliga bilder för att kunna se tydligt.Ja, det ser faktiskt lite tryckt ut.
"JLC-logotypen" ser också ut att hålla lite låg kvalitet i typsnittet.
Jag vågar dock inte uttala mig om modellens äkthet. Har inte tillräckligt på fötterna.
Kaplans sålde en... De daterar den till 2000. Din är troligen kosher med andra ord. Skönt.Armbandet är inte original, eller det står inget om JCL på bandet. Spännet är original dock, men sitter inte på. Bilden på baksidan bifogad. Ser ut som om att det är ett datum graverat på baksidan (?!), dock några siffror bortslitna. Tror den är äldre än 2010.
Snyggt scoutat!Kaplans sålde en... De daterar den till 2000. Din är troligen kosher med andra ord. Skönt.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2273/vara/803386
Edit: kan till och med vara samma exemplar...
Å andra sidan... om man googlar på reg 250.840.862 så verkar den på Chrono24 ha en blank baksida.Kaplans sålde en... De daterar den till 2000. Din är troligen kosher med andra ord. Skönt.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2273/vara/803386
Edit: kan till och med vara samma exemplar...
Ingen blank baksida på den från k&s iaf.Å andra sidan... om man googlar på reg 250.840.862 så verkar den på Chrono24 ha en blank baksida.
http://www.chrono24.com/jaegerlecoultre/reverso-classic-250840862--id4898195.htm
Även den som såldes här på KS har blank baksida.
https://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-reverso-classique-1999.50725/
Jag skulle kolla med @Nymans Ur 1851 för att få klarhet i frågan. Det verkar märkligt om ägaren har graverat det du har på din...
Njaä, det kan du nog ha rätt i vid närme inspektion. Bilden är inte den skarpaste. Jag får bära läsglasögon oftareIngen blank baksida på den från k&s iaf.
Du får köpa en så jag kan provaPerpetual calendar är så sinnessjukt bra, helt grym!
Du får köpa en så jag kan prova
Du kan ju anställa mig med löjligt hög lön. Så kanske jag kan köpa en till mig och en till dig. Win winHaha vi gör tvärt om istället