• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Anno 1685

Omega
Med en Reverso, är det väl nästan lag på att man också måste ha ett band i Struts!:D
C79C06AE-5EB3-44F2-B27F-32267E5DE020.jpeg

3387E82A-6B2A-4A01-92C9-0A73B7C840E2.jpeg

Så jäkla fint med struts! Kan man sätta på sitt deployant-spänne på det där, eller blir det att beställa ett utan spänne om man vill det?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Så jäkla fint med struts! Kan man sätta på sitt deployant-spänne på det där, eller blir det att beställa ett utan spänne om man vill det?
Hej,
Just det här är beställt med spänne från Camille Fournet, men eftersom de kan göra bandet praktiskt taget, som du vill ha det, kan de säkert fixa det också.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Damer och herrar, troll och smurfar!

jag skrev en artikel i nya numret av out of time magazine om Reversons historia från 1931 fram tills idag, jag har lämnat den till både blomman och JLc själva för faktakoll och allt ser bra ut så köp nya numret eller uppsök någon läkarmottagning och fulläs den där
 
Senast ändrad:

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Har tagit mig i kragen och gått och blivit med Reverso. Är första klockan jag äger med kombinationen guldguld och svart tavla. Inser att jag är lite osäker på färgen på lädret. Svart känns för dressat och då jag endast bär bruna skor till vardags är väl någon nyans av brunt att föredra.

Tar tacksamt emot förslag och idéer!
29B973A1-2771-4FE0-BE2E-9BF890CFEDDA.jpeg
 

David71

Rolex
2-Faktor
Har tagit mig i kragen och gått och blivit med Reverso. Är första klockan jag äger med kombinationen guldguld och svart tavla. Inser att jag är lite osäker på färgen på lädret. Svart känns för dressat och då jag endast bär bruna skor till vardags är väl någon nyans av brunt att föredra.

Tar tacksamt emot förslag och idéer!
29B973A1-2771-4FE0-BE2E-9BF890CFEDDA.jpeg
Har inga bra förslag men struts brukar vara snyggt på Reverso :)
 

Marshall

Omega
2-Faktor
Damer och herrar, troll och smurfar!

jag skrev en artikel i nya numret av out of time magazine om Reversons historia från 1931 fram tills idag, jag har lämnat den till både blomman och JLc själva för faktakoll och allt ser bra ut så köp nya numret eller uppsök någon läkarmottagning och fulläs den där

Ska bli kul att läsa! Har nya numret kommit ut i tryck?, det har inte dykt upp i min brevlåda ännu..
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Ska bli kul att läsa! Har nya numret kommit ut i tryck?, det har inte dykt upp i min brevlåda ännu..
Tack, nej det går på tryck i dagarna och skickas sen ut skånsk borde ha den inom kort.
Hoppas du gillar artikeln, blev ju lite konstigt när det inte blev några klockmässor att skriva om på covid
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Har tagit mig i kragen och gått och blivit med Reverso. Är första klockan jag äger med kombinationen guldguld och svart tavla. Inser att jag är lite osäker på färgen på lädret. Svart känns för dressat och då jag endast bär bruna skor till vardags är väl någon nyans av brunt att föredra.

Tar tacksamt emot förslag och idéer!
29B973A1-2771-4FE0-BE2E-9BF890CFEDDA.jpeg
Köp en struts eller ett brunt Casa Fagliano band eller varför inte båda två och stort grattis till en grym Reverso
 

Marshall

Omega
2-Faktor
Tack, nej det går på tryck i dagarna och skickas sen ut skånsk borde ha den inom kort.
Hoppas du gillar artikeln, blev ju lite konstigt när det inte blev några klockmässor att skriva om på covid

helt klart annorlunda tider.. Alltid kul att få lära sig något nytt och Reverson har jag inte så mycket kunskap förutom utseendet när 80% av JLC-tråden avhandlar reverson.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har tagit mig i kragen och gått och blivit med Reverso. Är första klockan jag äger med kombinationen guldguld och svart tavla. Inser att jag är lite osäker på färgen på lädret. Svart känns för dressat och då jag endast bär bruna skor till vardags är väl någon nyans av brunt att föredra.

Tar tacksamt emot förslag och idéer!
29B973A1-2771-4FE0-BE2E-9BF890CFEDDA.jpeg
Hade satsat på ett lite grövre/neutralare svart band. Få andra kombinationer fungerar med just guld och svart tavla. Grönt är iofs en något oväntad variant som fungerar men testa själv genom att lägga klockan utan band vid olika färger.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Har tagit mig i kragen och gått och blivit med Reverso. Är första klockan jag äger med kombinationen guldguld och svart tavla. Inser att jag är lite osäker på färgen på lädret. Svart känns för dressat och då jag endast bär bruna skor till vardags är väl någon nyans av brunt att föredra.

Tar tacksamt emot förslag och idéer!
29B973A1-2771-4FE0-BE2E-9BF890CFEDDA.jpeg
Klockan är kanon => byt skor... ;)
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Köp en struts eller ett brunt Casa Fagliano band eller varför inte båda två och stort grattis till en grym Reverso

Tack för tipset. Casa Fagliano känna helt klart aktuellt. Är det någon kvalitetsskillnad jämfört med Camille Fournet?

Tack så mycket, tror jag kommer trivas med den!

Hade satsat på ett lite grövre/neutralare svart band. Få andra kombinationer fungerar med just guld och svart tavla. Grönt är iofs en något oväntad variant som fungerar men testa själv genom att lägga klockan utan band vid olika färger.

Tack för svaret! Precis som du säger känns svart läder egentligen som det självklara valet. Får se om jag kan hitta något väldigt mörkt brunt eller grönt som fungerar.

Klockan är kanon => byt skor... ;)

Får väl ta detta ”problem” som ursäkt för att utöka skogarderoben med några svarta par helt enkelt. :cigar:
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Min JLC som jag fått ärva efter morfar, behöver service, nytt band och lite kärlek. Någon som har koll på någon urmakare som är haj på JLC och inte kostar skjortan i sthlm?
20191124_072004.jpg
Fin! 481-verk? Är det ”bara” service så kanske det är lätt (det här vet säkert andra bra rekommendationer för), men är det lagning så kan det kanske vara svårare. Jag ringde runt en del då jag behövde få liv i min jumbo, men Nymans vill skicka den till Schweiz. Hittade via en bekant till sist en hemlig kille som fixade den, men den kontakten har jag tyvärr inte.
Lycka till med jakten!
193A8548-09FF-454F-8FE4-723BDFE01F67.jpeg
 

Löjtnant Svensson

Omega
2-Faktor

DrDre

Patek
Du har säkert rätt där, jag tänkte mest på symmetrin och då jag är mycket förtjust i Pateks Perpetual Calendars så tilltalade den mig.

Jag kan se en charm i ”fint-märke-med-massor-av-onödiga-funktioner”.

Kronograf, kalender, månfas, multipla tidszoner, stort datum etc - bring it on!

Ännu bättre i guld och en brun alligatorrem, men då tenderar ju priset att dra iväg lite väl mkt.
 
Topp