Anno 1685
Basic
Med en Reverso, är det väl nästan lag på att man också måste ha ett band i Struts!
Så jäkla fint med struts! Kan man sätta på sitt deployant-spänne på det där, eller blir det att beställa ett utan spänne om man vill det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med en Reverso, är det väl nästan lag på att man också måste ha ett band i Struts!
Hej,Så jäkla fint med struts! Kan man sätta på sitt deployant-spänne på det där, eller blir det att beställa ett utan spänne om man vill det?
Ärligt talat om du vill ha den återställd i originalskick så ska du nog skicka ner den till JLC via @Nymans Ur 1851 eller @KRONS eller iaf gå till dom lämna in den för service om du bara vill få igång denDr Strange klocka
Har inga bra förslag men struts brukar vara snyggt på ReversoHar tagit mig i kragen och gått och blivit med Reverso. Är första klockan jag äger med kombinationen guldguld och svart tavla. Inser att jag är lite osäker på färgen på lädret. Svart känns för dressat och då jag endast bär bruna skor till vardags är väl någon nyans av brunt att föredra.
Tar tacksamt emot förslag och idéer!
Har inga bra förslag men struts brukar vara snyggt på Reverso
Satsa på struts, det är en klassiker!Ja det får nog bli ett struts från Camille Fournet framöver. Måste bara hitta någon färg som passar.
Satsa på struts, det är en klassiker!
Här Reverso Tribute Moon på struts från Camille Fournet.
Damer och herrar, troll och smurfar!
jag skrev en artikel i nya numret av out of time magazine om Reversons historia från 1931 fram tills idag, jag har lämnat den till både blomman och JLc själva för faktakoll och allt ser bra ut så köp nya numret eller uppsök någon läkarmottagning och fulläs den där
Tack, nej det går på tryck i dagarna och skickas sen ut skånsk borde ha den inom kort.Ska bli kul att läsa! Har nya numret kommit ut i tryck?, det har inte dykt upp i min brevlåda ännu..
Köp en struts eller ett brunt Casa Fagliano band eller varför inte båda två och stort grattis till en grym ReversoHar tagit mig i kragen och gått och blivit med Reverso. Är första klockan jag äger med kombinationen guldguld och svart tavla. Inser att jag är lite osäker på färgen på lädret. Svart känns för dressat och då jag endast bär bruna skor till vardags är väl någon nyans av brunt att föredra.
Tack, nej det går på tryck i dagarna och skickas sen ut skånsk borde ha den inom kort.
Hoppas du gillar artikeln, blev ju lite konstigt när det inte blev några klockmässor att skriva om på covid
Hade satsat på ett lite grövre/neutralare svart band. Få andra kombinationer fungerar med just guld och svart tavla. Grönt är iofs en något oväntad variant som fungerar men testa själv genom att lägga klockan utan band vid olika färger.Har tagit mig i kragen och gått och blivit med Reverso. Är första klockan jag äger med kombinationen guldguld och svart tavla. Inser att jag är lite osäker på färgen på lädret. Svart känns för dressat och då jag endast bär bruna skor till vardags är väl någon nyans av brunt att föredra.
Klockan är kanon => byt skor...Har tagit mig i kragen och gått och blivit med Reverso. Är första klockan jag äger med kombinationen guldguld och svart tavla. Inser att jag är lite osäker på färgen på lädret. Svart känns för dressat och då jag endast bär bruna skor till vardags är väl någon nyans av brunt att föredra.
Köp en struts eller ett brunt Casa Fagliano band eller varför inte båda två och stort grattis till en grym Reverso
Hade satsat på ett lite grövre/neutralare svart band. Få andra kombinationer fungerar med just guld och svart tavla. Grönt är iofs en något oväntad variant som fungerar men testa själv genom att lägga klockan utan band vid olika färger.
Klockan är kanon => byt skor...
Hur vacker var inte denna?
14500$ i stål
https://www.hodinkee.com/articles/jaeger-lecoultre-master-control-chronograph-calendar-introducing-2
Fin! 481-verk? Är det ”bara” service så kanske det är lätt (det här vet säkert andra bra rekommendationer för), men är det lagning så kan det kanske vara svårare. Jag ringde runt en del då jag behövde få liv i min jumbo, men Nymans vill skicka den till Schweiz. Hittade via en bekant till sist en hemlig kille som fixade den, men den kontakten har jag tyvärr inte.Min JLC som jag fått ärva efter morfar, behöver service, nytt band och lite kärlek. Någon som har koll på någon urmakare som är haj på JLC och inte kostar skjortan i sthlm?
Mycket vacker och lagom plottrig. Men personligen skulle jag köpa kalender månfasen istHur vacker var inte denna?
14500$ i stål
https://www.hodinkee.com/articles/jaeger-lecoultre-master-control-chronograph-calendar-introducing-2
Den är vacker, men för mig känns det lite som kaka-på-kaka med krongrafen också...den kunde de skippat...Hur vacker var inte denna?
14500$ i stål
Du har säkert rätt där, jag tänkte mest på symmetrin och då jag är mycket förtjust i Pateks Perpetual Calendars så tilltalade den mig.Den är vacker, men för mig känns det lite som kaka-på-kaka med krongrafen också...den kunde de skippat...
Brutalt läcker! Det är synd att jag har för dålig syn för att uppskatta den i verkligheten. Har en Zenith Chronomaster med månfas som också är fantastisk. Problemet är att jag knappt ser hur mycket klockan är och det är ju liksom det som är meningen.Hur vacker var inte denna?
14500$ i stål
Du har säkert rätt där, jag tänkte mest på symmetrin och då jag är mycket förtjust i Pateks Perpetual Calendars så tilltalade den mig.
Riktigt bra vad är det för något band du har på ?Min favorit sommarklocka.