Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet inte vad de olika modellerna och storlekarna heter, men rekommenderar att du provar så många storlekar du kan, alltså inklusive de som finns hos återförsäljare. Jag provade modeller på NK och förvånades över att de som hade rätt storlek i mina ögon kändes besynnerligt obekväma mot armen.Hallå där! Lusten på en Reverso har vuxit länge men har aldrig provat ut rätt storlek på handleden. Tror att grande taille är rätt för mig och har siktat in mig på den, men den finns väl som jag förstår inte i butik? Så att åka till en återförsäljare hjälper inte riktigt och jag vill ju såklart gärna ha provat modellen innan.
Någon som har förslag på hur jag kan komma vidare i detta hur folk klurar ut det i dessa lägen? Är det gränslöst att fråga om det finns någon vänlig själ på forumet i närheten som sitter inne på modellen kan tänka sig att bli bjuden på öl och visa upp den?
/Markus
Hej, om man går i tankarna att köpa en ny JLC var skulle ni handla då? I Sverige eller någon annanstans i EU? Tar tacksamt emot tips.
Ws!Då var man äntligen ägare till en JLC. Det blev en Reverso Grande Taille Quartz 270.8.08
![]()
Får gratulera till en riktigt fin klocka. Jag tappade peppen på chronon. Jag väntar ut den, om 10 år kommer den gå att hitta till ett vettigt prisTror att det är de rejäla prishöjningarna de senaste åren som påverkar. Nu listar en Polaris chrono på länk 200k.
Klockan är bra men skulle inte vilja lägga 200k på den och andrahandsvärdet är inte heller det bästa. Skulle i så fall köpa den pre owned.
Själv har jag en Polaris Chrono World Time, som trots sina 44mm är riktigt bekväm.
![]()
Samma här!Det enda som är dåligt med att slinka in i denna tråden då och då och posta denna vintage-pjäsen är att Reverso-suget slår till varje gång.
![]()
Jag är i precis samma sits och delar den uppfattningen. Testat några i verkligheten och tycker att det är fortfarande svårt att greppa storlekarna. Personligen har jag kommit fram till att den gör sig bäst i de mindre storlekarna. Vilket dock blir relativt i förhållande till sin handledsstorlek.Samma här!
Jag måste försöka prova lite Reverso när jag kommer till Sthlm nästa gång. Spanar lite på C24 och här på KS men jag blir inte klok på alla storlekar och varianter av tavlor mm.
Jag får läsa på!
Hej ska du sälja länken?Jag trodde jag var ute efter en Polaris chrono tills jag prövade denna på Nymans. Den fick följa med hem. Dock är inte länken oyster-bekväm så jag tänker gummi. JLC original är ju rätt dyra. Är de värda pengarna?
Hej ska du sälja länken?
Jag har en i gummi ifall det skulle lösa något?Hej!
Inte än, vill testa den på gummi först.