• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har bestämt mig, nu skall "SKITEN" bort!!!

Skall jag ha helskägg eller inte?!

  • JA!

    Röster: 74 70.5%
  • NEJ!

    Röster: 31 29.5%

  • Totala väljare
    105
  • Enkät stängd .

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt bra Affe! Här har inte hänt mycket. Ner 2kg. :D
Har fan inte orkat ta mig ut i löpspåret utan bara skurit ner på småätande. Motivationen har varit noll och den är ju en förutsättning för att få resultat. Har börjat inse att man kanske måste anstränga sig lite för att få effekt. :)

Har laddat ipodden och dammat av löpskorna. På måndag drar jag fan igång. Får ångest av tanken på att gå i bar överkropp på stranden och det borde ju vara en bra motivation. :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Sjukt bra Affe! Här har inte hänt mycket. Ner 2kg. :D
Har fan inte orkat ta mig ut i löpspåret utan bara skurit ner på småätande. Motivationen har varit noll och den är ju en förutsättning för att få resultat. Har börjat inse att man kanske måste anstränga sig lite för att få effekt. :)

Har laddat ipodden och dammat av löpskorna. På måndag drar jag fan igång. Får ångest av tanken på att gå i bar överkropp på stranden och det borde ju vara en bra motivation. :)



Tackar, Tackar yonsson! Men du har gått ner 2kg istället för upp, är ju än bra början iaf! Visst måste man anstränga sig lite ifall man vill rasa i vikt, men det måste kännas rätt, annars blir det svårt att motivera sig tyvärr. Jag har en liten morot som sporrar mig visserligen, men jag hade nog varit lika beslutsam även om jag inte köpt en klocka om jag klarat målet 75kg innan midsommar. Viktigaste för mig är trots allt att jag känner mig bekväm och är nöjd hur jag ser ut och hur jag mår före det det sitter någon ny dyr klocka runt handleden.

Hehe...jag tror på dig yonnson, du klarar detta med lätthet ifall du börjar på allvar ;) !!!
 

Danielle

Panerai
Har du tagit fram sommarbilen Affe? Af Sjodahl ;)
image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
image.jpg
, inte mycket kvar nu! Tråkiga är att jag har fått förbud mot att träna av läkaren på flera veckor. Den skiten jag dragit på mig virus/infektionen har ställt till det, hade dåliga värden så nu går jag på antibiotika. Känns som att förlora på målsnöret ifall man inte lyckas med dom sista 2,5 kg, men får väl vara glad att jag fram tills nu tappat 13,6 kg från starten.

Men det är bara att bita ihop, finns alltid människor som har det värre!


Klockan vid invägningen var en ROLEX Milgauss GV!
image.jpg
 

M021

Rolex
2-Faktor
Idag kan jag göra en uppdatering som är något att va glad över, för nu har jag äntligen passerat 80kg på rätt sida av strecket så att säga :p. Det har tagit sin lilla tid, men nu kör vi på, min nya vikt är 79,7, bara 4.7kg kvar till slutmålet 75 pannor. Har med andra ord gått ner, 11,7kg sedan starten den 18 januari :cigar:.

DSC_2207.JPG


Klockan vid invägningen var en Datejust med slät ring, blå sunbursttavla med romerska nuffror.
DSC_2211.JPG

Kanske missat något inlägg men hur många länkar har du fått korta? GO af Sjodahl go!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
image.jpg
, inte mycket kvar nu! Tråkiga är att jag har fått förbud mot att träna av läkaren på flera veckor. Den skiten jag dragit på mig virus/infektionen har ställt till det, hade dåliga värden så nu går jag på antibiotika. Känns som att förlora på målsnöret ifall man inte lyckas med dom sista 2,5 kg, men får väl vara glad att jag fram tills nu tappat 13,6 kg från starten.

Men det är bara att bita ihop, finns alltid människor som har det värre!


Klockan vid invägningen var en ROLEX Milgauss GV!
image.jpg

Fan va tråkigt, men bättre att lyssna på kroppen (och sjukvården) å se till att bli helt frisk innan du kör igång igen. Förhoppningsvis blir ju din nya livsstil något du fortsätter med även efter midsommar! :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fail, Fail, Fail! No watch for you!

image.jpg


Hm...jag sa att om jag klarade av att gå ner till 75kg innan midsommar så skulle jag belöna mig med en NY klocka! Tänk att misslyckas med mindre än ett kilo, känns surt som faen! Men! Men...nu är det ju så här, då jag har haft oturen att dra på mig två riktiga sjukdomar = 6 veckor under denna tid jag hade tänkt att träna mig smal, så ska jag förlänga min tid med just 6 veckor. Fast jag skall väl inte vara så bitter än då, jag har faktiskt lyckats gå ner 15.3 kg sedan jag startade detta den 18 januari, och det är inte kattskit egentligen.

nu-ska-8-jpg.102318




Ska fan inte ge upp nu, då jag är så nära målet mitt, ska bara klara mitt mål att nå 75 pannor. Tack alla ni som peppat mig under resans gång...

https://klocksnack.se/threads/jag-har-bestämt-mig-nu-skall-skiten-bort.34290/

Klockan för dagen vid invägningen var en
image.jpg
 
Senast ändrad:

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt impad av hur dedikerad du är! Grymt! Kämpa! Hoppas på en riktigt trevlig paketlösning om 6 veckor. Det är du tamefan värd! Glad midsommar på dig!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fan va tråkigt, men bättre att lyssna på kroppen (och sjukvården) å se till att bli helt frisk innan du kör igång igen. Förhoppningsvis blir ju din nya livsstil något du fortsätter med även efter midsommar! :D

Yes...det kan jag lova dig, är träning i morgon och på söndag, precis som vanligt! Lördagar är den enda lediga dagen, och den bästa dagen på hela veckan, för det är på lördagar jag får frossa kakor och bullar etc :hungry:.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Skam den som ger sig, har kört ett riktigt hårt träningspass idag, så nu är det riktigt, riktigt nära. Hm...undrar vad jag ska belöna mig med för klocka :p.

75,1kg vad säger ni om det Klocksnackare :nailbiting:.

image.jpg


Klockan vid invägning för dagen var lite passande GULD.
image.jpg
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Haf helt missat den här tråden kontstigt nog!
Underhållande läsning, tack för det!

Har själv kapat 6kg sen nyår egentligen bara genom att cykla 20 min efter varje gympass samt minskat kolhydratsintaget på kvällen.

Grattis till framgången för det är ju precis vad det är! Investera i hälsa är det bästa man kan göra... Efter klockor förstås :)

Mvh Robin
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Fail, Fail, Fail! No watch for you!

image.jpg


Hm...jag sa att om jag klarade av att gå ner till 75kg innan midsommar så skulle jag belöna mig med en NY klocka! Tänk att misslyckas med mindre än ett kilo, känns surt som faen! Men! Men...nu är det ju så här, då jag har haft oturen att dra på mig två riktiga sjukdomar = 6 veckor under denna tid jag hade tänkt att träna mig smal, så ska jag förlänga min tid med just 6 veckor. Fast jag skall väl inte vara så bitter än då, jag har faktiskt lyckats gå ner 15.3 kg sedan jag startade detta den 18 januari, och det är inte kattskit egentligen.

nu-ska-8-jpg.102318




Ska fan inte ge upp nu, då jag är så nära målet mitt, ska bara klara mitt mål att nå 75 pannor. Tack alla ni som peppat mig under resans gång...

https://klocksnack.se/threads/jag-har-bestämt-mig-nu-skall-skiten-bort.34290/

Klockan för dagen vid invägningen var en
image.jpg
Bra jobbat! Tycker ändå att du förtjänar en:
Screenshot_2015-06-28-00-20-39.png
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
FAN VA GÖTT! Då var jag äntligen "DÄR" ! Har inte vägt mig på ett tag, då jag har haft fullt upp med både jobb på jobbet och massor av jobb här hemma. Men jag ställde mig på vågen nyss, och se på FAN! Jag är nått mitt mål med råge, jag sa att jag skulle gå ner till 75kg men vågen står på 73,1 och jag blir så glad för det är ju ren bonus.

Jag har med andra ord gått ner, nästan 20kg sedan starten 18 januari och nu kan den riktiga jakten på ny klocka börja, har nästan till 100% bestämt mig för vad det skall bli faktiskt. Hade det inte varit för att jag varit sjuk i över 6 veckor under denna period och inte kunnat träna under denna tid så hade jag säkert klarat av mitt mål att varit nere på 75kg till midsommar, men SKIT samma, nu är jag där iaf.
nu-ska-8-jpg.102318


Har gått ner 19,9kg och jag är nöjd...
image-jpg.158283


Klocka vid invägningen var en Oyster Quartz från 1984!
image-jpg.158282


Detta skrev jag 20015-01-18.
https://klocksnack.se/threads/jag-har-bestämt-mig-nu-skall-skiten-bort.34290/

Men det har kostat på, 2 timmar cykling efter jobbet, och 350-400 situps 5 dagar i veckan eller mer vecka ut och vecka in dom senaste månaderna nu. Före det, när jag började så cyklade jag 1 timme 150 situps och någon månad senare så cyklade jag 1,5 timme och 250 situps. Så det är ju klara bevis att man orkar mer när man fått hålla på ett tag.
nu-ska-9-jpg.102319

dsc_1386-jpg.102331


Även det godaste jag vet har jag fått lugna mig med, detta är vad jag kunde trycka i mig varje dag 7 dagar i vecka då jag älskar fikabröd då jag hade slutat med att äta godis/smågodis för flera år sedan och började dricka många liter läsk; coca cola och JULmust om dagen. Nu käkar och dricker jag bara sådan på lördagarna och inte som förr, lördag hela veckan.
image-jpg.102015


Hm...nu ska jag bara bestämma mig ifall jag skall spara ut till helskägg igen, Hahaha!! Är inte så dumt att va rakad då det kliar mindre :D, men det är för JÄVLA tråkigt att raka ett par gånger i veckan bara.
nu-ska-jpg.102310


Glad sommar på er Klocksnackare, för det skall jag ha, nu törs man tom visa upp sig på en badstrand Haha :p!
 
Senast ändrad:
Topp