• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har ingen Rolex

Vad tycker du om Rolex ?

  • Fuck Rolex

    Röster: 18 3.8%
  • Grymt överprisade

    Röster: 132 27.6%
  • Bryr mig ej

    Röster: 44 9.2%
  • Rolex är helt ok, men föredrar annat

    Röster: 126 26.3%
  • Rolex är bäst

    Röster: 159 33.2%

  • Totala väljare
    479

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Finns bara en Råläcks som kan styra upp det hela och som man aldrig kan tröttna på. En grönfärgad modell på ett Nato av en viss citrusfruktsfärg!
Enda Rolex modellen jag personligen skulle kunna tänka mig att betala över list för att få. Tyvärr är de helt omöjliga att få tag på hos AD, försökte sätta upp mig på listan men möttes av ett obehagligt skratt i telefonen. Har du sett American Psycho där Bateman försöker boka resturang Dorsia över telefon så var det precis så :wtf:
 

Ronnie

Rolex
De har några godbitar, de där Rolex!

9201405_s210.jpg
rolex-oyster-perpetual-medium-ref-77080-watch.jpg
rolex-oyster-perpetual-bubble-back-ref-2940-steel-vintage-wristwatch-circa-1945-wwrswa-V01.jpg

Baselworld2014sportswatchrolextudor_09_zps943043f0.jpg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag bryr mig inte heller så mycket.
Förr kändes det uteslutet att jag någonsin skulle äga en Rolex, men över tid glömmer man bort hur man kände förr och alla märken blir just bara det. Märken.
Jag har nog en ganska neutral inställning till Rolex som märke numera och de flesta modeller de har är rätt trevliga.. men sen har de sub och GMT... ZZZzzzz
 

maeestroo

Omega
Bryr mig inte jättemycket om att det just ska va rolle men då jag älskar day-date, sub, gmt osv så anser jag att jag måste ha några rollar i samlingen för att dem gör så grymma klockor :D
 

mrBlade

Omega
Jag är en klockbärare inte förvarare i 1:a hand men får se om jag låter min 16710BLRO gå vidare till förmån för nått annat kul.
 

Lindrothh

Cartier
Blivit förälskad i Vintage Datejust. Tycker de är fantastiskt fina klockor. Tyvärr ingen ägare på grund av saknar kapitalet, men en dag skall jag införskaffa mig en!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Äger två Rolex och inga av mina andra, befintliga och tidigare, som Panerai, AP, Tag Heuer eller Hublot kommer i närheten när det gäller gångavvikelse.
Haft Sky-Dwellern på armen i en månad nu och den går en hel sekund för fort...
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Jag tänker så här i korthet.
+ Fortfarande bra kvalitet.
+ Fortfarande genomtänkt utförande och material
+ outstanding marknadsvärde
+ En klassisk 36mm datejust i stål på jubilee, en stilren ikon som funkar till allt

- Att det inte går att köpa en vanlig sportrolle i AD btuik längre
- Alla överpriser på gråhandlarmarknaden och bland privatpersoner
- För många som håller på med köp/sälj som inte uppskattar klockor (kunde lika gärna hållt på med Supreme grejjer, Tickets eller sneakers)
- Högst personlig åsikt men tycker de byter och lanserar modeller lite för ofta nu för tiden. 2 års produktion av en populär modell är för lite.
 

fc2

Rolex
Aldrig förstått hypen om jag ska vara ärlig. Såg nya GMT:n för första gången igår och maken till prålig och, törs jag säga det, billig klocka får man leta efter. Det jag gillar med märket är att de tål en hel del men det gör å andra sidan många andra klockor också.

Kolla in beggade VC, Blancpain, Parmigiani eller annat för samma peng som en sportrolle kostar är mitt tips. Eller varför inte en 13ZN, 321 Seamaster eller något trevligt V.72 om man nu är ute efter att både spara pengar men också få något med lite mer karisma. Om det är en slitstark klocka som är det man är ute efter finns mer slitstarka alternativ än Rolex, och vill man ha en bra kombo mellan slitstark och stil finns det även då bra alternativ.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Aldrig förstått hypen om jag ska vara ärlig. Såg nya GMT:n för första gången igår och maken till prålig och, törs jag säga det, billig klocka får man leta efter. Det jag gillar med märket är att de tål en hel del men det gör å andra sidan många andra klockor också.

Kolla in beggade VC, Blancpain, Parmigiani eller annat för samma peng som en sportrolle kostar är mitt tips. Eller varför inte en 13ZN, 321 Seamaster eller något trevligt V.72 om man nu är ute efter att både spara pengar men också få något med lite mer karisma. Om det är en slitstark klocka som är det man är ute efter finns mer slitstarka alternativ än Rolex, och vill man ha en bra kombo mellan slitstark och stil finns det även då bra alternativ.
Nya GMT:n? Släpptes flera stycken
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Sea-Dweller 116600 är jäkla bra, men är den 100K bra ...begagnad? Men 100K räcker knappt längre, billigaste på chrono24 i EU just nu kostar 111K. Jodå, är säkert ett bra köp även om det kanske finns en bubbla. Men ändå en klocka man köper mer med hjärnan än hjärtat, iaf jag har svårt att känna det där riktiga habegäret som krävs för att slanta upp till en.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Jag tänker så här i korthet.
+ Fortfarande bra kvalitet.
+ Fortfarande genomtänkt utförande och material
+ outstanding marknadsvärde
+ En klassisk 36mm datejust i stål på jubilee, en stilren ikon som funkar till allt

- Att det inte går att köpa en vanlig sportrolle i AD btuik längre
- Alla överpriser på gråhandlarmarknaden och bland privatpersoner
- För många som håller på med köp/sälj som inte uppskattar klockor (kunde lika gärna hållt på med Supreme grejjer, Tickets eller sneakers)
- Högst personlig åsikt men tycker de byter och lanserar modeller lite för ofta nu för tiden. 2 års produktion av en populär modell är för lite.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Sea-Dweller 116600 är jäkla bra, men är den 100K bra ...begagnad? Men 100K räcker knappt längre, billigaste på chrono24 i EU just nu kostar 111K. Jodå, är säkert ett bra köp även om det kanske finns en bubbla. Men ändå en klocka man köper mer med hjärnan än hjärtat, iaf jag har svårt att känna det där riktiga habegäret som krävs för att slanta upp till en.
Priset på just 116600 lär nog inte dippa särskilt mycket även om någon bubbla skulle råka till att brista. Den tillverkas ju inte längre så den är ju iaf någorlunda ovanlig, till skillnad från Hulkar och Batmans mfl som ju faktiskt produceras fortfarande.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Sea-Dweller 116600 är jäkla bra, men är den 100K bra ...begagnad? Men 100K räcker knappt längre, billigaste på chrono24 i EU just nu kostar 111K. Jodå, är säkert ett bra köp även om det kanske finns en bubbla. Men ändå en klocka man köper mer med hjärnan än hjärtat, iaf jag har svårt att känna det där riktiga habegäret som krävs för att slanta upp till en.
Hade en Sea dweller för länge sedan, har för mig bet drygt 50 ny, det var lagom, bättre förr ?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hade en Sea dweller för länge sedan, har för mig bet drygt 50 ny, det var lagom, bättre förr ?
Det var relativt sansat när jag började hänga här för en fyra år sedan, innan dess hade märket ärligt talat inte intresserat mig så värst mycket. Diggade mest Breitling och Omega, var mer i min prisklass. Minns under 2015, var inne på Bergströms och kollade. En SubC var det lite kö på, en tre mån kanske men nämnda Dweller fanns i montern så den kunda jag ha köpt där och då. Men den var ju dyr, låg närmare 80 kanske? Nu undrar jag, vad var det som egentligen hände sedan? Edit: Varför bryr jag mig egentligen? Varför skriver jag i den här tråden? Ja, det är svårt att inte dras med i "hysterin" om man hänger här.
 
Senast ändrad:

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Gillar klockorna men inte prisläget.
Tänkte köpa en sub i somras men det gick ju inte, eller jo det gick ju men att betala över list (som redan är i högsta laget...) för en begagnad 3-4 år gammal klocka som kan ha gått i golvet, kan vara superclone osv - nej det är inte för mig. Har inget emot om andra gör det, alla gör de vill med sina slantar men jag gjorde helt om o beställde en Panerai istället. Jättenöjd. Sneglar lite åt Omega till nästa gång. Hade Rolex kunnat leverera, tom med lång leveranstid men med besked om när jag kan få den, hade det nog blivit fler Rolexar över tid. Men inte som det är nu.
 
Topp