Laddar...
Erikson Urhandel

Jag har ingen Rolex

Diskussion i 'Diskussion' startad av Watchie, 10 februari 2019.

?

Vad tycker du om Rolex ?

1. Fuck Rolex

15 röst(er)
    4,0%
  2. Grymt överprisade

94 röst(er)
    25,3%
  3. Bryr mig ej

37 röst(er)
    9,9%
  4. Rolex är helt ok, men föredrar annat

100 röst(er)
    26,9%
  5. Rolex är bäst

126 röst(er)
    33,9%
  1. Notorious Niklas

Notorious Niklas Tantal

Finns bara en Råläcks som kan styra upp det hela och som man aldrig kan tröttna på. En grönfärgad modell på ett Nato av en viss citrusfruktsfärg!

blackcoffee, Träff, Sivlia och 5 andra gillar detta.
  2. Swizz beat

Swizz beat Guld

Från:
    The Best Coast
    Enda Rolex modellen jag personligen skulle kunna tänka mig att betala över list för att få. Tyvärr är de helt omöjliga att få tag på hos AD, försökte sätta upp mig på listan men möttes av ett obehagligt skratt i telefonen. Har du sett American Psycho där Bateman försöker boka resturang Dorsia över telefon så var det precis så :wtf:

dempha, Strimlaren, Sivlia och 6 andra gillar detta.
  3. Staafen

Staafen Brons Friends Of KS Premium

Rolex är Rolex! Jag köpte min första ny 2010 och har den fortfarande kvar.

dempha, Träff, Stroboman och 2 andra gillar detta.
  4. Ronnie

Ronnie Brons

De har några godbitar, de där Rolex!

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

Aerospace, Stroboman och Watchie gillar detta.
  5. Pete11

Pete11 Silver Premium

Jag bryr mig inte heller så mycket.
    Förr kändes det uteslutet att jag någonsin skulle äga en Rolex, men över tid glömmer man bort hur man kände förr och alla märken blir just bara det. Märken.
    Jag har nog en ganska neutral inställning till Rolex som märke numera och de flesta modeller de har är rätt trevliga.. men sen har de sub och GMT... ZZZzzzz

Watchie gillar detta.
  6. maeestroo

maeestroo Titan

Bryr mig inte jättemycket om att det just ska va rolle men då jag älskar day-date, sub, gmt osv så anser jag att jag måste ha några rollar i samlingen för att dem gör så grymma klockor :D

7. jwh

jwh Titan

Älskar namnet på tråden :D

Watchie och Barricello gillar detta.
  8. Watchie
    Trådstartare

Watchie Silver

är såklart med lite glimten i ögat, snyft, snyft, men oxå, fn va skönt o”slippa”....

9. mrBlade

mrBlade Plast

Från:
    Västerås
    Jag är en klockbärare inte förvarare i 1:a hand men får se om jag låter min 16710BLRO gå vidare till förmån för nått annat kul.

Watchie gillar detta.
  10. Lindrothh

Lindrothh Plast

Blivit förälskad i Vintage Datejust. Tycker de är fantastiskt fina klockor. Tyvärr ingen ägare på grund av saknar kapitalet, men en dag skall jag införskaffa mig en!

Watchie gillar detta.
  11. mrBlade

mrBlade Plast

Från:
    Västerås
    ...anledningen är att det känns lite obekvämt med främlingar som kommenterar priset i tid och otid.
    Kan ju bli stelt när någon "klockkunnig" berättar för alla på Herrtoan att ens klocka är värd miljooooner.
    Kanske dax för en RAKETA

Stroboman, Träff och Gäspande_Skorpan gillar detta.
  12. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Äger två Rolex och inga av mina andra, befintliga och tidigare, som Panerai, AP, Tag Heuer eller Hublot kommer i närheten när det gäller gångavvikelse.
    Haft Sky-Dwellern på armen i en månad nu och den går en hel sekund för fort...

Watchie gillar detta.
  13. mrBlade

mrBlade Plast

Från:
    Västerås
    Bild på urverket?

14. JLC

JLC Brons

Jag tänker så här i korthet.
    + Fortfarande bra kvalitet.
    + Fortfarande genomtänkt utförande och material
    + outstanding marknadsvärde
    + En klassisk 36mm datejust i stål på jubilee, en stilren ikon som funkar till allt

- Att det inte går att köpa en vanlig sportrolle i AD btuik längre
    - Alla överpriser på gråhandlarmarknaden och bland privatpersoner
    - För många som håller på med köp/sälj som inte uppskattar klockor (kunde lika gärna hållt på med Supreme grejjer, Tickets eller sneakers)
    - Högst personlig åsikt men tycker de byter och lanserar modeller lite för ofta nu för tiden. 2 års produktion av en populär modell är för lite.

15. TobiasD

TobiasD Guld Friends Of KS

Va

16. Bezelman

Bezelman Tantal

Så att man ser hur bra den går såklart... :facepalm:

17. TobiasD

TobiasD Guld Friends Of KS

:facepalm: Klart!

Bezelman gillar detta.
  18. fc2

fc2 Brons

Aldrig förstått hypen om jag ska vara ärlig. Såg nya GMT:n för första gången igår och maken till prålig och, törs jag säga det, billig klocka får man leta efter. Det jag gillar med märket är att de tål en hel del men det gör å andra sidan många andra klockor också.

Kolla in beggade VC, Blancpain, Parmigiani eller annat för samma peng som en sportrolle kostar är mitt tips. Eller varför inte en 13ZN, 321 Seamaster eller något trevligt V.72 om man nu är ute efter att både spara pengar men också få något med lite mer karisma. Om det är en slitstark klocka som är det man är ute efter finns mer slitstarka alternativ än Rolex, och vill man ha en bra kombo mellan slitstark och stil finns det även då bra alternativ.

Watchie gillar detta.
  19. KenKun

KenKun Platina

Nya GMT:n? Släpptes flera stycken

20. Stefan S

Stefan S Silver

Från:
    Göteborgstrakten
    Sea-Dweller 116600 är jäkla bra, men är den 100K bra ...begagnad? Men 100K räcker knappt längre, billigaste på chrono24 i EU just nu kostar 111K. Jodå, är säkert ett bra köp även om det kanske finns en bubbla. Men ändå en klocka man köper mer med hjärnan än hjärtat, iaf jag har svårt att känna det där riktiga habegäret som krävs för att slanta upp till en.

Watchie gillar detta.
  21. Ringswede

Ringswede Plast

Har 1675 1,62M Serial dvs 1967 samt Daytona. Klassiker, diskreta och man möter dem inte varje dag på stan. De som vet, de vet...

Zorin, Watchie, Stroboman och 1 annan gillar detta.
  22. JLW

JLW Guld

Stroboman gillar detta.
  23. Ringswede

Ringswede Plast

Klassiker!

24. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Om du menar 4-siffrig daytona så är det ju två supertrevliga klockor, men de är väl inte direkt jättediskreta eller så numera? :)

Hästlängder bättre än moderna blanka varianterna dock såklart.

Träff, Watchie och JLW gillar detta.
  25. Öbo

Öbo Brons

Från:
    En ö i havet
    Priset på just 116600 lär nog inte dippa särskilt mycket även om någon bubbla skulle råka till att brista. Den tillverkas ju inte längre så den är ju iaf någorlunda ovanlig, till skillnad från Hulkar och Batmans mfl som ju faktiskt produceras fortfarande.

Stefan S gillar detta.
  26. Watchie
    Trådstartare

Watchie Silver

Hade en Sea dweller för länge sedan, har för mig bet drygt 50 ny, det var lagom, bättre förr ?

27. Stroboman

Stroboman Diamant

Från:
    Medelpad
    Att allt var värre förr, det är ju sen gammalt! :D :confused:

Watchie gillar detta.
  28. Stefan S

Stefan S Silver

Från:
    Göteborgstrakten
    Det var relativt sansat när jag började hänga här för en fyra år sedan, innan dess hade märket ärligt talat inte intresserat mig så värst mycket. Diggade mest Breitling och Omega, var mer i min prisklass. Minns under 2015, var inne på Bergströms och kollade. En SubC var det lite kö på, en tre mån kanske men nämnda Dweller fanns i montern så den kunda jag ha köpt där och då. Men den var ju dyr, låg närmare 80 kanske? Nu undrar jag, vad var det som egentligen hände sedan? Edit: Varför bryr jag mig egentligen? Varför skriver jag i den här tråden? Ja, det är svårt att inte dras med i "hysterin" om man hänger här.

Senast ändrad: 12 februari 2019
    bvb, Gäspande_Skorpan, Richie och 2 andra gillar detta.
  29. Chuck

Chuck Diamant Premium

En annan sak jag gillar med Rolex är att de skyltar med 100% inhouse manufaktur. Ungefär som :gs::)
    DDCB45F9-9561-4D75-82FE-2C7AA26457FF.

Spincini, dempha, KenKun och 1 annan gillar detta.
  30. Tvkd5

Tvkd5 Titan

Från:
    Malmö
    Gillar klockorna men inte prisläget.
    Tänkte köpa en sub i somras men det gick ju inte, eller jo det gick ju men att betala över list (som redan är i högsta laget...) för en begagnad 3-4 år gammal klocka som kan ha gått i golvet, kan vara superclone osv - nej det är inte för mig. Har inget emot om andra gör det, alla gör de vill med sina slantar men jag gjorde helt om o beställde en Panerai istället. Jättenöjd. Sneglar lite åt Omega till nästa gång. Hade Rolex kunnat leverera, tom med lång leveranstid men med besked om när jag kan få den, hade det nog blivit fler Rolexar över tid. Men inte som det är nu.

TobiasD gillar detta.
Mollstedt