För att?Bild på urverket?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För att?Bild på urverket?
Haha jag såg det som ett skönt statement, "nu är det sagt, korten på bordet".är såklart med lite glimten i ögat, snyft, snyft, men oxå, fn va skönt o”slippa”....
Omega: Hold my beer....Jag gillar nog Rolex men som nybörjare tappar jag suget att manövrera bland alla referenser.
LOLZHar varit Rolex fanboy under en lång tid, men tröttnat fullständigt. När man får pröjsa 30 lök för en risig gammal oservad DJ är det inte roligt längre. Och tittar man i senaste katalogen hittar man tavlor, typsnitt och färgkombinationer som bara en mor kan älska. "Klart vi ska ha en grön tavla full med lila clip art-blommor!"
- Daytonan var bra som fyrsiffrig ref, efter det ser den bara larvig ut med sitt fula 90-talstypsnitt och pushers som sticker ut som svampar.
- DJ:s över 36 mm, allvarligt? Att förstora caset på det där viset är som att förstora en jpg-bild... Det blir skevt!
- Explorern som 39 mm... orkar inte ens förklara. Här spolade man 50 års historia och formspråk rakt ner i toaletten.
- Submariner - klassikernas klassiker! Men varför har den blivit fyrkantig? Blir så trött...
- Nya Rolex Air King - akta mina ögon! Min mormor kan virka en bättre tavla.
Men... så är det ju det där med KÄNSLAN som Rolex i princip är ensamma om att leverera. Just nu är jag utan Rolle, men snart igen så sitter man där och ler mot handleden och tycker att den där tvåtonaren från 70-talet med korrosion i mellanboetten och en länk som rasar när som helst är det bästa köpet ever... och den kostade bara 45 tusen kronor!
EDIT: Ja, jag älskar fortfarande Rolex! Haft ett tiotal olika.
Hear, hear!Äger just nu två stycken sport modeller och har ägt någon modell i dem flesta serierna. Jag gillar dem men dem är grymt överprisade och hypen kring dem är rent ut sagt löjlig. Det stiftelsen i sig sysslar med, och med detta även AD är inget jag tycker är bra för märket. Väntelistor, behålla cert, köpa dyra för att få köpa en sport, i stort sett tomma butiker i Europa på många modeller. Rent trams, det är en produkt, inget mer. Sälj den till dem som vill köpa den. Det finns inget magiskt skimmer över Rolex, det är en sport klocka med ett rätt basic urverk utan större dekoration. Man står i kö i 8 år och frågar sig sedan "Var det inte mer än så här"?
Men då tar väl Patek detta till en annan nivå; kräver de inte att du åker ner till deras hq för att bli intervjuad? Du måste kunna motivera varför du ska tillåtas köpa deras flaggskepp.
Låter ju fullständigt absurt om det är sant.
Kan mycket väl vara så om man ska köpa något sjukt utan att ha köpt en PP innan.Detta läste jag i watchtime för många år sedan. En rik snubbe som ville köpa nån grande complications av PP och då fick han vackert åka till PP och bli intervjuad.
Kan mycket väl vara så om man ska köpa något sjukt utan att ha köpt en PP innan.
I många AD's får du komma med på väntelistan för en Nautilus eller annan populär modell om du köper en calatrava eller två![]()
Låter ju fullständigt absurt om det är sant.
Detta läste jag i watchtime för många år sedan. En rik snubbe som ville köpa nån grande complications av PP och då fick han vackert åka till PP och bli intervjuad.
Kan mycket väl vara så om man ska köpa något sjukt utan att ha köpt en PP innan.
I många AD's får du komma med på väntelistan för en Nautilus eller annan populär modell om du köper en calatrava eller två![]()
Samma här faktiskt. Haft två st sexsiffriga men flippat båda. Har nu enbart fyr- och femsiffrigaJag gillar Rolex men nästan uteslutande vintage Rolex. Som många andra märken är de flesta nya Rolex enligt mig överdimensionerade. De 6 siffriga sportreferensernas boettform är en gåta. Är klockorna runda eller fyrkantiga?Hoppas de lanserar en vettigare boett nu på Basel.
Prishypen beror dock mest på folk och inte på Rolex.
Okej, tack för upplysningen. Bara något jag hört.Stämmer inte heller. PP jobbar inte som Rolex. Du behöver inte ha köpt andra modeller för att få köpa en sport modell. Är listan öppen så är du välkommen att ställa dig i kö. Det är väl bara Rolex som sysslar med sådant trams att man måste köpa andra modeller, eller vissa Rolex AD. Sedan kan jag ju inte svara på hur alla PP AD jobbar, men överlag nej.
Samma här faktiskt. Haft två st sexsiffriga men flippat båda. Har nu enbart fyr- och femsiffriga.
Snyggare i sin design imo.
Ja, skulle jag ha någon nyare Rolex skulle kag definitivt skaffa nya Exp 2:an igen. Annars gillar jag egentligen exp2 40mm bättreJag håller med dig, skulle väldigt gärna vilja köra enbart vintage Rolex. Men priserna har ju stuckig i väg enormt. Jag har helt enkelt inte ekonomin till det. Har två nya modeller idag. 114060 och den nya Explorer 2.an, som faktiskt är den som används mest.
Jag brukar av någon anledning rygga tillbaka lite inför det mesta som blir väldigt populärt, omtalat eller eftertraktat.
Det gäller absolut inte bara klockmärken utan det kan handla om lite vad som helst.
Rolexklockorna i sig har jag ingen uppfattning om annat än baserat på de bilder jag ser. Jag får nog drista mig till att säga att de verkar vara lite småtråkiga. Men det kan ju bero på att man ser dem så ofta.
Att säga att en klocka är bra eller dålig är nog inte så relevant egentligen. Bra på vad? Bra på att gå rätt? Bra på att vara snygga? Bra på detaljutförande och finish? Bra på att ge status?