• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har ingen Rolex

Vad tycker du om Rolex ?

  • Fuck Rolex

    Röster: 18 3.8%
  • Grymt överprisade

    Röster: 132 27.6%
  • Bryr mig ej

    Röster: 44 9.2%
  • Rolex är helt ok, men föredrar annat

    Röster: 126 26.3%
  • Rolex är bäst

    Röster: 159 33.2%

  • Totala väljare
    479

KenKun

Patek
2-Faktor
Alltid haft en Rolex som mål fram tills för kanske ett par månader sedan. För det första är det fantastiska klockor men i min värld känns det som att de kostar mer än vad de kan erbjuda. Prishöjningarna bara sen jag började samla för 15år sedan är ju ganska hiskliga. Sen har jag svårt för hur de behandlar sina kunder med hållna cert, sjuka krav vid service, kölistor när man bajsar ut miljoner klockor per år och så vill dem att man skall vara tacksam för att man får nöjet att ge dem pengar motsvarande en ny bil. Så nu, även om jag verkligen gillar klockorna, tycker jag att det finns bättre ställen att lägga pengarna i samma prisklass och hos sånna som ge motsvarande kvalitet för en mindre peng. Just my 2 cents :)
Sjuka servicekrav?
 

Strmbrg

Breitling
Jag var lite småsugen på Rolex tidigare. Men på grund av priserna så blev det aldrig någon. Av en händelse råkade jag upptäcka Grand Seiko - minns inte hur - och fascinerades av den EXTREM-nördighets-noggrannhet med vilken dessa klockor utförs. Efter den upptäckten så har jag helt ärligt inte någon somhelst lockelse till vare sig Rolex, Omega med många fler.
Jag är som person dessutom ganska ointresserad av märken i sig. Det är utförandet som intresserar mig, oavsett om det skulle vara tex. en Casio-, Rolex-, eller Seiko-logotyp på urtavlan. Faktiskt så föredrar jag det allmänt okända, lågmälda och anonyma.
Tänk att tex. glida runt i en Bristol. I princip INGEN skulle fatta att det är en mycket exklusiv, handgjord bil gjord i extremt få exemplar. Känslan av att njuta av något riktigt fint, och tilltsynes anspråkslöst, alldeles för sig själv.
Bristol Brigand profile.JPG

Bristol Brigand. "Storsäljaren" hette dock 411. Den gjordes tydligen i hela 287 exemplar. Under ett stort antal år...
 
Topp