• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag kan inte bestämma mig! Hjälp mig att fortsätta bygga klart min "samling" av klockor att brukas.

Tack!
Ja den kändes lite som Rolex Hippie när jag väl fick den på armen, aldrig gjort något större intryck innan..
Men jag är faktiskt (nu när jag provat en själv) lite förvånad att den inte är mer populär och efterfrågad.
Blixten och glaset gör att det blir lite "Kalle Anka" även över en Rolexklocka.
Känns bra att man kan ha en fin klocka som även kan påminna en att man inte är äldre än man gör sig! :)

Mvh
Jag har den blåa så det är ännu mer färg, men Kalle Anka håller jag inte med om - och förmodligen inte du heller, för man lägger inte dom pengarna på en "Kalle Anka-klocka" ;) Men jag förstår vad du menar. Den är rolig. Jag älskar min.

Jag har den blåa så det är ännu mer färg, men Kalle Anka håller jag inte med om - och förmodligen inte du heller, för man lägger inte dom pengarna på en "Kalle Anka-klocka" ;) Men jag förstår vad du menar. Den är rolig. Jag älskar min.
Ja, inte kalle anka. Men de har vågat lite mer med denna, den är inte lika "seriös" i utseendet som de andra modellerna. :)
Jag har inte haft den sålänge att den slutat gnissla än, men den har känts kul de dagar jag haft den.
Får hoppas det håller i sig!
Detta är en klocka jag VILL tycka om :) hehe.

Mvh

Ja, inte kalle anka. Men de har vågat lite mer med denna, den är inte lika "seriös" i utseendet som de andra modellerna. :)
Jag har inte haft den sålänge att den slutat gnissla än, men den har känts kul de dagar jag haft den.
Får hoppas det håller i sig!
Detta är en klocka jag VILL tycka om :) hehe.

Mvh
Nu antar jag att du gillar NOdate då du gick på det spåret med subben, det är annars en av mina favorit pointers med millen.:)

Sen tycker jag gaussen blev bra för dig, inte för att det just var exakt den utan för att det bjöd till ett spontanköp där hjärtat fick jobba lite mer.
Du har ju annars jobbat mycket på ett teoretiskt plan hur du ska bygga upp samlingen, vilket inte är fel alls, men i allt räknande och drömmande man gör så är det alltid bra när det kommer en kurvboll man inte förutsåg och ruskar om det hela lite.
Då upplever jag att man blir lite öppnare i sina tankegångar och får upp nya spår:)
Så igen grattis till två kanon dinkor och grattis till att du garanterat tweekat din process framåt :)

Mvh

Nu antar jag att du gillar NOdate då du gick på det spåret med subben, det är annars en av mina favorit pointers med millen.:)

Sen tycker jag gaussen blev bra för dig, inte för att det just var exakt den utan för att det bjöd till ett spontanköp där hjärtat fick jobba lite mer.
Du har ju annars jobbat mycket på ett teoretiskt plan hur du ska bygga upp samlingen, vilket inte är fel alls, men i allt räknande och drömmande man gör så är det alltid bra när det kommer en kurvboll man inte förutsåg och ruskar om det hela lite.
Då upplever jag att man blir lite öppnare i sina tankegångar och får upp nya spår:)
Så igen grattis till två kanon dinkor och grattis till att du garanterat tweekat din process framåt :)

Mvh
Tack, jo det känns jäkligt kul att spontanhandla. Har dock gjort det förut och lossat drygt 100k på mindre än ett år, så de är väl därför jag har velat "tänka igenom" köpen innan för att undvika att sånt ska hända, men får hoppas att det inte sker denna gång ;)
Få inte panik om armen blir svart också. De är dåliga på att rengöra dem efter slutpolering.

Och grattis!
Svårt att se som @Moorflax säger. Men tack! :)
Bra @Roffe Persson att du tar tjuren vid hornen och bara kör!
Tack tack :)
En stabil och en ok stabil att boozta spend med hos AD i jakten på Pepsin. Spännande att se om det påverkar kötiden. :)
Kan bli svårt att se/veta om det påverkar kötiden för Pepsin iom att jag inte fått något datum att gå efter så finns inget att jämföra med..
Men juh tidigare, desto trevligare för mig! :)

Mvh Roffe

Dubbel grattis Roffe!
Gillar att du inte gjorde som du tänkte, syftar då på att fortsätta din resa utan bilder.
Tråden fick en härlig vändning nu, keep it up.

Dubbel grattis Roffe!
Gillar att du inte gjorde som du tänkte, syftar då på att fortsätta din resa utan bilder.
Tråden fick en härlig vändning nu, keep it up.
Tack! Nää, tänkte låta bli bilderna men kände att det är onödigt att sitta och vara tjejtjurig och "bara för att" låta bli att lägga upp en bild.
Ibland får man lov att vara vuxen, även om man inte ens fyllt 40! ;)

Mvh

Så här 4 år senare hoppas jag vid Gud att du tillslut slog till på den där Aquanauten 🙏
Du ska bara veta.. Blev inspelade samtal med hot om att hänga ut ADn här på KS pga fel behandling. Roffe fick tillslut sin daytona men den kom sedan ut på köp & sälj.

Fortsättning följer.

Du ska bara veta.. Blev inspelade samtal med hot om att hänga ut ADn här på KS pga fel behandling. Roffe fick tillslut sin daytona men den kom sedan ut på köp & sälj.

Fortsättning följer.

Hade HELT missat den härvan, tack för intressant fredags läsning 😅

Citerar annonsen "Klockan är köpt i år, tidig vår om jag minns rätt." Den affären lär ju ha varit rätt utmärkande, så pass att man minns den i detalj tänker jag.

Väntar med spänning 😎
Åh! Roffe! Jag saknar honom! Mycket underhållande galenskap där
Så många dimensioner 😍, han hade varit bra tät idag om han had köpt och "brukat" sin samling som han tänkte 😅

• Like
Reactions: NRE
Hade HELT missat den härvan, tack för intressant fredags läsning 😅

Citerar annonsen "Klockan är köpt i år, tidig vår om jag minns rätt." Den affären lär ju ha varit rätt utmärkande, så pass att man minns den i detalj tänker jag.

Väntar med spänning 😎

Så många dimensioner 😍, han hade varit bra tät idag om han had köpt och "brukat" sin samling som han tänkte 😅
Jag vet, fantastiskt. Roffe var en profil. Tyvärr gick vi nog lite hårt åt han.

Skulle behövas ett par nya galningar på forumet.

Fortsättning följer.

Är det bekräftat att @Hela dagen runt tavlan och Roffe är/var samma person?!
Jag tycker Roffe var roande. Och bitvis tyckte jag faktiskt synd om honom som en del gick åt honom. Och bitvis tyckte jag han var lite dum o huvudet också förvisso. Men ändå en profil

Är det bekräftat att @Hela dagen runt tavlan och Roffe är/var samma person?!
Jag tycker Roffe var roande. Och bitvis tyckte jag faktiskt synd om honom som en del gick åt honom. Och bitvis tyckte jag han var lite dum o huvudet också förvisso. Men ändå en profil
Han förnekade väl att det var samma person bakom båda kontona men i min värld kändes det rätt solklart att så var fallet.
Synd att han/de inte är kvar - det var alltid underhållande läsning.

Han förnekade väl att det var samma person bakom båda kontona men i min värld kändes det rätt solklart att så var fallet.
Synd att han/de inte är kvar - det var alltid underhållande läsning.
Roffe! ”Funkar en 5196 till annat än brevskrivning?”, vilken dåre! Saknar dock dårskapen till viss del då det var lite underhållande också.

Tillbaka
Topp