Du är ju inte riktigt frisk pöjk, men jag gillar det!![]()
Trevligt, Hahaha...slog slint i huvudet efter incidenten i Finland jag skrev om
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du är ju inte riktigt frisk pöjk, men jag gillar det!![]()
Trevlig samling
Ring direkt till ditt försäkringsbolag och kolla, finns en hel drös olika klasser av värdeskåp/kassaskåp.
"Kassaskåp / Värdeskåp
Kassaskåp har samma inbrottstest som säkerhetsskåp med tillägget att de även är brandklassade. Testnormen heter då SS 3493 och brandskyddet är vanligen 60P enligt NT Fire 017.
Passar bra för den lilla butiken, man kan försäkra 20-30.000 kr i skåpet, det varierar mellan olika försäkringsbolag. Vidare bra för skydd av viktiga dokument med krav på oåtkomlighet eller varför inte låsa in hemmets värdesaker och viktiga papper.
I ett värdeskåp får man försäkra kontanter och värdeföremål. Avgörande för hur stort försäkringsvärdet blir, är skåpets inbrottsklassning. Det finns värdeskåp, godkända för nattförvaring av 40.000 kr. upp till miljonbelopp.
Värdeskåp är oftast testade och certifierade enligt Europanormen EN 1143-1 där skåpen finns i olika nivåer, så kallade Grades (Grade 0-Grade X). Ju högre Grade desto högre förvaring. Ett värdeskåp är inte med självklarhet brandklassat men detta alternativ finns också.. Ett värdeskåp skaffar man för att kunna försäkra sitt innehåll och försäkringsförbundet jobbar med en gemensam lista för alla försäkringsbolag med rekomenderade beloppsbegränsningar för de olika klassningarna."
Finns det något kassaskåp som är säkert för hemmabruk, alltså att man har full täckning från försäkringsbolagen om det händer något. Är ju så tråkigt och behöva planera tiden det tar för att hämta klockorna från bakfacket.
Erikson Urhandel ska bygga om och ska sälja sina gamla säkerhetsskåp (med glasframsidor) och dom är till salu vet jag, ring Richard och kolla om du är intresserad...
Sturegatan 37, 172 31 Sundbyberg
Telefon: 08-28 11 34
Vardagar: 09.30-18.00 – Lördagar: 10.00-14.00
Email: [email protected]
Oj! Jag hela tiden inbillat mig att du haft en laddning Rolex, Sveriges största Camelsamling samt några märkliga klockor inköpta i Finland. Men ACK SÅ FEL JAG HADE!
En riktigt schysst samling du har![]()
Saftig samling där! Lite dyrare hemförsäkring bör väl lösa det utan kassaskåp?
Kan det vara så?! Kan ju vara värt och ringa och prata med försäkringsbolaget iaf![]()
Erikson Urhandel ska bygga om och ska sälja sina gamla säkerhetsskåp (med glasframsidor) och dom är till salu vet jag, ring Richard och kolla om du är intresserad...
Sturegatan 37, 172 31 Sundbyberg
Telefon: 08-28 11 34
Vardagar: 09.30-18.00 – Lördagar: 10.00-14.00
Email: [email protected]
Enda skåp du du behöver är det vi använder i Norrland, vapenskåp.
Vad är det för "slit och släng" på nedersta raden nr6?Af Sjodahl
Var där idag, bara ett kvar...
Grym samling, skulle gärna titta närmare på den.
Vilken trevlig samligen - En dröm för oss dödliga!
Af Sjodahl får rätta mig här om jag har fel, men jag tycker det ser ut som en SNZD77K1 fast med svart aftermarket tavla och utbytta visare. Kan det stämma ?![]()
![]()
Jag om jag hade en likadan samling att gå till när humöret faller på. --->![]()