• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag var till Banken idag, så...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Trevlig samling :)
Ring direkt till ditt försäkringsbolag och kolla, finns en hel drös olika klasser av värdeskåp/kassaskåp.

"Kassaskåp / Värdeskåp

Kassaskåp har samma inbrottstest som säkerhetsskåp med tillägget att de även är brandklassade. Testnormen heter då SS 3493 och brandskyddet är vanligen 60P enligt NT Fire 017.

Passar bra för den lilla butiken, man kan försäkra 20-30.000 kr i skåpet, det varierar mellan olika försäkringsbolag. Vidare bra för skydd av viktiga dokument med krav på oåtkomlighet eller varför inte låsa in hemmets värdesaker och viktiga papper.
I ett värdeskåp får man försäkra kontanter och värdeföremål. Avgörande för hur stort försäkringsvärdet blir, är skåpets inbrottsklassning. Det finns värdeskåp, godkända för nattförvaring av 40.000 kr. upp till miljonbelopp.

Värdeskåp är oftast testade och certifierade enligt Europanormen EN 1143-1 där skåpen finns i olika nivåer, så kallade Grades (Grade 0-Grade X). Ju högre Grade desto högre förvaring. Ett värdeskåp är inte med självklarhet brandklassat men detta alternativ finns också.. Ett värdeskåp skaffar man för att kunna försäkra sitt innehåll och försäkringsförbundet jobbar med en gemensam lista för alla försäkringsbolag med rekomenderade beloppsbegränsningar för de olika klassningarna."



TACK! Jag skall kolla upp detta under morgondagen ifall jag hinner!
 

Tommytvigg

Cartier
Jäklar vilken samling. Underbart att du visar upp allt. Förstår att du vill ha dom hemma. Blir väl inte så mycket att pilla på härligheterna när dom ligger i facket?
 
Finns det något kassaskåp som är säkert för hemmabruk, alltså att man har full täckning från försäkringsbolagen om det händer något. Är ju så tråkigt och behöva planera tiden det tar för att hämta klockorna från bakfacket.

Erikson Urhandel ska bygga om och ska sälja sina gamla säkerhetsskåp (med glasframsidor) och dom är till salu vet jag, ring Richard och kolla om du är intresserad...

Sturegatan 37, 172 31 Sundbyberg
Telefon: 08-28 11 34
Vardagar: 09.30-18.00 – Lördagar: 10.00-14.00
Email: [email protected]
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
yes-awesome-oldschool.gif

impressed.gif
 

HeliDive

Cartier
Men för att svara på din fråga; har Folksams beloppslösa hemförsäkring och dom lovade att den skulle gälla. Misstänker dock att dom kanske vill se kvitton/bilder på mer exklusiva ur...

Återigen; Satan i gatan vilken vacker samling! :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Erikson Urhandel ska bygga om och ska sälja sina gamla säkerhetsskåp (med glasframsidor) och dom är till salu vet jag, ring Richard och kolla om du är intresserad...

Sturegatan 37, 172 31 Sundbyberg
Telefon: 08-28 11 34
Vardagar: 09.30-18.00 – Lördagar: 10.00-14.00
Email: [email protected]



TACK! Kan var värt och kolla upp, som sagt så är det jobbigt att flänga fram och tillbaka.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Oj! Jag hela tiden inbillat mig att du haft en laddning Rolex, Sveriges största Camelsamling samt några märkliga klockor inköpta i Finland. Men ACK SÅ FEL JAG HADE!
En riktigt schysst samling du har :)




Man tackar! Hehe...ja tänk så fel man kan ha :smug: men sedan jag slutade gå ut på krogen så har jag fått råd att kosta på mig några klockköp då och då! ;)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Erikson Urhandel ska bygga om och ska sälja sina gamla säkerhetsskåp (med glasframsidor) och dom är till salu vet jag, ring Richard och kolla om du är intresserad...

Sturegatan 37, 172 31 Sundbyberg
Telefon: 08-28 11 34
Vardagar: 09.30-18.00 – Lördagar: 10.00-14.00
Email: [email protected]

Var där idag, bara ett kvar...


Grym samling, skulle gärna titta närmare på den.
 
Topp