• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag var till Banken idag, så...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha inte så tät än.



Låter som en plan. Har som ett litet projekt där jag tänkt köpa/sälja klockrelaterade saker till iallafall fall hälften av pengarna till första klockan :) börja med 100kr och är uppe i 3500 nu bara. Så hinner nog fundera noga ska du se :D




Bra jobbat min herre :cool:, som sagt låt det ta den tid det tar, lovar att det är värt mödan och väntandet. Min första fina klocka, om jag räknar bort Tag Heuer klockan var Datejusten med blå tavla, men då det begav sig så var det silverfärgad tavla med stavindex, den köpte jag för min första lön någon gång på 80-talet. Den känslan kommer jag aldrig att glömma, kände mig som Kalle i choklad fabriken då han hittade sista biljetten i chokladkakan. Sen har det rullat på bara...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
WTF!!:-o
När jag började läsa så fattade jag inte varför du dillade om ngt special kassaskåp.. Faan lås in dinkorna i vapenskåpet som vanligt folk tänkte jag.. Sen bläddrade jag lite och såg att du inte tillhör "vanligt folk".. Härligt att se! :)
 

sunkan

Omega
Bra jobbat min herre :cool:, som sagt låt det ta den tid det tar, lovar att det är värt mödan och väntandet. Min första fina klocka, om jag räknar bort Tag Heuer klockan var Datejusten med blå tavla, men då det begav sig så var det silverfärgad tavla med stavindex, den köpte jag för min första lön någon gång på 80-talet. Den känslan kommer jag aldrig att glömma, kände mig som Kalle i choklad fabriken då han hittade sista biljetten i chokladkakan. Sen har det rullat på bara...


Det får det göra! Är ett relativt nyfunnet intresse så. Men lutar mer och mer åt en datejust. Känns som en lagom instegsnivå!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
WTF!!:-o
När jag började läsa så fattade jag inte varför du dillade om ngt special kassaskåp.. Faan lås in dinkorna i vapenskåpet som vanligt folk tänkte jag.. Sen bläddrade jag lite och såg att du inte tillhör "vanligt folk".. Härligt att se! :)



Dom säger så, dom som känner mig också, att jag är inte som vanligt folk Hahaha! Men jag säger bara, vem fan vill det egentligen :rolleyes: :cool: :eek: ;) :D :banghead: :hungover: :hungry:
 

Obeedoobe

Friends of KS
Mycket trevlig samling du ligger inne med! Tänk vad mycket gott det gömmer sig i dessa bankfack. Nyfikenheten hade knäckt mig om jag vore anställd på en bank.

Mvh
 

Compiss

Patek
2-Faktor
WTF!!!! Driver du med oss???

Vilken sinnessjuk samling:)
Här går jag och är löjligt stolt över min SD... Nedtagen på jorden med en käftsmäll, och en pungspark....

Mkt vackert!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
WTF!!!! Driver du med oss???

Vilken sinnessjuk samling:)
Här går jag och är löjligt stolt över min SD... Nedtagen på jorden med en käftsmäll, och en pungspark....

Mkt vackert!




Hahaha...Man måste börja någonstans compiss :cool:, vi kan vända på det och kolla på detta vis istället. Min första Rolle var en Datejust, just det! Din första Rolex var en Sea-dweller så det är j... stort i min värld!

HäppÅdej!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
...och jag ångrar ingenting förutom några sextimmars då kanske Hahaha :D


Jag tycker ännu bättre om dig nu :)



Hahaha...ja fy fan hur man var som ung, vilka minnen man har från den tiden! Jämt i trubbel på helgerna, hångel med brudar jagad av deras snubbar, springa från snuten osv :angel: ! Ja det var tider det, önskade att man vore 25 bast igen :D bara för att det var kul att vara 25 och inte behöva bry sig om något annat än sig själv. Det var, FEST, FES, FEST och ännu mera FEST, maxat var ju att man hade V.I.P på alla krogarna i Västerås i princip. Synd att du inte kunde komma på KS 1-års FEST :cigar:
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Trevlig samling, fattas bara några guldklockor så är du hemma med halmen ;)

Har själv hemförsäkringen i Trygghansa där kostar det om man har tilläggsförsäkring ca 1000:-/år per 100000:- i värde, så har man tex klockor för 1miljon så betalar man alltså ca 10000:-/år i premie. Kassaskåp eller larm påverkar inte premien.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Trevlig samling, fattas bara några guldklockor så är du hemma med halmen ;)

Har själv hemförsäkringen i Trygghansa där kostar det om man har tilläggsförsäkring ca 1000:-/år per 100000:- i värde, så har man tex klockor för 1miljon så betalar man alltså ca 10000:-/år i premie. Kassaskåp eller larm påverkar inte premien.


Haha....ja det kostar att ligga på Topp tydligen, tack för information :greedy::D
 

newk15

Cartier
Herrejävlar, vilken samling! :D Kan tillägga att till och med flickvännen blev imponerad. Och det säger inte lite. :D Grattis!!
 
M

morgonfralla

Guest
Är man så rädd om sina klockor att man skall ha dem inlåsta i ett kassaskåp kan man lika bra ha dem på banken.
Vill man bara kunna se till att tjuvarna inte tar dem så satsar man på lönnfack istället.
Kommer en tjuv in i ett hus och ser ett kassaskåp ...ja du kan lika bra sätta en fet reklamskylt på taket på huset .
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Smutt samling du har byggt upp!

Trist att behöva springa till banken för att byta - men förstår att du ej vill ha det hemma heller

Sugen på Gott och Blandat blev man ju oxå...
 
Topp