• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag var till Banken idag, så...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då e det bara att sluta gå på krogen och köpa hem ett kassavalv så man kan börja fylla det :p



Kan jag lova dig min vän! Hade ägt ännu mera klockor ifall man ej gott ut på krogen då man var ung! Men på den tiden så var det Ons, Tors, Fre och lördag. Suck...blir trött bara av tanken på hur man orkade köra på så hårt på den tiden :hungover:. Men kul hade man och jag ångrar ingenting förutom några sextimmars då kanske Hahaha :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
ThirstyForBeer_AwesomeGIFs-0011.gif


awesome.gif




Haha...den där ungen känner jag igen! Har inte hon något tv program av något slag?!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Tackar! Gillar boettformen på denna, sen gillar jag att det är siffror på 6,9 och 12. Köpt på Tratten för två år sedan har jag för mig. Inte så dyr heller, har för mig att det var kring 1000 lappen.


Samma här, gillar boetten och färgvalet. har aldrig sett en sådan förut. Ber lite om ursäkt att det var denna som mitt öga fastnade på i din hysteriska samling! :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Riktigt sjuk samling. Själv funderar man vad sitt första ur ska bli :D



Helt ärligt nu! Om du har något favorit märke bland dom lite mer exklusiva uren så skulle jag ge dig rådet att samla på dig pengar, låt det ta den tid det tar. Men känslan när man köper sin första riktiga klocka den känslan är helt fantastisk! Saknar den känslan när man köper på sig någon klocka nu för tiden.

Lycka till med framtida klockköp! ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
HELVETE AF SJODAHL!
vilken samling! Och jag såg min gamla vostok också.;-)
Kul att se folk som har en sån stor bredd på samlandet.



Tackar! NU är den min igen, Hehehe visste att tanten var en dagslända. Jag gillar din Vostok, brukar ha den på jobbet då och då, tom jobbar polarna gillar den bättre än mina Rollar, Brattar osv :p
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag undrar egentligen om inte ämnesraden ska vara nått i stil med..
Jag rånade banken idag, så... här är bytet
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Schhhhhhhhhhhhh, tyst för fan Donkii, du skulle ju inte säga något om du fick lite cash under bordet ;) + en Rolle!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Helt otrolig samling!!:cool: Vette sjutton om det går att försäkra detta till vettig penning. Med högre värden än vad som täcks av ordinarie hemförsäkring brukar man få teckna sakförsäkringar och då tror jag de är knutna till resp klocka, vilket plockar på med den samlingen. TryggHansa har tex ett maxvärde på lös egendom som man förlorar utanför hemmet på 50.000 kr Det täcker ju en hyfsad klocka man bär på armen, men om de stjäl allt du har på kroppen får du ändå bara 50.000 - självrisken. Blir du av med hela samlingen mellan banken och hemmet är det riktigt illa. De har också satt ett grundvärde på lösöre hemma på en miljon, vilket då täcker allt. Har man då en dyr samling så sticker antagligen värdet över detta och då behövs tilläggsavgifter och krav på godkännda lås/larm. Hur ett kassaskåp påverkar detta vet jag inte. Men det är väl bara att fråga :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Dom klockorna som är värda mest personligen för mig egentligen, är Morfars klocka näst längst ner till vänster och Citizen klockan näst längst upp till höger, den fick jag av min MOR på min 18 års dag. Dom betyder oerhört mycket för mig, mest pga av att båda inte finns i livet idag tyvärr :oops:


litegammalt_zps95280578.jpg
 

sunkan

Omega
Fråga herr trådstartare om det inte finns något där som han vill avyttra till dig ;)

Haha inte så tät än.

Helt ärligt nu! Om du har något favorit märke bland dom lite mer exklusiva uren så skulle jag ge dig rådet att samla på dig pengar, låt det ta den tid det tar. Men känslan när man köper sin första riktiga klocka den känslan är helt fantastisk! Saknar den känslan när man köper på sig någon klocka nu för tiden.

Lycka till med framtida klockköp! ;)

Låter som en plan. Har som ett litet projekt där jag tänkt köpa/sälja klockrelaterade saker till iallafall fall hälften av pengarna till första klockan :) börja med 100kr och är uppe i 3500 nu bara. Så hinner nog fundera noga ska du se :D
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det här med hemförsäkring är ju lite intressant.
Har man ett försäkrat värde över 4,6miljoner inne i kåken måste man ha nyckellås på de öppningsbara fönstren samt fönsterdörrar. Dock vet jag inte riktigt vad som inkluderas i dessa 4,6miljoner om t.ex. klockor räknas in eller om man måste ha en separat sakförsäkring.

Gällande förvaring finns det vapenskåp till rimliga pengar som du får bulta fast i vägg eller golv alternativt fylla med vikter på nått 100kg och därefter är du i hamn, ska det vara brandsäkert så drar det iväg i stålar.
 
Topp