• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag var till Banken idag, så...

Snårtas

Rolex
Damn! Bara 9 rollar kvar innan man matchar dig alltså. Och några Omegor, och lite annat också för den delen...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Hej hopp! Läste tråden på mobilen igår, men kände direkt att dessa bilder krävde större skärm... så nu är det avklarat, dvs avnjutningen på större skärm. Ganska OK samling tycker jag... :cigar:

... nej, men vad säger jag? Väldigt OK samling, förstås. :D

Men du, när man ser en samling av sådan omfattning så blir jag ju nyfiken på hur du resonerar kring alternativ. För samma värde som din samling har, skulle du ju kunna få någon/några Pateks (som exempel), eller A. Lange & S (om liknande lockar), eller fördjupa dig i vintage Rolex - till exempel en 1655, en 1019, en 1665, en 1675 etc, dvs de du har fast i äldre versioner. Hur tänker du kring något sådant?

Jag inser förstås att din samling handlar mycket om klockor som tål att användas varje dag (och som man vill ta med på "vad som helst" - kanske till skillnad mot en A. Lange).

Tack för att du delar med dig!

mvh A
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hahaha...Man måste börja någonstans compiss :cool:, vi kan vända på det och kolla på detta vis istället. Min första Rolle var en Datejust, just det! Din första Rolex var en Sea-dweller så det är j... stort i min värld!

HäppÅdej!
Hehe;)
Joråsåatt....
Grym samling!

Hade skaffat ett valv så klockorna kunde vara hemma, sen hyrt en sån rysk ababvakt men maskingevär som håller koll runt valvet :)
 

cab

Audemars
2-Faktor
barney-yes.gif
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hej hopp! Läste tråden på mobilen igår, men kände direkt att dessa bilder krävde större skärm... så nu är det avklarat, dvs avnjutningen på större skärm. Ganska OK samling tycker jag... :cigar:

... nej, men vad säger jag? Väldigt OK samling, förstås. :D

Men du, när man ser en samling av sådan omfattning så blir jag ju nyfiken på hur du resonerar kring alternativ. För samma värde som din samling har, skulle du ju kunna få någon/några Pateks (som exempel), eller A. Lange & S (om liknande lockar), eller fördjupa dig i vintage Rolex - till exempel en 1655, en 1019, en 1665, en 1675 etc, dvs de du har fast i äldre versioner. Hur tänker du kring något sådant?

Jag inser förstås att din samling handlar mycket om klockor som tål att användas varje dag (och som man vill ta med på "vad som helst" - kanske till skillnad mot en A. Lange).

Tack för att du delar med dig!

mvh A


Hallo!

Måste tänka lite på din fråga, återkommer ,med ett svar senare.
 

bartoldous

Cartier
Oj Oj Oj vilken samling skulle definitivt skaffa något säkerhets/kassaskåp till hemmet.
Tänker på att de måste plockas med och skötas om lite dagligen typ som grönväxter,
dykarna kanske vill ha lite vatten och så...:)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tycker det är fantastiskt att du delar med dig av de underbara klockorna !

Ökar i vart fall min lust att fortsätta på denna banan:)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hej hopp! Läste tråden på mobilen igår, men kände direkt att dessa bilder krävde större skärm... så nu är det avklarat, dvs avnjutningen på större skärm. Ganska OK samling tycker jag... :cigar:

... nej, men vad säger jag? Väldigt OK samling, förstås. :D

Men du, när man ser en samling av sådan omfattning så blir jag ju nyfiken på hur du resonerar kring alternativ. För samma värde som din samling har, skulle du ju kunna få någon/några Pateks (som exempel), eller A. Lange & S (om liknande lockar), eller fördjupa dig i vintage Rolex - till exempel en 1655, en 1019, en 1665, en 1675 etc, dvs de du har fast i äldre versioner. Hur tänker du kring något sådant?

Jag inser förstås att din samling handlar mycket om klockor som tål att användas varje dag (och som man vill ta med på "vad som helst" - kanske till skillnad mot en A. Lange).

Tack för att du delar med dig!

mvh A




Tackar så mycket :happyhappy:

Nu ska vi se ifall jag kan ge dig något bra svar,jag har tänkt på det många gånger ifall man skulle gå på vintage Rolex, visst jag gillar det som bara den. MEN! Jag tycker inte det är värt pengarna som man får betala, skulle mer än gärna äga en 1655:a eller 1680 Röd sub, gärna 1665 och en schysst 1675. Men jag har hellre några flera då det är kul och kunna byta klocka då och då. Hade vintage klockorna legat prismässigt som dom vanliga uren så hade jag köpt dom alla dagar i veckan.

Vad det beträffar dom andra märkena du nämner så är väl A. Lange & S den som tilltalar mig mest trots att det är ett dress ur min dröm klocka bay the way, har inga problem med Pateks klockor heller. Men som du nämner så vill jag ha robusta klockor som går och använda i alla väder, tål att sporta, fiska med osv. Gillar även VC och JLC och där finns mer klockor likt Rolex som tål hårdare tag, men jag tycker jag får mer för pengarna om jag kör Rolex, jag kanske är ute och cyklar och kör med tunnelseende men det är så jag känner för tillfället iaf.

Som du säger så är samlingen värd en del och jag skulle kunna köpa några riktiga tungviktare, men som sagt så kör jag hellre på kvantitet istället för kvalitet om du förstår vad jag menar.

Hoppas du blir lite klockare på hur jag tänker :bookworm: ;)

Mvh // Af sjodahl
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tackar så mycket :happyhappy:

Nu ska vi se ifall jag kan ge dig något bra svar,jag har tänkt på det många gånger ifall man skulle gå på vintage Rolex, visst jag gillar det som bara den. MEN! Jag tycker inte det är värt pengarna som man får betala, skulle mer än gärna äga en 1655:a eller 1680 Röd sub, gärna 1665 och en schysst 1675. Men jag har hellre några flera då det är kul och kunna byta klocka då och då. Hade vintage klockorna legat prismässigt som dom vanliga uren så hade jag köpt dom alla dagar i veckan.

Vad det beträffar dom andra märkena du nämner så är väl A. Lange & S den som tilltalar mig mest trots att det är ett dress ur min dröm klocka bay the way, har inga problem med Pateks klockor heller. Men som du nämner så vill jag ha robusta klockor som går och använda i alla väder, tål att sporta, fiska med osv. Gillar även VC och JLC och där finns mer klockor likt Rolex som tål hårdare tag, men jag tycker jag får mer för pengarna om jag kör Rolex, jag kanske är ute och cyklar och kör med tunnelseende men det är så jag känner för tillfället iaf.

Som du säger så är samlingen värd en del och jag skulle kunna köpa några riktiga tungviktare, men som sagt så kör jag hellre på kvantitet istället för kvalitet om du förstår vad jag menar.

Hoppas du blir lite klockare på hur jag tänker :bookworm: ;)

Mvh // Af sjodahl
Spännande resonemang! Förstår hur du tänker. Och delar din syn när det gäller - särskilt Rolex - det där med att de ska tåla lite. Kan för övrigt konstatera att ju modernare Rolex-verk, desto mindre känsligt för yttre påverkan (när det gäller gången vill säga).

Tycker att du har BÅDE kvalitet och kvantitet!

Jo, lite "klockare" (Rolig felskrivning! Avsiktligt eller freudianskt. Nästan värt att citera. :D)

mvh A
 

jabla

Sarlacc
Men som du nämner så vill jag ha robusta klockor som går och använda i alla väder, tål att sporta, fiska med osv. Gillar även VC och JLC och där finns mer klockor likt Rolex som tål hårdare tag, men jag tycker jag får mer för pengarna om jag kör Rolex, jag kanske är ute och cyklar och kör med tunnelseende men det är så jag känner för tillfället iaf.

Håller med dig på detta. :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Först och främst - asgrym samling! Men hur, var och när fick du tag på den här klockan?


Tackar!

JO! Det skall jag tala om för dig, köpte den på Blocket. Men killen som sålde den höll till på ett grannforum. Har alltid varit svag för bakboetter och just denna ligger nog i topp på dom klockor jag har i samlingen. Det är än limiterad upplaga på 9999 ur, modellen heter Speedmaster Apollo 11 och kom för att fira 30 års jubileumet för månlandningen. I grund och botten så är det samma Speedmaster som 3570.50.
 

Ludwig

Breitling
Tackar!

JO! Det skall jag tala om för dig, köpte den på Blocket. Men killen som sålde den höll till på ett grannforum. Har alltid varit svag för bakboetter och just denna ligger nog i topp på dom klockor jag har i samlingen. Det är än limiterad upplaga på 9999 ur, modellen heter Speedmaster Apollo 11 och kom för att fira 30 års jubileumet för månlandningen. I grund och botten så är det samma Speedmaster som 3570.50.

Okej, intressant! Den var väldigt speciell! Ska nog hålla utkik efter en sådan också! :)
 

Just4Fun

Breitling
Fantastisk klocksamling! Jag som hade tänkt att hitta ett passande läge att visa min favorit klocksamling (min fars samling). Känns inte lika aktuellt längre.
 
Topp