Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sporting är trevligtIdag blev det lite sporting lerduvor. Kräver helt klart mer rutin än trap när det är så många olika vinklar o hastigheter man måste lära sig. Man träffar ungefär lika många procentuellt som man missar i trap .
Den där bilden är riktigt cool! Såg den på nätet med. Riktigt snyggt fångatFångade grisar med drönaren.
Var är patronbältet ifrån? Har letat efter något vettigt men hittar absolut ingenting..Lite dåligt drag i tråden. Så här kommer lite bilder från vintern, med snö och utan snö.
Hittade det i en jaktia butik. Ska se om jag kan hitta var den kommer ifrån.Var är patronbältet ifrån? Har letat efter något vettigt men hittar absolut ingenting..
Älg känner jag doften av på ca 100 m om vindriktning är rätt men troligen inte av något annat djur.En forskarartikel som funderar över om vi kan lukta oss till vilt. Kanske den intresserar någon här i tråden?
Människans luktsinne förmår spåra vilda djur - forskning.se
Med samma övning från unga år som en jakthund, skulle vi kunna spåra vilda djur. Människans luktsinne är bättre än de flesta andra djur.www.forskning.se
Det var intressant med att vi inte har någon vidare stereoluktsinne när alla andra sinnen kan lokalisera, t ex syn, hörsel och känsel så klart. Det är intressant att du kan känna doften av älg medan någon annan inte gör det men att de kan känna doften av ett råddjur i stället. Näsan verkar vara en märklig manick.Älg känner jag doften av på ca 100 m om vindriktning är rätt men troligen inte av något annat djur.
En bra dag i skogen helt enkelt.
Spännande! Man tänker ju ibland att man känner att det är ett rådjur (ja för mig är det rådjur) i närheten. Om det beror på luktsinnet, ett sjätte sinne eller ren inbillning låter jag vara osagt.En forskarartikel som funderar över om vi kan lukta oss till vilt. Kanske den intresserar någon här i tråden?
Med samma övning från unga år som en jakthund, skulle vi kunna spåra vilda djur. Människans luktsinne är bättre än de flesta andra djur.www.forskning.se
Min erfarenhet är att rådjurslukt känner jag endast när jag står vid djuret för passning.Det var intressant med att vi inte har någon vidare stereoluktsinne när alla andra sinnen kan lokalisera, t ex syn, hörsel och känsel så klart. Det är intressant att du kan känna doften av älg medan någon annan inte gör det men att de kan känna doften av ett råddjur i stället. Näsan verkar vara en märklig manick.
Det är två kalvar, en smalhind och en spets.Är det kid/bebisar?
Det enda vilt jag tycker lämnar ett tydligt doftspår är vildsvin.En forskarartikel som funderar över om vi kan lukta oss till vilt. Kanske den intresserar någon här i tråden?
Någon här som har erfarenheter att köpa/importera från Tyskland? Priserna är betydligt bättre där än här hemma, men är det värt de?
Vilka skjutbanor är öppna nu i Stockholmsområdet? Tänker främst på hagel.
Jag tänkte skriva något liknande imorse men stillade mig då jag insåg att ett sånt skämt kunde upplevas som ganska osmakligt, så jag avstod! Personligen uppskattar jag galghumor och tillhör den kategorin av människor som tycker att man kan skämta om det mesta. Men gissningsvis faller nog inte skämtet i god jord hos de flesta KS:are.Vissa nyttjar Fruängen såg jag på nyheterna idag.
Förlåt, kunde inte hålla mig!
Jag tänkte skriva något liknande imorse men stillade mig då jag insåg att ett sånt skämt kunde upplevas som ganska osmakligt, så jag avstod! Personligen uppskattar jag galghumor och tillhör den kategorin av människor som tycker att man kan skämta om det mesta. Men gissningsvis faller nog inte skämtet i god jord hos de flesta KS:are.
Jag har gjort det flera gånger vad vill du vetaNågon här som har erfarenheter att köpa/importera från Tyskland? Priserna är betydligt bättre där än här hemma, men är det värt de?