P-A
Sir Spamalot
Ser att AR 10 & 15 för jakt inte är lika het här som på robsoft. Tror en av de trådarna är uppe i 72 sidor redan.
Ja, hur blev det med lagstiftningen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser att AR 10 & 15 för jakt inte är lika het här som på robsoft. Tror en av de trådarna är uppe i 72 sidor redan.
Nya regler från 1 aug och inköpstillstånd/licenser börjar komma utJa, hur blev det med lagstiftningen?
Detta måste jag läsa mer om!Nya regler från 1 aug och inköpstillstånd/licenser börjar komma ut![]()
Har enbart haft R8, så kan inte jämföra med så mycket.
Det jag också tänkt på.Var nöjd med min förra studsare Sako 75 som är snäppet lättare. Är väl enda nedsida med R8, den är ganska tung speciellt om man skall ha lite ljusstarkare sikte och ljuddämpare på.
Det är ju stor skillnad på en vanlig r8 proffessional eller en success/ultimate (med pistolgrepp) imho.
Jag gick från Tikka T3x i en förvisso väldigt trevlig GRS Bifrost kolv till R8 Success samt en K95.
Det jag också tänkt på.
Den jakt jag utför är dock inte så mycket pyrschande, mest vak och drev. Skulle jag åka på en bergsjakt eller liknande så hade jag införskaffat något annat än en R8.
Sen är ju min Kipplauf ett härligt komplement för pyrschen!![]()
Habil bössa!Jag har landat i att K95 är en riktigt vass bössa för pursch efter hittade den här norrmannen som dessutom skjuter långhåll med den. Vikt låg och möjlighet montera isär vid längre promenader. Ligger en för 40k på blocket, kliar i köp-knappen..
Lite skoj, Sthlm pudlar och ändrar ett Ruger SFAR avslag till beviljat. Över 200 sidor på robsoft i olika AR trådar.
Hur ser era garderober ut nu när säsong kickat igång?
Bössa för bana Beretta 686 SP cal 12 högst upp. Inte skjutit alls lika mycket lerduvor som jag brukar i år.
Rådjursbössa Krieghoff Trumpf 6,5x57R cal 12 i mitten. Jättefin balans och hantverk.
Nytillskottet Blaser R8 i .308 med Stalon Victor L och Swarovski Z6i 2-12x50. Tyvärr krånglat lite hoppas reda ut snart. Dräpt två rådjur sen maj.
Framöver sugen på testa mynningsbroms på R8 istället för dämpare för bättre balans samt kolfiberkolv för minska vikt. Även plan på byta ut antika siktet på drillingen, kostar dock huggorm.
![]()
Ett alternativ är att lämna in den hos Walter Borg för deras vapenauktion. Tyvärr är det nog försent för höstens auktion men en ny till våren.Försöker sälja min bortgångne svärfars Sako 85 Finnlight 2, 308win. Vänsterbössa. Den är knappt använd men verkar stendött intresse för den. Vad vore rimligt pris på den så man kan få sålt den? Sikte ingår inte men ljuddämpare finns. Tror han gav runt 29' för den.
Tack för tipset! Blir nog tajt då man har 1 år på sig att bli av med vapnet innan man måste lämna in det. Och 1 år har snart passerat..Ett alternativ är att lämna in den hos Walter Borg för deras vapenauktion. Tyvärr är det nog försent för höstens auktion men en ny till våren.
Men de är smidiga och när jag sålde där klubbades det till ett riktigt bra pris.
Ring eller maila till Walter Borg och förklara läget. De kan vara flexibla med vapen från dödsbo så möjligt att de kan ta över licensen ganska omgående även om vapnet säljs först i vår.Tack för tipset! Blir nog tajt då man har 1 år på sig att bli av med vapnet innan man måste lämna in det. Och 1 år har snart passerat..