• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

Har varit ute och jagat vårkråkor i dag

Bilagor

• 1000015673.jpg
    1000015673.jpg
    1 MB · Visningar: 8
Har precis klarat hagelprovet och har därför börjat kika lite mer seriöst på vapen och skåp, och valet står väl för tillfället mellan ett skåp från Scandinavian Safe eller Norlyx.
Eftersöker gärna erfarenheter och åsikter angående skåp, också gärna om kodlås då jag är lite nojig över att stå där en dag och inte komma in i skåpet för att kodlåset gett sig om jag väljer ett skåp med elektriskt lås.

Har precis klarat hagelprovet och har därför börjat kika lite mer seriöst på vapen och skåp, och valet står väl för tillfället mellan ett skåp från Scandinavian Safe eller Norlyx.
Eftersöker gärna erfarenheter och åsikter angående skåp, också gärna om kodlås då jag är lite nojig över att stå där en dag och inte komma in i skåpet för att kodlåset gett sig om jag väljer ett skåp med elektriskt lås.
Jag har ett Scandinavian Safe SP88 och är nöjd med det.

Mitt tips är att ta ett större skåp än du tänkt att du behöver - du kommer uppskatta den extra volymen senare (dessutom är det gott med ett som väger över 150 kg så måste man inte bulta fast det). Skåpet jag valde är med kodlås men man kan även få det med nyckel.

Köp kodlås annars kommer du ångra dig, funkar toppen. Och håller med Gelmax, köp ett större skåp direkt om det får plats.

Som redan nämnt. Kodlås är det som gäller, 100%. Ingen risk att kodlåset ger sig heller imho. Och om batteriet tar slut byts det ändå på utsidan så inga problem där heller. Se dock till att ha ett batteri hemma till den dagen. Vet inte om det gäller alla skåp, men mitt började pipa till vid öppning när batteriet började ge sig så jag köpte hem ett i god tid tills det dog.

Och som påtalat ovan. Köp så stort som möjligt. Mitt är 2x1x0,5m och proppfullt. Vapen, ammunition, klockor, klockboxar, smyckesskrin, datorer, pass, reservnycklar osv bygger på

Finns ett fall nu med en som hade gömd nyckel och sonen hade tagit ut en softairgun som låg i skåpet. Licenserna ligger löst till där pga otillräcklig kontroll över nyckeln. Köp med kodlås. Köp ett stort skåp över 150kg. Du kommer alltid behöva mer plats, bössorna tar plats med sikten etc. Får knappt in mina 6 bössor i ett skåp typ ”Prosafe 1500”

Tillbaka
Topp