Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hände samma för mig under förra året, bestämte mig då för att inte missa en enda jaktdag detta år..Hade inte möjlighet att vara med idag men laget fick en fin tjur... kul men ändå synd (för jag hade velat vara med...)
Upplever att man kan få bra priser på auktionshusens egna vapenauktioner som de har någon gång per år.Hej! Sitter och funderar på inköp av hagelbock och då en Browning 525 som är den som passat mig bäst under skytteträning och hagelprov. Tror dock inte den blir lika frekvent använd som studsaren och därför funderar jag på en begagnad. Finns det någon tid på året då folk säljer av vapen eller där butiker rear ut något extra? Nya ligger dessa på 22-25k och en snabbkoll på blocket ger att de finns i fint skick hos handlare för ~18k, tror ni det är där någonstans man landar eller går det att komma ner ytterligare?
Hälsningar Jonas
Walter Borg har auktion två gånger om året, om du orkar vänta till våren kan du säkert hitta något där.Hej! Sitter och funderar på inköp av hagelbock och då en Browning 525 som är den som passat mig bäst under skytteträning och hagelprov. Tror dock inte den blir lika frekvent använd som studsaren och därför funderar jag på en begagnad. Finns det någon tid på året då folk säljer av vapen eller där butiker rear ut något extra? Nya ligger dessa på 22-25k och en snabbkoll på blocket ger att de finns i fint skick hos handlare för ~18k, tror ni det är där någonstans man landar eller går det att komma ner ytterligare?
Hälsningar Jonas
Sköt ett rådjur med drilling laddad med bismuth som inte dog trots bra träff. Så nu har jag införskaffat tungsten istället. Någon som nöjd med sitt alternativ-hagel?
Vad hade du för storlek på haglet? Kaliber 12 eller 20? Lär inte vara 16? Var det nu i vinter?Sköt ett rådjur med drilling laddad med bismuth som inte dog trots bra träff. Så nu har jag införskaffat tungsten istället. Någon som nöjd med sitt alternativ-hagel?
Lär väl vara 12 iom han köpt Tungsten i den kalibern!Vad hade du för storlek på haglet? Kaliber 12 eller 20? Lär inte vara 16? Var det nu i vinter?
Haha, ja det har du en poäng i.Lär väl vara 12 iom han köpt Tungsten i den kalibern!
Haha, ja det har du en poäng i.
Då är bara frågan om vilken storlek på haglet som @Jakobb pangade med.
I riktig vinterpäls så kan en 3:a var bra att köra med. Men 4:a ska även fungera.Det var US4 i den första asken som var Bismuth. Enligt vapenbutiken skulle det ge samma effekt som det blyhagel jag körde innan. Ingen skugga skall falla över någon men kan tycka efter hört mer att det inte kan ge samma effekt. Hur som haver så ser jag fram emot första rådjuret med wolfram och att det ger bra effekt
Hur många hagel i kroppen? om ni inte fick reda på djuret, hur vet du att det var en bra träff? Rådjur är ju hyggligt lättskjutna så bra träff och odöd rimmar illa?Sköt ett rådjur med drilling laddad med bismuth som inte dog trots bra träff. Så nu har jag införskaffat tungsten istället. Någon som nöjd med sitt alternativ-hagel?
Hur många hagel i kroppen? om ni inte fick reda på djuret, hur vet du att det var en bra träff? Rådjur är ju hyggligt lättskjutna så bra träff och odöd rimmar illa?
Den där ytan kan du få mkt bättre. Spegelblank om man gör det på rätt sätt!Min nya kolv ( SO3) till min Perazzi High Tech tänkte jag ge en SPA-behandling genom att applicera Tru-Oil. Jag räknar med att det kommer att ta ca 1 månad eftersom varje lager kommer vara väldigt tunt. Framstocken är sedan tidigare inoljad med Tru-Oil
Min nya kolv ( SO3) till min Perazzi High Tech tänkte jag ge en SPA-behandling genom att applicera Tru-Oil. Jag räknar med att det kommer att ta ca 1 månad eftersom varje lager kommer vara väldigt tunt. Framstocken är sedan tidigare inoljad med Tru-Oil
Jag har ju precis börjat, så här såg den ut från börjanDen där ytan kan du få mkt bättre. Spegelblank om man gör det på rätt sätt!
Fin! Vad räknar Perazzi det där som för "grade"?
Bössparken.