• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

Pistol_Pete

Panerai
Blev så sugen på jakt så jag åkte ut idag.
En dovspets i backen och som föregående jägare sa, påsken är räddad
tmp_29334-IMG_20170402_134704333621675.jpg
Stort grattis!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
3-12x50-ish, vad säger ni, är Zeiss det enda som gäller? Gör ju ont att pröjsa en datejust för kikarn.......... även om det ska kosta
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
3-12x50-ish, vad säger ni, är Zeiss det enda som gäller? Gör ju ont att pröjsa en datejust för kikarn.......... även om det ska kosta

Beror helt på hur du jagar, frekvens/tider/art etc.

Men oftast så kommer du få liknande svar, dvs en zeiss kikare håller för typ all jakt, frågan du bör ställa dig är.

Om jag har en rolle el liknande premium ur på armen, hur kommer du då att känna om du sätter en bushnell el liknande på bössan ?!?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Beror helt på hur du jagar, frekvens/tider/art etc.

Men oftast så kommer du få liknande svar, dvs en zeiss kikare håller för typ all jakt, frågan du bör ställa dig är.

Om jag har en rolle el liknande premium ur på armen, hur kommer du då att känna om du sätter en bushnell el liknande på bössan ?!?

Har bara gamla och billiga klockor så ingen fara där... Låter som om Zeiss skulle vara ett ok val
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Har bara gamla och billiga klockor så ingen fara där... Låter som om Zeiss skulle vara ett ok val

Allt från en biltema kikare upp till en zeiss funkar på dagen/morgonen.
Visst du kan sitta ev 10min längre vid skymning med ett premium sikte, eller skaffa en lampa så kan du sitta 24/7'
 

Trelingon

Omega
Har hos Walter Borg idag o klämde lite på några auktionsobjekt som jag är lite sugen på.

Är det nån här som kommer att vara på auktionen?:woot:
 

Pistol_Pete

Panerai
Jag tänker att en blandning skulle vara optimalt. Har svårt att binda upp mig en dag i veckan ett halvår men förstår nackdelarna med en intensivkurs.
Jag var sjukt nöjd med Medborgarskolan. Kursen gick i Stockholm (antingen innanför eller strax utanför tullarna). Min kurs hölls på Kulturama-gymnasiet i Sjöstaden, min polare gick samma kurs med samma lärare vid St Eriksplan ett halvår senare.
Upplägget var två kvällar i veckan, 6 veckors kurs och det passade just mitt schema. Extremt goda erfarenheter och kursledare.
 
Senast ändrad:

Thorn

Friends of KS
Jag lånade böckerna av en kompis och gick och skrev provet på en skjutbana, tog några lektioner i jaktskott och sen skött jag upp. Tyckte det funkade fint.
 
Jag var sjukt nöjd med Medborgarskolan. Kursen gick i Stockholm (antingen innanför eller strax utanför tullarna). Min kurs hölls på Kulturama-gymnasiet i Sjöstaden, min polare gick samma kurs med samma lärare vid St Eriksplan ett halvår senare.
Upplägget var två kvällar i veckan, 6 veckors kurs och det passade just mitt schema. Extremt goda erfarenheter och kursledare.
Jag funderar på att gå en sån kurs, är det bara teorin eller är det med skytte också?
 

JohnDoe

Rolex
Teorin avklarad. Skjutprov i helgen. Tänkte nog slå till på ett komplett fyrpack på auktionen. Hagelbock, hagel halvauto, en bra 308 eller 30-06 studsare typ tikka och någon av de tre Argo halvisarna. Får se om jag behöver komplettera med lite optik också.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Teorin avklarad. Skjutprov i helgen. Tänkte nog slå till på ett komplett fyrpack på auktionen. Hagelbock, hagel halvauto, en bra 308 eller 30-06 studsare typ tikka och någon av de tre Argo halvisarna. Får se om jag behöver komplettera med lite optik också.

Så länge du håller tassarna borta från några av de gamla B25:eek:rna så är jag nöjd ;)
 

Zingo

Rolex
Är det så bra priser nu på auktionerna? För några år sedan var det billigare att köpa på Blocket än på auktionerna om man skulle ha de vanliga modellerna som SAKO/Tikka/Beretta osv. Kikare var billigare ny hos XXL. Typ som att det är svårt att fynda en sport Rolle på Kaplans auktioner.
 
Topp