Pistol_Pete
Silver
Stort grattis!Blev så sugen på jakt så jag åkte ut idag.
En dovspets i backen och som föregående jägare sa, påsken är räddad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattis!Blev så sugen på jakt så jag åkte ut idag.
En dovspets i backen och som föregående jägare sa, påsken är räddad
Stort grattis!
3-12x50-ish, vad säger ni, är Zeiss det enda som gäller? Gör ju ont att pröjsa en datejust för kikarn.......... även om det ska kosta
Beror helt på hur du jagar, frekvens/tider/art etc.
Men oftast så kommer du få liknande svar, dvs en zeiss kikare håller för typ all jakt, frågan du bör ställa dig är.
Om jag har en rolle el liknande premium ur på armen, hur kommer du då att känna om du sätter en bushnell el liknande på bössan ?!?
Har bara gamla och billiga klockor så ingen fara där... Låter som om Zeiss skulle vara ett ok val
Härligt, ska dit asap, har spanat in några objekt som det ska klämmas lite på. Kommer på auktionenHar hos Walter Borg idag o klämde lite på några auktionsobjekt som jag är lite sugen på.
Är det nån här som kommer att vara på auktionen?
Ja det va gött för husfriden.
Det är en Krieghoff i 8x57jrs. Stod mellan den och 9,3x74r men denna hade bättre träbit så den följde med hem.
Förslag och tips kring kurs för jägarexamen i eller kring Stockholm?
Härligt, ska dit asap, har spanat in några objekt som det ska klämmas lite på. Kommer på auktionen
Förslag och tips kring kurs för jägarexamen i eller kring Stockholm?
När är den?
Studiecirkel ? = du lär dig mer
Intensivkurs ? = du glömmer hälften inom 3mån
Vilken passar dig ?
Jag var sjukt nöjd med Medborgarskolan. Kursen gick i Stockholm (antingen innanför eller strax utanför tullarna). Min kurs hölls på Kulturama-gymnasiet i Sjöstaden, min polare gick samma kurs med samma lärare vid St Eriksplan ett halvår senare.Jag tänker att en blandning skulle vara optimalt. Har svårt att binda upp mig en dag i veckan ett halvår men förstår nackdelarna med en intensivkurs.
Låter skoj, går en wb kurs just nu och har spanat in några kul bössor. Lär väl bli som på kaplans, halva KS bjuder mot varandra7 Maj!
Vi kanske skulle ta o ordna en auktionsgtg??
Låter skoj, går en wb kurs just nu och har spanat in några kul bössor. Lär väl bli som på kaplans, halva KS bjuder mot varandra
Jag funderar på att gå en sån kurs, är det bara teorin eller är det med skytte också?Jag var sjukt nöjd med Medborgarskolan. Kursen gick i Stockholm (antingen innanför eller strax utanför tullarna). Min kurs hölls på Kulturama-gymnasiet i Sjöstaden, min polare gick samma kurs med samma lärare vid St Eriksplan ett halvår senare.
Upplägget var två kvällar i veckan, 6 veckors kurs och det passade just mitt schema. Extremt goda erfarenheter och kursledare.
Har också spanat in lite, är fokus på hagel och ngn hyfsad kikare. Hoppas att hagelbrakaren är för gammal för allas smakLåter skoj, går en wb kurs just nu och har spanat in några kul bössor. Lär väl bli som på kaplans, halva KS bjuder mot varandra
Teorin avklarad. Skjutprov i helgen. Tänkte nog slå till på ett komplett fyrpack på auktionen. Hagelbock, hagel halvauto, en bra 308 eller 30-06 studsare typ tikka och någon av de tre Argo halvisarna. Får se om jag behöver komplettera med lite optik också.