• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

Henryandy

Cartier
97A41544-2EEB-4F6A-9D6C-D47DD4ACB1F1.jpeg

Rastar slit å slängen
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Marlin 1895 SBL ser det ut som :) är ju klart sugen på att byta ut min 9.3x62 mot en SBL.
Du ser så rätt!!
Härlig bössa, väldigt rolig att skjuta med. Skjuter fint på älgbanan men trivs bäst på långa hagelhåll. Trevlig att bära då den är så kort.
Vill du se och provskjuta den så dra ett pm så kanske vi kan styra upp något beroende på vart i landet du huserar.
 

jakebarnes

Cartier
På väg fram till tornet ser jag get och kid och smyger långsamt. När jag är i höjd med tornet, 40 m från dem, får de vittring och drar.
Smyger upp i tornet och hinner knappt sätta mig till rätta innan denna bock kommer ut på motsatt sida av fältet. När han är på 50 m trycker jag av.
Knall och fall.
Fantastisk upplevelse.
Vackra djur.
FD1BF87D-272C-4414-84DD-7C579EC7EE79.jpeg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
På väg fram till tornet ser jag get och kid och smyger långsamt. När jag är i höjd med tornet, 40 m från dem, får de vittring och drar.
Smyger upp i tornet och hinner knappt sätta mig till rätta innan denna bock kommer ut på motsatt sida av fältet. När han är på 50 m trycker jag av.
Knall och fall.
Fantastisk upplevelse.
Vackra djur.
FD1BF87D-272C-4414-84DD-7C579EC7EE79.jpeg
Gratulerar!
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
På väg fram till tornet ser jag get och kid och smyger långsamt. När jag är i höjd med tornet, 40 m från dem, får de vittring och drar.
Smyger upp i tornet och hinner knappt sätta mig till rätta innan denna bock kommer ut på motsatt sida av fältet. När han är på 50 m trycker jag av.
Knall och fall.
Fantastisk upplevelse.
Vackra djur.
FD1BF87D-272C-4414-84DD-7C579EC7EE79.jpeg

Härligt med goda jaktupplevelser!!
Stort grattis!
 

Henryandy

Cartier
På väg fram till tornet ser jag get och kid och smyger långsamt. När jag är i höjd med tornet, 40 m från dem, får de vittring och drar.
Smyger upp i tornet och hinner knappt sätta mig till rätta innan denna bock kommer ut på motsatt sida av fältet. När han är på 50 m trycker jag av.
Knall och fall.
Fantastisk upplevelse.
Vackra djur.
FD1BF87D-272C-4414-84DD-7C579EC7EE79.jpeg

Waidmannsheil!
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Beställde precis en radio (ute i god tid som vanligt), det är ju för bövulen bara en vecka kvar nu!!

Zodiac Team Pro Waterproof Ultra Deluxe Grand Tourer Coupe Super Extreme Edition 2000 osv osv, med skogsantenn och headset... Någon som har erfarenhet?
 

Npl

Omega
2-Faktor
Beställde precis en radio (ute i god tid som vanligt), det är ju för bövulen bara en vecka kvar nu!!

Zodiac Team Pro Waterproof Ultra Deluxe Grand Tourer Coupe Super Extreme Edition 2000 osv osv, med skogsantenn och headset... Någon som har erfarenhet?

Jag rockar en Zodiac Team Pro Waterproof, tyvärr inte limited edition som din är ;), är väldigt nöjd med min. Har alltid haft den utanpå jackan vid jakt för jag tycker det är enklare att se display och komma åt knappar samt vredet. Har jagat under alla årstider och den har fått utstå ösregn, blötsnö, 10-15 minusgrader utan att svika mig.

Brukar ladda den efter varje jaktdag om jag inte är iväg där ström inte finns att tillgå, men tre jaktdagar fixar den på en laddning.

Summa sumarum: om den skulle gå sönder så kommer jag köpa en exakt lika dan. Väldigt nöjd.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag jagar inte eller är ute i naturen särskilt mycket, men eftersom jag är knäpp hänger jag här en del och läser det ni skriver...

Därför tänkte jag att det här kanske kan glädja någon: Konkursutförsäljning av vapenskåp och vad som förefaller vara ammunition bl.a. : http://www.auction2000.se/auk/w.objectlist?inC=BNA&inA=20190807_1148

Nu försvinner jag tillbaka till skuggorna, as you where.
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag rockar en Zodiac Team Pro Waterproof, tyvärr inte limited edition som din är ;), är väldigt nöjd med min. Har alltid haft den utanpå jackan vid jakt för jag tycker det är enklare att se display och komma åt knappar samt vredet. Har jagat under alla årstider och den har fått utstå ösregn, blötsnö, 10-15 minusgrader utan att svika mig.

Brukar ladda den efter varje jaktdag om jag inte är iväg där ström inte finns att tillgå, men tre jaktdagar fixar den på en laddning.

Summa sumarum: om den skulle gå sönder så kommer jag köpa en exakt lika dan. Väldigt nöjd.

Kul att höra! Låter ju som att dom överlever en del, din radio lever nog hårdare än vad min någonsin får uppleva så då kan jag med gott samvete låta den vara kvar i selen i tråk-väder. Tack för svar :)
 
  • Like
Reactions: Npl

Henryandy

Cartier
Jag jagar inte eller är ute i naturen särskilt mycket, men eftersom jag är knäpp hänger jag här en del och läser det ni skriver...

Därför tänkte jag att det här kanske kan glädja någon: Konkursutförsäljning av vapenskåp och vad som förefaller vara ammunition bl.a. : http://www.auction2000.se/auk/w.objectlist?inC=BNA&inA=20190807_1148

Nu försvinner jag tillbaka till skuggorna, as you where.

Väldigt dyrt där, man måste tänka på att 12% i slagavgift tillkommer, samt 25% moms plus fakturaavgift samt frakt.
 

Exekys

Cartier
Jag har fått jordens hedersuppdrag: soptunneansvarig på lokala jaktskytteklubben.
Tänker att det är lite som att bli fängelsedirektör - man börjar som vanlig kåkfarare och jobbar sig upp. Målet är såklart att bli klubbkassör, uppdraget alla slåss om o_O
20190828_114006.jpg
 
Senast ändrad:
På väg fram till tornet ser jag get och kid och smyger långsamt. När jag är i höjd med tornet, 40 m från dem, får de vittring och drar.
Smyger upp i tornet och hinner knappt sätta mig till rätta innan denna bock kommer ut på motsatt sida av fältet. När han är på 50 m trycker jag av.
Knall och fall.
Fantastisk upplevelse.
Vackra djur.
FD1BF87D-272C-4414-84DD-7C579EC7EE79.jpeg
Grattis!
 

hjulmuttern

Omega
2-Faktor
Ni som jagar dämpat, vad har ni där fram på pipan?
Tänkte komplettera min .308win och har sneglat på en Victor L som verkar vara en vettig kompromiss mellan dämpning, vikt. Tar hellre en lång och smal än tjock och kort o_O
Finns ju massor med dämpare och knappast någon större möjlighet att prova sig fram.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ni som jagar dämpat, vad har ni där fram på pipan?
Tänkte komplettera min .308win och har sneglat på en Victor L som verkar vara en vettig kompromiss mellan dämpning, vikt. Tar hellre en lång och smal än tjock och kort o_O
Finns ju massor med dämpare och knappast någon större möjlighet att prova sig fram.
Jag har en Victor på min Sauer 100 308win som jag är supernöjd med. På pass skippar jag hörselskydden då jag tycker att den dämpar så pass bra att man klarar ett par skott utan ring i öronen. Klart att bössan blir något mer framtung än utan men det upplever jag inte som ett jätteproblem. Sällan man skjuter utan stöd ändå tycker jag.
 

hjulmuttern

Omega
2-Faktor
Jag har en Victor på min Sauer 100 308win som jag är supernöjd med. På pass skippar jag hörselskydden då jag tycker att den dämpar så pass bra att man klarar ett par skott utan ring i öronen. Klart att bössan blir något mer framtung än utan men det upplever jag inte som ett jätteproblem. Sällan man skjuter utan stöd ändå tycker jag.
Tack för input. Då kanske man inte gör bort sig helt om man köper en victor.
 
Topp