• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

B5AAF8CB-59B7-41F6-85BE-5458C2E2C207.jpeg

Grisar = evighetsgöra

Grymt skoj att för första gången få smyga in på ett ståndskall på älg idag. Har aldrig haft tillgång till hund vid älgjakt men idag kom grannlagets hund in med ko och kalv. Tyvärr kantrade vinden när jag var en 40m från älgarna och det stack iväg rakt ut från våra marker igen.
Jaja, nya tag i morgon

Avlade min jägarexamen idag med godkända prov. Så nu ser jag fram emot att läsa och lära. Så får man med lite tur följa med nåt lag på jakt nästa år för att se hur det går till. Ser nog framför mig att det är fågel som lockar mest....

Avlade min jägarexamen idag med godkända prov. Så nu ser jag fram emot att läsa och lära. Så får man med lite tur följa med nåt lag på jakt nästa år för att se hur det går till. Ser nog framför mig att det är fågel som lockar mest....
Heh, även jag kan kalla mig för jägare from i söndags.
Hoppas någon vänlig själ härifrån kan bjuda med oss på äventyr.
Var och kolla på lite bössor igår, ett jäkla djungel det där, hur ska man veta vad man ska köpa?

Heh, även jag kan kalla mig för jägare from i söndags.
Hoppas någon vänlig själ härifrån kan bjuda med oss på äventyr.
Var och kolla på lite bössor igår, ett jäkla djungel det där, hur ska man veta vad man ska köpa?
Kul och grattis!! Ska kolla hagel nästa vecka......får hjälp av kursledaren.....känns ju lite safe :)

Man får snacka sig in.......jobbat på grannen på landet ett tag......får följa med som observatör till att börja med :)

Älskar alla "behöver du hjälp med grisen" annonser på diverse forum och blocket. Tror folk skulle ha större chans på en triss än hitta jaktmarker via annonser.
Finns bara ett sätt att fixa marker = cash is king!

Älskar alla "behöver du hjälp med grisen" annonser på diverse forum och blocket. Tror folk skulle ha större chans på en triss än hitta jaktmarker via annonser.
Finns bara ett sätt att fixa marker = cash is king!
Kontakter skulle jag säga! Det och en bra hund ;)
Att vara trevlig och hjälpsam brukar inte göra läget sämre!
Men, man ska inte förkasta vad pengar har för inverkan. För att vara med i ett jaktlag kostar på ett eller annat sätt.

Kontakter skulle jag säga! Det och en bra hund ;)
Att vara trevlig och hjälpsam brukar inte göra läget sämre!
Men, man ska inte förkasta vad pengar har för inverkan. För att vara med i ett jaktlag kostar på ett eller annat sätt.

Mitt fel, misstolkade. Folk är ju med i jaktlag tydligen... Menar egna marker såklart. Jaktlag är inget för mig, kul att jaga nån drevjakt ibland men pyrschjakt är min melodi.

Dessutom finns det ingen bonde som tackar nej till mer cash, ta reda på vem dom betalar och öka med 30% så ska du se att saken är biff.

Grattis, fin bössa du har, är den en gammal Husqvarna 1640?
Tack!
Det är en Husqvarna 1651 i kal, 358 NM. 1651 var lite mer elegant med vissa detaljer på slutstycke osv. Tror även att den hade bättre klass på trät, men vet ej helt där.
Valde den till dagen så vi hade både älg och gris inne på marken. Skönt med lite extra ibland, till rådjur så får man inte hålla för långt bak, om man säger så...Men väldigt trevlig bössa! Den har många djur på sitt samvete!!

Fifan, delar dom ut korten till vem som helst nu för tiden...... jaja nåväl, lär ju ta stopp hos polisen med licensen iaf...................

Tack!
Det är en Husqvarna 1651 i kal, 358 NM. 1651 var lite mer elegant med vissa detaljer på slutstycke osv. Tror även att den hade bättre klass på trät, men vet ej helt där.
Valde den till dagen så vi hade både älg och gris inne på marken. Skönt med lite extra ibland, till rådjur så får man inte hålla för långt bak, om man säger så...Men väldigt trevlig bössa! Den har många djur på sitt samvete!!
Ok, den ser riktigt fin ut, en svensk klassiker i en svensk kaliber. Lägg gärna ut några bilder på skönheten.

Tillbaka
Topp