Öst- LaikorHåller med. Norrbottenspets?
Valp och gubbe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Öst- LaikorHåller med. Norrbottenspets?
Aha.Öst- Laikor
Valp och gubbe
Är mestadels älg och Björn. Men lite vildsvin blir det också. Har även skjutit fågel för den äldre. Hjort jagar de, men försöker låta bli det. rådjur kan man fånga av med de om de skulle behövas.Aha.
Då vet jag. Till vilken jaktform använder du dem till?
Kul!Vi kör en liten bockjaktspremiärtävling
https://snackajakt.se/threads/posta-bild-från-ditt-bockpass-tävling-vinn-en-drevjakt.138/
Man postar en bild från sitt pass imorgon, sedan lottar vi bland de som postat. Förstapris är en drevjakt
Grattis! Fin bock, fin klocka, fint skjutstöd/käpp och fina bilder!Det gick vägen. Men jag tvivlade lite då det bara var 10 minuter kvar tills vi skulle bryta
Fick inviga nya klockan med
En vacker bockDet gick vägen. Men jag tvivlade lite då det bara var 10 minuter kvar tills vi skulle bryta
Fick inviga nya klockan med
Många tackGrattis! Fin bock, fin klocka, fint skjutstöd/käpp och fina bilder!
Tack! Den var fin! Kom lite för nära bara, men så är det när man gömmer sigEn vacker bock
Ja Idag var det varmt!!Jaktkläderna har nog aldrig varit så varma som idag !
Skitjakt!Nära nu! Björnjakt om några timmar
Blir spännande som alltidSkitjakt!
Man får ju under vissa omständigheter förvara vapen i en bil om det är väl gömt m.m. och då kanske en låda hjälper men att den är på flaket, under kåpa eller ej, hade gjort att jag inte känt mig bekväm med lösningen om saker ställts på sin spets.Jag bygger lådor till flaket på bilen och med hundbur ovanpå. Jag jagar inte idag men plötsligt har man sin jaktlicens. I en av lådorna tänkte jag ha plats till en bössa som även blir inlåst eftersom lemmen skyddar lådorna. Hur lång behöver lådan till bössan vara i runda slängar?
Edit. Den viktiga frågan är om det är lagligt att förvara bössan i denna låda. Allt ska såklart täckas över med plywood.
Om man avlägsnar vitala delar.....lönnfack åt dem?Jag bygger lådor till flaket på bilen och med hundbur ovanpå. Jag jagar inte idag men plötsligt har man sin jaktlicens. I en av lådorna tänkte jag ha plats till en bössa som även blir inlåst eftersom lemmen skyddar lådorna. Hur lång behöver lådan till bössan vara i runda slängar?
Edit. Den viktiga frågan är om det är lagligt att förvara bössan i denna låda. Allt ska såklart täckas över med plywood.
Fungerar så länge man sitter i fordonet och vital del är urmonterat.Man får ju under vissa omständigheter förvara vapen i en bil om det är väl gömt m.m. och då kanske en låda hjälper men att den är på flaket, under kåpa eller ej, hade gjort att jag inte känt mig bekväm med lösningen om saker ställts på sin spets.
Får nog bli en Drive-Thru i så fall.Ok, då funkar det fint till transport och en lunchpaus med vapnet ituplockat. Tack för svar!
Ok, då funkar det fint till transport och en lunchpaus med vapnet ituplockat. Tack för svar!
-Var hade du bössan när den försvann?En jaktkompis beskrev det som "Försvinner ditt vapen och du har slutstycket i handen så har du problem. Försvinner ditt vapen med slutstycket så har du problem på riktigt"