Alberget4a
Guld
För att inte tala om vilka sköna fillingar man kan göra av bäversvans. Gammalt trapperknep.Gävergäll som är så gott!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För att inte tala om vilka sköna fillingar man kan göra av bäversvans. Gammalt trapperknep.Gävergäll som är så gott!
Lyckades skjuta min första bäver igår! Spännande ”små” djur. Nu blir det till att göra bävergäll och bjuda alla man inte tycker om
Vi kommer på vårt jaktmöte som vi har på söndag att sätta ett tak på bockar.Jag bor i skåne och är inte så förtjust i vårjakten. Klart att om jag ser det till mig själv så blir det kul men här nere är markerna dyra och många har små marker och ska alla ut o skjuta en bock på våren också så blir det tufft att ha kvar både medaljbockar och en bra stam.
Är där någon som haft att göra med Mauritz Widforss på sistone? De är minst sagt svåra att få tag på.
Det är väl bara ringa? Om du menar deras butik/skjutbiograf i Arlanda Stad? Butiken i stan finns inte längre.
Är det nån som handlat bössa från Tyskland (eller annat land?)? Erfarenhet? Är smärtsamt sugen på en Blaser R8 Ultimate och det verkar blir några kronor billigare att handla från ursprungslandet.
Matcha gick ej men tillräckligt bra pris för att inte orka engagera mig i import fick jag hos Torsbo så ny bössa är beställd.Är det stor skillnad? Vet ej prutmån på Blaser men de lär kunna matcha i butik?
Matcha gick ej men tillräckligt bra pris för att inte orka engagera mig i import fick jag hos Torsbo så ny bössa är beställd.
För kommande problem, vilket är ditt dominanta öga?Halloj!
Första gången jag skriver här i tråden och om jag ställer nån konstig fråga är det väl bara att säga till.
Jag ska ta jägarexamen i slutet av juli och har därför börjat kika på vapen att köpa. Men jag är vänsterskytt, vilket ser ut att ställa till det rejält – främst på beg-sidan.
1. Skulle ni säga att det är bättre för mig som nybörjare att lära mig skjuta högervapen, alltså fel för mig, eller är det bara att göra något svårt ännu svårare?
2. Har ni tips på sidor/butiker där man kan hitta vänstervapen?
För tydlighetens skull är det kulvapen jag främst söker även om jag därefter också ska inhandla hagelbössa. Där känns det dock inte riktigt lika viktigt med att ha rätt "sida" men jag kanske är fel på det?
Simma lugnt!
Att jag som högerskytt skulle börja skjuta vänster är väl helt jäkla uteslutet så jag vet inte varför det skulle vara annorlunda på andra hållet. På auctionnet säljs rätt mycket bössor så det är lättare att hitta något där än begagnatavdelningen hos många vapenhandlare där utbudet kan vara statiskt i flera månader. Ska du inte tvunget ha rakrepeter ger en snabb sökning vid handen att en vänsterstudsare inte ska vara några problem att frambringa för en vettig penning.Halloj!
Första gången jag skriver här i tråden och om jag ställer nån konstig fråga är det väl bara att säga till.
Jag ska ta jägarexamen i slutet av juli och har därför börjat kika på vapen att köpa. Men jag är vänsterskytt, vilket ser ut att ställa till det rejält – främst på beg-sidan.
1. Skulle ni säga att det är bättre för mig som nybörjare att lära mig skjuta högervapen, alltså fel för mig, eller är det bara att göra något svårt ännu svårare?
För tydlighetens skull är det kulvapen jag främst söker även om jag därefter också ska inhandla hagelbössa. Där känns det dock inte riktigt lika viktigt med att ha rätt "sida" men jag kanske är fel på det?
Simma lugnt!
Se till att få rätt från början. I lumpen fick jag (som högerskytt) även träna på att skjuta från fel håll. Det går men blir aldrig lika bra som från rätt sida.Halloj!
Simma lugnt!
Vänster...För kommande problem, vilket är ditt dominanta öga?
Att jag som högerskytt skulle börja skjuta vänster är väl helt jäkla uteslutet så jag vet inte varför det skulle vara annorlunda på andra hållet. På auctionnet säljs rätt mycket bössor så det är lättare att hitta något där än begagnatavdelningen hos många vapenhandlare där utbudet kan vara statiskt i flera månader. Ska du inte tvunget ha rakrepeter ger en snabb sökning vid handen att en vänsterstudsare inte ska vara några problem att frambringa för en vettig penning.
Nog lättare att skjuta felvänd kulbössa än hagel. I alla fall om man vill träffa.
Se till att få rätt från början. I lumpen fick jag (som högerskytt) även träna på att skjuta från fel håll. Det går men blir aldrig lika bra som från rätt sida.
Strid och jakt är ganska olika och i jakt kommer du aldrig behöva att skjuta runt ett hörn från fel sida. Så strunta i att lära dig något som går mot din natur och skaffa en vänsterbössa.
Det finns ett problem som jag kan se, att du tvingas skjuta upp med en höger men när du köper eget så välj en vänster.
Då hade jag absolut köpt vänsterbössa!Vänster...
Jag ska kolla vad jag har!Ingen som har en gammal sjysst vapenrem i läder liggandes? Har en M65 musköt med patina som vill ha matchande rem.