Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har ett Norlyx HL-12 med kodlås och är mycket nöjd. Tycker inte det vickar. Har iofs inte testat något annat heller. Det väger 150 pannor!Mottar gärna tips på vapenskåp som inte vickar/rör på sig när man öppnar dörren.
Har inte lust att bulta och misstänker det kommer behöva väga minst 150 kg. Nöjd med mitt nuvarande skåp men det vickar tyvärr trots det väger 150 kg.
Jag har ett Norlyx HL-12 med kodlås och är mycket nöjd. Tycker inte det vickar. Har iofs inte testat något annat heller. Det väger 150 pannor!
Och ställer du det mot en vägg är det ju bara att dra fast ett par skruvar i väggen så eliminerar du risken att det vickar lite. Kanske inte godkänd förankring men iom att det ändå väger 150kg spelar det ingen roll. Kanske funkar med ditt befintliga också?Toppen, får bli det!
Jag har samma, funkar bra för mig (men jag har bara två bössor än så länge), upp till fyra är nog i och för sig inga problem. Skönt med kodlås också.Toppen, får bli det!
Ja 8-14 vapen som det står i annonsen kan man glömma. Jag har tre och känner väl att 5-6 är max. Fler än så behöver man iofs rimligtvis inte heller.Jag har samma, funkar bra för mig (men jag har bara två bössor än så länge), upp till fyra är nog i och för sig inga problem. Skönt med kodlås också.
Jag har ett jag med, mycket nöjd med det! Eller har de ett som väger 190kg? Fick för mig att mitt vägde mer.Jag har ett Norlyx HL-12 med kodlås och är mycket nöjd. Tycker inte det vickar. Har iofs inte testat något annat heller. Det väger 150 pannor!
Ta en titt på Walterborgs auktion som är den 10:e maj.Finns det någon som har en Klass 1 drilling till salu?
här har duFinns det någon som har en Klass 1 drilling till salu?
Nja. Fel modell. Annars fin. Har köpt en krieghoff neptun nuHittade en
här har du
Stort grattis!
Första vårbocken! En lång stund av att sitta blixtstilla och vänta på rätt läge. När det väl inföll så tecknade bocken tydligt men la sig inte ner så det blev en smäll till. Första gången jag skjutit två skott på samma djur. Nästan hål i hål.
Är väl inte helt nöjd med de nya tiderna.(+) Här är de nya jakttiderna - många förändringar
Regeringen har godkänt det nya jakttidsförslaget som Naturvårdsverket presenterat, men också gjort flera egna justeringar. I de klubbade nya jakttiderna finns flera förändring för oss jägare. Vårjakt på bock Bland annat görs inskränkningar i löshundsjakten. Det är inte längre lov att jaga...www.jaktjournalen.se
Nya jakttider från 1/7!
Är väl inte helt nöjd med de nya tiderna.
Att dra igång älgjakten den 8 oktober varje år är inget problem i södra Sverige men runt Dalarna och söder så är älgjakten en lite större sak. Känner att jag fick lite mer att planera med nu.
sedan vårjakt på bock. Tanken är nog kul, men tror jägarkåren kommer skjuta sönder stammen på rådjur.
ytterlige så vill jag kunna släppa hund 1 augusti. Så man hinner träna lite i skogen med hunden innan jakten på tex Björn.
Det är sant.Vårjakt på råbock har vi haft i Gävleborg länge. det gäller att man hålle igen enligt mig annars blir det lätt som du säger.
Där jag jagar älg hoppar vi över septemberjakten iaf, så det gör ingen större skillbad för oss.
Sköt du krokodilen?Riktigt små grisar på en av åtlarna igårkväll, spännande!
Kul! Häftiga djur de där.Lyckades skjuta min första bäver igår! Spännande ”små” djur. Nu blir det till att göra bävergäll och bjuda alla man inte tycker om
Gävergäll som är så gott!Lyckades skjuta min första bäver igår! Spännande ”små” djur. Nu blir det till att göra bävergäll och bjuda alla man inte tycker om