Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Augusti! Beklagar du får köpa en tröstkronografUppdatering. Fick mail idag:
Så... En hel sommar utan JLCn.
Uppdatering. Fick mail idag:
2,5-3,5 månader är ju en uppskattning så det är bara att hoppas att det går fortfarande. Riktigt tråkigt att vara utan min enda premiumklocka, speciellt eftersom det kommer missa badsemestern, en resa då jag såg fram emot att testa den i vattnet.Fy fan
Fy fan, lider med dig. I synnerhet som jag var en hårsmån ifrån att köpa samma JLC modell nästan samtidigt. Underbar klocka och smädligt att det ska ta så sjukt lång tid att få servat den. Tre månader alltså...
Klockpengarna är slut alternativt bundna i klockor. Får inte ens ihop tillräckligt om jag säljer de jag har.Det får bli en GS dykare i sommar då Jönsson
Du kan hyra en Rolex av migKlockpengarna är slut alternativt bundna i klockor. Får inte ens ihop tillräckligt om jag söljer de jag har.
Smart affärsidé.Du kan hyra en Rolex av mig
En hel sommar utan JLCn.
Håller med men det är semestertider, så det kan ju innebära en förskjutning på 4-5 veckor. Vet inte om det stämmer, men har hört att det är den urmakare som byggt klockan som vanligtvis även reparerar/servar.SÅ jävla trist alltså... Precis av samma anledning jag skickade tillbaks min Blancpain när den började strula. 3 mån är fan inte ok
2,5-3,5 månader är ju en uppskattning så det är bara att hoppas att det går fortfarande. Riktigt tråkigt att vara utan min enda premiumklocka, speciellt eftersom det kommer missa badsemestern, en resa då jag såg fram emot att testa den i vattnet.
Nyskick, så polering utifrån skick innebär väl tygtrasa i detta fall.Trist yonsson lider med dig!
hur gör du med poleringen?
Jag hade in min på garanti-spa i Schweiz och fick beräknad tid till 18-20 veckor. Den kom tillbaka efter 10 veckor. Ibland så går det åt rätt håll.2,5-3,5 månader är ju en uppskattning så det är bara att hoppas att det går fortfarande. Riktigt tråkigt att vara utan min enda premiumklocka, speciellt eftersom det kommer missa badsemestern, en resa då jag såg fram emot att testa den i vattnet.
Hur räknar farbror? 0416 hämtades klockan. Får jag tillbaka den i början mitten augusti så blir det 4 månader. Vi får se hur lång tid det tar helt enkelt.Jag måste nog flika in att serviceväntetiderna i klockbranschen, rent generellt, är ett mysterium av bibliska proportioner.
Bara så att jag förstått rätt, yonsson har alltså köpt en nästan ny klocka under garanti som visar sig vara en nästan trasig klocka och ska alltså, efter mycket ståhej, få klockan fixad inom ramen för garantin med en väntetid på typ 6 månader totalt?
Är detta korrekt? Om ja så kan jag bara konstatera att det är pinsamt kass kundbehandling av JLC. Om jag köper en premiumprodukt så förväntar jag mig premiumservice, och detta låter ju inte riktigt som premium.
Helt ärligt, ett halvår!? På allvar. Ska de tillverka en ny urmakare som ska laga klockan, eller vad är grejen?
Hur räknar farbror? 0416 hämtades klockan. Får jag tillbaka den i början mitten augusti så blir det 4 månader. Vi får se hur lång tid det tar helt enkelt.
Håller med. Även om det så bara är någon vecka eller två så är det ändå en fis som luktar illa jämfört med att ha klockan på armen. De borde erbjuda en låneklocka under reparationstiden.I sammanhanget är 4 månader bara en lite mindre bajskorv är 6 månader. Men det är fortfarande en bajskorv.
Det är väl bara Hublot som vid vissa tillfällen som märke lämnat ut låneklockor? Sen att vissa AD gör det till storkunder är ju en annan sak.Håller med. Även om det så bara är någon vecka eller två så är det ändå en fis som luktar illa jämfört med att ha klockan på armen. De borde erbjuda en låneklocka under reparationstiden.
Mailade tillbaka att det är tråkigt att vara utan sin nya klocka i 3-4 månader, får se vad de svarar. Vore ju kul med en liten bonuspresent.