• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

JLC + Nymans Ur garantiärende

Uppdatering. Fick mail idag:
image.jpg
image.jpg

Så... En hel sommar utan JLCn. :(

Fy fan
Uppdatering. Fick mail idag:
image.jpg
image.jpg

Så... En hel sommar utan JLCn. :(

Fy fan, lider med dig. I synnerhet som jag var en hårsmån ifrån att köpa samma JLC modell nästan samtidigt. Underbar klocka och smädligt att det ska ta så sjukt lång tid att få servat den. Tre månader alltså...

Fy fan

Fy fan, lider med dig. I synnerhet som jag var en hårsmån ifrån att köpa samma JLC modell nästan samtidigt. Underbar klocka och smädligt att det ska ta så sjukt lång tid att få servat den. Tre månader alltså...
2,5-3,5 månader är ju en uppskattning så det är bara att hoppas att det går fortfarande. Riktigt tråkigt att vara utan min enda premiumklocka, speciellt eftersom det kommer missa badsemestern, en resa då jag såg fram emot att testa den i vattnet.

SÅ jävla trist alltså... Precis av samma anledning jag skickade tillbaks min Blancpain när den började strula. 3 mån är fan inte ok

SÅ jävla trist alltså... Precis av samma anledning jag skickade tillbaks min Blancpain när den började strula. 3 mån är fan inte ok
Håller med men det är semestertider, så det kan ju innebära en förskjutning på 4-5 veckor. Vet inte om det stämmer, men har hört att det är den urmakare som byggt klockan som vanligtvis även reparerar/servar.

2,5-3,5 månader är ju en uppskattning så det är bara att hoppas att det går fortfarande. Riktigt tråkigt att vara utan min enda premiumklocka, speciellt eftersom det kommer missa badsemestern, en resa då jag såg fram emot att testa den i vattnet.

Helt klart, känner verkligen med dig. Det ända positiva, som redan påtalats, är ju så klart att du sen kan vara helt dundersäker på att uret är tiptop!

Jag hade in min på garanti-spa i Schweiz och fick beräknad tid till 18-20 veckor. Den kom tillbaka efter 10 veckor. Ibland så går det åt rätt håll.

Jag måste nog flika in att serviceväntetiderna i klockbranschen, rent generellt, är ett mysterium av bibliska proportioner.

Bara så att jag förstått rätt, yonsson har alltså köpt en nästan ny klocka under garanti som visar sig vara en nästan trasig klocka och ska alltså, efter mycket ståhej, få klockan fixad inom ramen för garantin med en väntetid på typ 6 månader totalt?

Är detta korrekt? Om ja så kan jag bara konstatera att det är pinsamt kass kundbehandling av JLC. Om jag köper en premiumprodukt så förväntar jag mig premiumservice, och detta låter ju inte riktigt som premium.

Helt ärligt, ett halvår!? På allvar. Ska de tillverka en ny urmakare som ska laga klockan, eller vad är grejen?

Jag måste nog flika in att serviceväntetiderna i klockbranschen, rent generellt, är ett mysterium av bibliska proportioner.

Bara så att jag förstått rätt, yonsson har alltså köpt en nästan ny klocka under garanti som visar sig vara en nästan trasig klocka och ska alltså, efter mycket ståhej, få klockan fixad inom ramen för garantin med en väntetid på typ 6 månader totalt?

Är detta korrekt? Om ja så kan jag bara konstatera att det är pinsamt kass kundbehandling av JLC. Om jag köper en premiumprodukt så förväntar jag mig premiumservice, och detta låter ju inte riktigt som premium.

Helt ärligt, ett halvår!? På allvar. Ska de tillverka en ny urmakare som ska laga klockan, eller vad är grejen?
Hur räknar farbror? 0416 hämtades klockan. Får jag tillbaka den i början mitten augusti så blir det 4 månader. Vi får se hur lång tid det tar helt enkelt.

Min Sinn som bara var runt 3 månader gammal skickades iväg på service. Enligt Richard @Erikson Ur, så lyckades han få den prioriterad efter samtal med Sinn-Bossen. Nu vet jag inte om det verkligen var så, men det tog i alla fall "bara" 3 veckor för Sinn att serva den.

De gjorde dock inte så värst mycket, lite kalibrering och justering enligt servicepappret, så det kan bero på det också...

I sammanhanget är 4 månader bara en lite mindre bajskorv är 6 månader. Men det är fortfarande en bajskorv.
Håller med. Även om det så bara är någon vecka eller två så är det ändå en fis som luktar illa jämfört med att ha klockan på armen. De borde erbjuda en låneklocka under reparationstiden.

Håller med. Även om det så bara är någon vecka eller två så är det ändå en fis som luktar illa jämfört med att ha klockan på armen. De borde erbjuda en låneklocka under reparationstiden.
Det är väl bara Hublot som vid vissa tillfällen som märke lämnat ut låneklockor? Sen att vissa AD gör det till storkunder är ju en annan sak.

Mailade tillbaka att det är tråkigt att vara utan sin nya klocka i 3-4 månader, får se vad de svarar. Vore ju kul med en liten bonuspresent.

Mailade tillbaka att det är tråkigt att vara utan sin nya klocka i 3-4 månader, får se vad de svarar. Vore ju kul med en liten bonuspresent.

Jag var inne på deras hemsida, och hamnar bara hos den svenska AD:n. Hur tusan får du fram adressen till JLC?
Jag ska fråga om köp av box samt manual till en lady-diver, då jag inte ens får fram manual till den på hemsidan.

Tillbaka
Topp