• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Vad är det för klocka mer specifikt? Är alla i den där turkosa färgen en platinavariant?
Eller var inte den färgen nu när jag kollar. Frågan kvarstår dock :)
Skulle tro att det är en Rolex Daytona 6239 väl, eller?
imported-image-4888207.jpg

Off Topic: Både Calle och Alex jobbar med en stor näve ironi - som inte alltid går fram - särskilt inte med deras bagage. För att spela djävulens advokat; Att gråta ut om handpenning på bostad kan ju gälla mer generellt, att man pekar på ett problem - ungefär som att man kan vara miljardär och till vänster politiskt. Jag håller inte med, men kan köpa resonemanget även om man sportar lyxkonsumtion.
On topic: De kommer ju upp här titt som tätt, så helt ointresserade av klockor bör de inte vara.

Off Topic: Både Calle och Alex jobbar med en stor näve ironi - som inte alltid går fram - särskilt inte med deras bagage. För att spela djävulens advokat; Att gråta ut om handpenning på bostad kan ju gälla mer generellt, att man pekar på ett problem - ungefär som att man kan vara miljardär och till vänster politiskt. Jag håller inte med, men kan köpa resonemanget även om man sportar lyxkonsumtion.
On topic: De kommer ju upp här titt som tätt, så helt ointresserade av klockor bör de inte vara.
Ja Calle verkar gilla råleks iaf.. Kul för honom. :)
Undrar om han är här inne och läser...

pixlr (Large).jpg

Vet inte om svensk-italienska diplomaten, tillika FN:s sändebud i Syrien, Staffan de Mistura tagits upp i tråden. Men, en snabb bildgoogling visar att han har åtminstone tre olika ur i rotation (en av dem på "real-not-real-bond-nato"). Värd att googla även om man vill veta hur man 1. bör knyta sin slips, 2. bör bära sin släktring samt 3. hanterar behovet av läsglasögon på ett fenomenalt sätt.

670297.jpg

Vet inte om svensk-italienska diplomaten, tillika FN:s sändebud i Syrien, Staffan de Mistura tagits upp i tråden. Men, en snabb bildgoogling visar att han har åtminstone tre olika ur i rotation (en av dem på "real-not-real-bond-nato"). Värd att googla även om man vill veta hur man 1. bör knyta sin slips, 2. bör bära sin släktring samt 3. hanterar behovet av läsglasögon på ett fenomenalt sätt.

670297.jpg
Men vad har han på armen? :)

670297.jpg
Verkar bara köra en simpel four in hand?

Ja, och det är just det som är så tjusigt! Fler högnivåpolitiker samt andra i arbetet slipsbärande skulle följa det exemplet istället för löst packade breda och stora fanskap till knutar.
Nja, det går ju inte att misslyckas med en four in hand. Snarare lathet än att lägga tid på att få till en vettig knut.
Klockan på den sista bilden ser ut att ha lite väl mycket Hublot vibbar.

670297.jpg
Nato till kostym, nja...

Nu blev jag lite intresserad, vad går bort före nato på herren ovan för att hålla stilregler?
Nivån är ju ganska låg bland folk, så man hade ju kunnat rabbla i evigheter.

Men min poäng är att det är svårt att dissa nato till kostym, med alla de uppenbara "fel" som enligt mig är mycket värre.
Jag hade mycket hellre haft en 5513 på nato till kostym än en 116610LN på länk t.ex.

Nivån är ju ganska låg bland folk, så man hade ju kunnat rabbla i evigheter.

Men min poäng är att det är svårt att dissa nato till kostym, med alla de uppenbara "fel" som enligt mig är mycket värre.
Jag hade mycket hellre haft en 5513 på nato till kostym än en 116610LN på länk t.ex.

Håller med, ett Natoband som matchar övriga detaljer till klädseln kan vara betydligt bättre än en klocka med länk i vissa fall.

Tillbaka
Topp