• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

galácticon

Patek
2-Faktor
Och där dog all klock-cred Kinnaman lyckats bygga upp...
Screenshot_20171216-235454.jpg
 

Kugghjul

Panerai
Tror att han dragit in tillräckligt för att tacka nej till det här.
Nackdelen med att vara tex skådespelare är väl att man snabbt vänjer sig vid en relativt exklusiv livsstil, och samtidigt vet man nästan mindre än alla andra yrken när inkomstflödet kommer att upphöra, och karriären är slut.

Jag har full förståelse för om han vill casha in. Frågan är hur mycket det ger?
 

Chad

Rolex
Nackdelen med att vara tex skådespelare är väl att man snabbt vänjer sig vid en relativt exklusiv livsstil, och samtidigt vet man nästan mindre än alla andra yrken när inkomstflödet kommer att upphöra, och karriären är slut.

Jag har full förståelse för om han vill casha in. Frågan är hur mycket det ger?

Skulle ej bli förvånad om han är delägare tbh. Han är ju inblandad i en del bolag.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Smart från båda sidor att betala i aktier. Och jag tror inte att 99% av hans följare bryr sig om han kränger DW nästa år om företaget inte klarar sig.
Kan inte heller se vad som är problemet ovan. Blir han en sämre skådis pga detta? Kan han mindre om sina övriga klockor pga detta? Smakar lite kultursnobberi om resonemanget.

Han är i rätt gott sällskap också: http://www.smosh.com/smosh-pit/articles/embarrassing-commercials-starring-actors-they-were-famous
 

Chad

Rolex
Kan inte heller se vad som är problemet ovan. Blir han en sämre skådis pga detta? Kan han mindre om sina övriga klockor pga detta? Smakar lite kultursnobberi om resonemanget.

Han är i rätt gott sällskap också: http://www.smosh.com/smosh-pit/articles/embarrassing-commercials-starring-actors-they-were-famous

Han växer enbart på mig om det är hans bolag, oavsett om dom lyckas eller ej. Kul med folk som försöker! :)

Edit: 1000 inlägg!! Stort grattis till mig! Tack
 

Kugghjul

Panerai
Tydligt är ju att skådespelarens val av klocka sänker hans trovärdighet för @galácticon , men jag tror han hör till minoriteten, typ 1% av populationen. Max 5% men det tror jag är en överdrift.

Kan inte heller se vad som är problemet ovan. Blir han en sämre skådis pga detta? Kan han mindre om sina övriga klockor pga detta? Smakar lite kultursnobberi om resonemanget.

Han är i rätt gott sällskap också: http://www.smosh.com/smosh-pit/articles/embarrassing-commercials-starring-actors-they-were-famous

Han växer enbart på mig om det är hans bolag, oavsett om dom lyckas eller ej. Kul med folk som försöker! :)

Edit: 1000 inlägg!! Stort grattis till mig! Tack
 
H

Hysteria

Guest
Vad jag läst och hört gällande klockmärket i fråga och Joel Kinnaman har jag hört att det är spons och inte delägarskap. Vet att killen bakom bolaget gjort någon exit sedan tidigare och att det gick bra på Basel -17 där jag träffade grundaren och chefsdesignern Eric Giroud (bla varit med och tagit fram MB&Fs Aquapod). Mao inte helt omöjligt att de slantat 1msek för sponsorskapet och inte sockrat något med aktier.
 
Topp