• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

TCB

Cartier
Såg precis denna bilden och undrade naturligtvis "vad tusan rockar Ulf Kristersson"? Kan vi klocknördar finna tröst i att mannen har den goda smaken att bära Nomos(?) eller är det något helt annat?
24839069_152840472022568_2736476930189557760_n.jpg

Screen Shot 2017-12-23 at 16.40.23.png

Jag kan inte tråkigt nog inte minnas att jag sett någon svensk politiker bära något lite trevligare. Trots förhållandevis hög lön för en rasande massa timmars arbete varje månad så tror jag inte att någon "vågar" bära något för låt säga 100.000 kr + även om klockintresset finns.
 

Mankebank

Cartier
Jag kan inte tråkigt nog inte minnas att jag sett någon svensk politiker bära något lite trevligare. Trots förhållandevis hög lön för en rasande massa timmars arbete varje månad så tror jag inte att någon "vågar" bära något för låt säga 100.000 kr + även om klockintresset finns.
Utom Stefan Löfven som nästan hade en Patek Philippe. ;)
 

Golem

Omega
Jag kan inte tråkigt nog inte minnas att jag sett någon svensk politiker bära något lite trevligare. Trots förhållandevis hög lön för en rasande massa timmars arbete varje månad så tror jag inte att någon "vågar" bära något för låt säga 100.000 kr + även om klockintresset finns.
Bara nyfiken, av vilken anledning tror du att de inte vågar?
 
  • Like
Reactions: TCB

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag kan inte tråkigt nog inte minnas att jag sett någon svensk politiker bära något lite trevligare. Trots förhållandevis hög lön för en rasande massa timmars arbete varje månad så tror jag inte att någon "vågar" bära något för låt säga 100.000 kr + även om klockintresset finns.
Herregud, det hade blivit lynchstämmning hos kvällstidningarna om en förtroendevald hade burit något dyrare... Dock tyckte jag såg ut som om Kungen rockade sin Royal Capital i guld under jultalet, så om klockorna har betydelse för kommande val vet man alltid vad man kan rösta på;)
 
  • Like
Reactions: TCB

TCB

Cartier
Bara nyfiken, av vilken anledning tror du att de inte vågar?
Ja, samma spår som @Mankebank är inne på. Kvällspressen älskar att slå klorna i allt de kommer åt. Räcker med en representationsmiddag för att få rubriker om "lyxmiddagar, årgångsconqac, dyra viner - allt betalat av skattebetalarna". Det går många gånger till överdrift och i slutändan så väljer många kompetenta personer näringslivet före politiken för att slippa den hetsen och dessutom tjäna det dubbla och uppåt. Trist för då får vi begåvningsreserven i riksdagen.

Nu har jag gått tillräckligt off topic för en utskällning som skulle nå en 5:a på richterskalan.
 

TCB

Cartier
Carolina, Carolina, vår allas Carolina. Denna tråds favorit. Hur kunde det bli så här? Låt oss hoppas att det är en engångsföreteelse och i reklamsyfte.
Har mycket svårt att tro något annat :)
8E8A8861-1200x800.jpg
 

Mankebank

Cartier
Ja, samma spår som @Mankebank är inne på. Kvällspressen älskar att slå klorna i allt de kommer åt. Räcker med en representationsmiddag för att få rubriker om "lyxmiddagar, årgångsconqac, dyra viner - allt betalat av skattebetalarna". Det går många gånger till överdrift och i slutändan så väljer många kompetenta personer näringslivet före politiken för att slippa den hetsen och dessutom tjäna det dubbla och uppåt. Trist för då får vi begåvningsreserven i riksdagen.
Och då är ändå det du pratar om mer tveksamt. Folkvalda ska vara försiktiga med skattepengar och ännu mer försiktiga med att låta sig bjudas.

En fin klocka eller handväska som de betalat själva borde vara en ickefråga.
 

Mankebank

Cartier
Herregud, det hade blivit lynchstämmning hos kvällstidningarna om en förtroendevald hade burit något dyrare... Dock tyckte jag såg ut som om Kungen rockade sin Royal Capital i guld under jultalet, så om klockorna har betydelse för kommande val vet man alltid vad man kan rösta på;)
Kungligheter, skådespelare och idrottare kan ha dyrare klockor utan att kvällstidningarna reagerar.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Topp