• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Vad hittade Luuk i klocklådan i fredags måntro? Tyckt mig först se en Aqua Terra, men nja?
Screenshot 2018-12-12 at 21.42.55.png

Är rätt säker på att det är en Rolex OP eller Rolex DJ på oysterlänk. Vill minnas att jag sett det innan.
 

strukenskjorta

Breitling
Från Breaking News härom dagen. Filip Hammar med vad som ser ut att vara någon Daytona.?
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2018-12-21 kl. 18.06.33.png
    Skärmavbild 2018-12-21 kl. 18.06.33.png
    386.4 KB · Visningar: 24

Stefan S

Patek
2-Faktor
Något måste de ju lägga pengar på, generaldirektörerna. Hänger Sjöberg på KS måntro och det är därför Arbetsförmedlingen inte riktigt lyckas med sitt uppdrag? Vi vet ju hur beroendeframkallande det kan vara med klockor ;)
Bildsökte Sjöberg och då har han en annan klocka, speedyn rätt färsk gissar jag. Man kan tycka vad man vill om AF och Sjöberg men jag blir glad när jag ser en Speedy. Det finns massor av folk däruppe med fina dyra klockor men köper man en iofs lite dyr men manuell klocka med hesalit (?) och en historia som en Speedy så är man ändå en WIS, man känner en samhörighet... inbillar jag mig.
 

Husse

Patek
Bildsökte Sjöberg och då har han en annan klocka, speedyn rätt färsk gissar jag. Man kan tycka vad man vill om AF och Sjöberg men jag blir glad när jag ser en Speedy. Det finns massor av folk däruppe med fina dyra klockor men köper man en iofs lite dyr men manuell klocka med hesalit (?) och en historia som en Speedy så är man ändå en WIS, man känner en samhörighet... inbillar jag mig.
En speedy är ingen klocka som köps av nån ointresserad!
Med sitt manuella verk kräver den ändå lite pyssel. Det är en klocka som köps av nån som vet vad den köper!
Fler än en gång har jag hört folk som, trots mängder av pengar, backat på den pga den ska dras upp osv!
All heder åt Sjöberg!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Snart kommer artikeln tyvärr att komma "Generaldirektörens nya LYXKLOCKA! Vi har bilderna!" på nåt av skittidningarna. Missunnsamheten är stark hos dagstidningarnas läsare...
 

RBJSWE

Cartier
Kan väl inte vara den enda som tyckte mig se en rejält isad Royal oak på hiphoparen Lamix handled under morgonens nyhetsmorgon?
Ber om ursäkt för dålig bild.
20190106_095744.jpg
 
Topp