• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

DF18F1D7-3082-4D5C-86A1-7190E8177523.png
4CF49EFC-DBC4-4A4C-A25F-3E4359459E55.png

Gert Wingårdh, ser ut att vara en riktigt löst sittande Aquanaut. :cigar:
alltså jag har sett det innan och tycker det ser helt knasigt ut, bilhandlarhäng på gummi... jag tycker inte det hör ihop.

Angående Wallenbergs eventuella DW så skulle jag snarare gissa på ett försök att framstå som folklig. I linje med att verka och inte synas och allt det där. Är man Stockholmsbörsens största ägare kan man nog bära vilken klocka man vill....Vad vore mer rebelliskt förresten på något högdjurs-mingel...?

Angående Wallenbergs eventuella DW så skulle jag snarare gissa på ett försök att framstå som folklig. I linje med att verka och inte synas och allt det där. Är man Stockholmsbörsens största ägare kan man nog bära vilken klocka man vill....Vad vore mer rebelliskt förresten på något högdjurs-mingel...?

Då han rör sig inom kretsar där folks avföring har ett högre värde än den ”fine dining” man kostade på sig, så är pengar ett icke existerande problem.

Jag tror att vanliga överklassen har ett större behov av att ”visa upp” sina prylar, se till att ta den finaste klockan på något möte för att visa att man nämligen drar in 7-siffriga belopp per år.

Själv gillade jag att vara ”rebell” på flyg och i lounger tidigare (på den tiden det fungerade).
Folk klädde upp sig när det flögs, i loungen stod det bara propra herrar i kostym, och jag med ett par slitna Adidasbyxor och sliten t-shirt.

Idag fungerar det inte att vara ”rebell” då alla andra är det.
Bara nyrika ryssar som flashar

Tillbaka
Topp