• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

sjökvist

<—Axel Nilson
0D9626D7-626F-48A0-9CC5-A4CADA3235E0.jpeg
Tommy Nilsson slår på stort

I senaste avsnittet av renees brygga så har han klätt upp sig ordentligt och till det har han omsorgsfullt valt en DW
 

Hmmmm

Omega
Ja det är helt sjukt
Att bygga sitt eget varumärke och sen kunna leva på det vare sig det är sitt egna bamn eller det nmn man skapat är ju ngt fler borde göra. Man arbetar åt sig själv när man vill och vad man vill men är lote i Google och Facebookks våld men hellre det än tex kvällstidningars våld...

Att ärva kändisskap är väl ungeför lika illa som att ta över popans företag eller ärva en förälders förmögenhet.

Bäst mår nog den som skapat sin egen förmögenhet och eller kändisskapnutan att ruda på ens föräldrar eller syskon osv kändisskap eller pengar.
 

Sjobedan

Rolex
Införskaffad i thailand, samma med hans guldrolle.
Vet inte om du är uppriktigt.

Men, jag tänkte samma tanke. Den ser ”off” ut med boetten. Bilden är dock för suddig för att avgöra om det är en 5711 eller 5712(?)

Men! Jag tycker att klockan ser off ut, baserat på bilden så hade jag sagt fake.
 

stabil

Cartier

mastershield

Breitling
Fejk?
Säkert tjänar han bra men en svensk influencer leder väl inte till en såå fet plånka?
Nä precis så gott om para har han inte. Men hans låtsas pappa alt riktiga pappa och mamma kanske har bidragit? Även om de känns långsökt att dem skulle skämma bort honom med så mkt klockor.
de tjänar miljoner på sitt larv tyvärr
Nja inte alla. De beror på hur stor fanbas/följare man har. Bianca drar nog in hel del men hon har nästan 1 miljon följare på Instagram. Många som har runt 30-50 tjänar inte särskilt bra
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Nä precis så gott om para har han inte. Men hans låtsas pappa alt riktiga pappa och mamma kanske har bidragit? Även om de känns långsökt att dem skulle skämma bort honom med så mkt klockor.
Nja inte alla. De beror på hur stor fanbas/följare man har. Bianca drar nog in hel del men hon har nästan 1 miljon följare på Instagram. Många som har runt 30-50 tjänar inte särskilt bra
Sjukt att man kan livnära sig på att vara influencer
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Möjligt men att en radom kändisunge som inte gjort ett vettig handtag i hela sitt liv helt plötsligt kan leva på det är sjukt
Fast det är ju inte sjukt.
Det är ju bara vanlig marknadsföring och funkar extremt bra för t ex e-butiker.

Person som har stor räckvidd (dvs antalet följare)
Gör reklam för produkt inom rätt målgrupp (dvs följarna)
Företaget får exponering och tjänar pengar
"Influencern" betalas som tack
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Fast det är ju inte sjukt.
Det är ju bara vanlig marknadsföring och funkar extremt bra för t ex e-butiker.

Person som har stor räckvidd (dvs antalet följare)
Gör reklam för produkt inom rätt målgrupp (dvs följarna)
Företaget får exponering och tjänar pengar
"Influencern" betalas som tack
Jag tillhör kanske den gamla skolan trots att jag själv inte är speciellt gammal

Att en kändis får barn och barnet i fråga växer upp och rider på föräldrarnas framgång och kan livnära sig på just detta, det är den saken jag tycker är sjuk
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag tillhör kanske den gamla skolan trots att jag själv inte är speciellt gammal

Att en kändis får barn och barnet i fråga växer upp och rider på föräldrarnas framgång och kan livnära sig på just detta, det är den saken jag tycker är sjuk
Måste vara jobbigt att störa sig på sånt. Kändisbarnet tackar nog och tar emot dock. :)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Enligt min flickvän ska Bianca Ingrosso eller vad hon heter ha fått en Rolex av sin morsa som tidigare tillhörde henne i födelsedagspresent. Någon som vet vad det var för någon?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Samtidigt är det ju svårt att vara influencer utan att nån vet vem man är, en förutsättning är således att man, åtminstone i vissa kretsar, är känd. Avseende yrke kanske det är en definitionsfråga men faktum är ändå att det finns ett antal människor som faktiskt får pengar för att vara influencers, alltså något man jobbar med.

Däremot tycker jag det är ganska sjukt att det blivit som det är med influencers betydelse för marknadsföring och vilka som väljs ut som rimliga talespersoner för varumärken.

Det är mer imponerande att Graaf fortfarande är aktuell?
Systrarna Graaf hade sin peak / glansperiod under nittiotalet men efter det har det ju inte hänt så mycket. Ändå kan killen indirekt livnära sig på mammas namn.
 
Topp