• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Kanske har tagits upp tidigare men...

F1 nörd som man är satt jag idag bänkade när kvalet inför Spaniens GP skulle köras och i försnacket tyckte jag mig skymta en Halda Race Pilot på Eje Elghs vänsterarm. Någon som vet om det stämmer?

Gör övrigt kör väl vårt Svenskhopp i F1, Markus Eriksson med just Halda!?

Är inte lika säker på det, faktiskt. Att klockan skulle vara fake alltså. (OBS - har inte sett den i närbild, utgår bara från vad jag fått veta)

Hehe hubbe och AP är heta grejor i krimkretsar... säljs för 1/4-1/3 av priset när stulna. Sjukt egentligen.
Förutsätter att den är stulen eller falsk.

Kanske har tagits upp tidigare men...

F1 nörd som man är satt jag idag bänkade när kvalet inför Spaniens GP skulle köras och i försnacket tyckte jag mig skymta en Halda Race Pilot på Eje Elghs vänsterarm. Någon som vet om det stämmer?

Gör övrigt kör väl vårt Svenskhopp i F1, Markus Eriksson med just Halda!?

Det stämmer. Mackan sponsras ju av Halda och i egenskap av "manager" så antar jag att Eje också fick äran att bära en Halda.

10337767_10152374296521163_7255154066100585698_n.jpg

Tänkte denna kunde passa bra här efter gårdagens Uppdrag Granskning, Sebbe Staxx ur den svenska rappgruppen Kartellen, äkta eller fejk, stulen eller ärlig? vad tror vi;)?

Många i den kretsen har bra klockor. Senast jag såg Näääk hade han en helgulds-DD och han som äger Salong Betong har jag sett bära keramisk TT-sub. Jag tror inte att man ska underskatta hur stora skivbolagsförskott är, hur billigt det är att spela in dålig hiphop och hur mycket en guldhublot tappar i värde på andrahandsmarknaden.

Många i den kretsen har bra klockor. Senast jag såg Näääk hade han en helgulds-DD och han som äger Salong Betong har jag sett bära keramisk TT-sub. Jag tror inte att man ska underskatta hur stora skivbolagsförskott är, hur billigt det är att spela in dålig hiphop och hur mycket en guldhublot tappar i värde på andrahandsmarknaden.
Salong betong danne laddar upp en hel del fakes på instagram dock..

Jag har sett näääken i guld hublot också, ingen aningen om den var äkta. Det finns ju jävligt bra kopior idag för 4-5000kr..

Gissar snarare på handhavandefel än maskinellt fel med tanke på snubbens intelligens. Kanske båda iofs :)

Nu ska jag inte svära på att pickadollen han hade var en defekt sådan, men jag vill minnas att jag pratade med en polis om just det... i Varje fall så greps han ju för att han var kolad och visade upp en pistol i rökrutan. Pistolen var en laddad tokarev. Som inte är höjden av hållbarhet precis..

Nu ska jag inte svära på att pickadollen han hade var en defekt sådan, men jag vill minnas att jag pratade med en polis om just det... i Varje fall så greps han ju för att han var kolad och visade upp en pistol i rökrutan. Pistolen var en laddad tokarev. Som inte är höjden av hållbarhet precis..
Det var väl så att han hade setts vifta en pistol men kunde inte bevisas. Han åkte dock för kola och anabola(!) vilket är lustigt när man är lönnfet och väger typ 75kg

Det var väl så att han hade setts vifta en pistol men kunde inte bevisas. Han åkte dock för kola och anabola(!) vilket är lustigt när man är lönnfet och väger typ 75kg

Vissa dagar får man inte en siffra rätt. Pistolen var dessutom en Kinesisk kopia (!) på en Tokarev. Som dessutom fungerade. Ibland ska man fan inte prata på internet...

Men ja, Sebbe staxx är ju en tomte av rang. Som kallar Sverige för odemokratiskt för att folk inte tycker som han, och jobbar som "förebild" på fryshuset...

Ser ut som jocke berg i kent har en speedmaster i en av deras pressbilder. Även Markus till höger verkar ha något liknande, men lite svårt att se vad det är. Hittade nån bild som kanske visar den bättre. Någon som känner igen den?

98314342ed347965_org.jpeg
Martin%20Sk%C3%B6ld%20&%20Markus%20Mustonen%20-%20Kent.jpg

Danne kör inte med äkta vara. Han skrev en gång på IG att han aldrig skulle få för sig att lägga de pengarna på en klocka.

Ser ut som jocke berg i kent har en speedmaster i en av deras pressbilder. Även Markus till höger verkar ha något liknande, men lite svårt att se vad det är. Hittade nån bild som kanske visar den bättre. Någon som känner igen den?

Kan inte svara på frågan, men i denhär videon så får man se Jockes klocka flera gånger. Mitt väldigt otränade öga tycker det skulle kunna vara en Speedy.

Tror knappast att Salong Betong-Danne skulle sälja sin fake-rolex för att finansiera sin fake-AP. Det faller på sin egen orimlighet. Klockorna lär vara äkta.

Tycker det är lite lustigt hur snabba folk är att spekulera om äkthet när det gäller vissa typer av människor men tar för givet att klockorna är äkta när det gäller andra typer.

Här är förövrigt Näääk med vad som måste vara en DD?
249086_572867106067156_1384234510_n.jpg

Tror knappast att Salong Betong-Danne skulle sälja sin fake-rolex för att finansiera sin fake-AP. Det faller på sin egen orimlighet. Klockorna lär vara äkta.

Tycker det är lite lustigt hur snabba folk är att spekulera om äkthet när det gäller vissa typer av människor men tar för givet att klockorna är äkta när det gäller andra typer.

Fördomar är som kunskap, dom är inte jobbiga att bära när man väl har fått dom!

J

Här är förövrigt Näääk med vad som måste vara en DD?

I detta fall baseras det på personens egna bilder och uttalanden.

Tillbaka
Topp