• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Nått i den stilan ja.. tyvärr.
Seiko-700x467.jpg
kungen-klocka-ibl-700x492.jpg

Vad rockar Fredrik Furtenbach (ekots inrikespolitiska kommentator) på en så omvälvande dag som denna? Någon slags kronograf med luftig länk.
7AE0DABD-14F1-407D-AF90-32C70D377D81.jpeg
F5913DA4-10CC-4841-85D0-D7A043F4653B.png

Vad rockar Fredrik Furtenbach (ekots inrikespolitiska kommentator) på en så omvälvande dag som denna? Någon slags kronograf med luftig länk.
7AE0DABD-14F1-407D-AF90-32C70D377D81.jpeg
F5913DA4-10CC-4841-85D0-D7A043F4653B.png

När jag såg armbandet så tänkte jag direkt på Zenith. Om jag inte minns fel så hade väl vissa modeller det där klassiska Gay Freres armbandet. Nu kan jag tyvärr inte något annat om vintage Zentih men googlade snabbt och hittade en ny klocka som heter "chronomaster revival cover girl". Jag tror dock inte det är just den då jag tycker det ser ut som två oranga visare och lite rundare former på bilderna ovan. Men kanske någon ursprunglig variant utav den?

Zenith-A3818_1971_Phillips-Watches.jpg

Är det någon som kollade på "30 Minuter" på SVT med Jacob Wallenberg? Såg ut som han hade nån dressklocka på läder men man fick aldrig någon vinkel att se vad det var.. nyfiken i en strut.

Avsaknaden av bild eller möjligheten till att ta en bild för att söka er visdom gör inte saken bättre, sorry.

Är det någon som kollade på "30 Minuter" på SVT med Jacob Wallenberg? Såg ut som han hade nån dressklocka på läder men man fick aldrig någon vinkel att se vad det var.. nyfiken i en strut.

Avsaknaden av bild eller möjligheten till att ta en bild för att söka er visdom gör inte saken bättre, sorry.
Det närmsta jag kunde komma.
Han skulle suttit till höger och kameran borde fokuserat mer på handleden…
ED6F98F5-7537-4EA7-9569-EB9AFD649A40.jpeg

• Like
Reactions: PJZ
Tillbaka
Topp