• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Vad har David Lagercrantz för klocka?

7ede36a2-532f-4f97-9a4d-7ba997888cda.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vad har David Lagercrantz för klocka?

7ede36a2-532f-4f97-9a4d-7ba997888cda.jpg
IWC Portofino enligt tidigare inlägg i tråden.


 

HSK

Patek
2-Faktor
Vad har mr SEB här? G-shock?

FB06BCAD-6D26-475F-94BF-EA7103DF768E.png
Det är ingen G-shock i alla fall men kan mycket väl vara någon annan digital Casio. 🙂

Det skulle eventuellt kunna vara en guldfärgad F-91W? Det ser ut att vara en tjockare klocka på bilden du postade men man kanske bara blir lurad av vinkeln då en ensam pusher på högersidan, texten under displayen, gummibandet och "step-caset" stämmer in. Det som talar emot är den upplevda tjockleken och att klockan på bild ev. ser ut att ha någon typ av bandhorn men det kan som sagt vara vinkeln alt. att det är någon snarlik modell.

Det känns som ett statement när en bank-VD bär en klocka som kostar 200kr.


Screenshot_20211021-083106_Firefox.jpg
 
Senast ändrad:

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Det känns som ett statement när en bank-VD bär en klocka som kostar 200kr.


Screenshot_20211021-083106_Firefox.jpg
Tänkte precis samma sak. Medvetet val i Jante-Sverige. Ändå rätt coolt att han valde just den. Känns inte som ett random val (då hade han förmodligen haft en DW eller liknande) så jag gissar på att han ändå är intresserad.
OM han nu är klockintresserad skulle det vara intressant att veta vad han har för andra klockor
 

Mr.Brown

Breitling
Tänkte precis samma sak. Medvetet val i Jante-Sverige. Ändå rätt coolt att han valde just den. Känns inte som ett random val (då hade han förmodligen haft en DW eller liknande) så jag gissar på att han ändå är intresserad.
OM han nu är klockintresserad skulle det vara intressant att veta vad han har för andra klockor
Tror jag har sett en bild på honom med en Explorer 1 på ena handleden och en Fitbit på andra handleden. Finns nog bilder på det om man orkar Google. Men jag har en Man-Cold så jag pallar inte.
 

Perro

Omega
Martin Åslund med vad som ser ut att vara en vattennöt i güld
4915AC9D-BB87-49BA-A699-66E2D0F5A732.jpeg
Lite roligt med Åslund är att han tidigare hade en Aquanaut i stål men verkar som att han ersatte den med denna i guld för något år sedan. Har faktiskt kollat extra noga när han sitter i Viasatstudion vad han har för klocka eftersom jag vet att han har denna men har aldrig tidigare sett att han haft klocka i sändning.
 

Erkkn

Cartier
Marcus Ericsson Indycarförare med AP vad jag kan se.
Screenshot_20211025_205342.jpg

Felix Rosenqvist även han i indycar, verkar mest köra någon sportklocka men tycks ha haft något samarbete med Halda.
Screenshot_20211025_205328.jpg
 
Senast ändrad:
Topp