Jag erkänner. Jag är lat =)Slött utan bild!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag erkänner. Jag är lat =)Slött utan bild!
Bra när man ska kränga den sen, ”oklippt gummi”…Bilhandlarhäng indeed
Seiko vet inte vilken modell dock.Vad bär komikern Messiah Hallberg? Kan inte riktigt urskilja.
SSA351. Möjligtvis en blå variant om det nu finns?Messiah har en Seiko men vilken modell?
Det blir svårt att få harmoni när man köper klocka på vuxenavdelningen och kostym på barnavdelningen.Är det bara jag som tycker den ser lite stor ut till kostymen?
Typisk modern Certina. 42mm eller vad den är är för stort för den typen av klocka i alla situationer.Är det bara jag som tycker den ser lite stor ut till kostymen?
Typisk modern Certina. 42mm eller vad den är är för stort för den typen av klocka i alla situationer.
Nja, just den klockan är ju kategoriserad (ganska felaktigt enligt mig) som en dress- eller kostymklocka, och marknadsförs så.De flesta moderna klockor är ju gjorda för kortärmat eller badbyxor. Inget fel med den klädseln i sig, men den fungerar dåligt i vår del av världen...
Intressant! Ja är man en av världens rikaste så har man väl råd….Jag bara måste gå lite OT här och delge en youtubevideo om Vladimir Putins klocksamling.
Man kan slå på engelsk textning. Mitt favvoklipp i videon är när han släpper ner en Blancpain i blöt betong när de håller på och gjuter. :mrgreen:
[video]
Kuriosa:Ser ut som en IWC Portofino.
Lite ot då det är serie/film. En kunglig affär svt om Kurt Haijby(sverrir gudnasson)Oris pointer date bronze, lite oklart val på serie som utspelar sig på 30-40-50tal.
Visst fan är det en Oris Big Crown som Kurt Haijby får av V Gurra? En kunglig affär om ni inte sett. Ledsen för den usla bilden.
Vet inte men ser ut att vara en fin perceptual. Det finns några med kvartsverk så det kan vara det också. Jag skulle söka efter korrekt klocka hos JLC, IWC, kanske Chopard L.U.C. En gammal Blancpain kanske eller Universal? Kanske någon kan se vad det är? Den ser ut att ha en bra storlek så ny är den inte.
Tyvärr svårt att få en bättre bild. Men vad har antikrundans Rickard Thunér på armen? Karln brukar ha bra smak.
Planet Ocean till vänster och Explorer 1 till höger?Varanteatern. Vad har vi här då?
Hm, måste vara datejust? Den har en bubbla ser det ut som.Planet Ocean till vänster och Explorer 1 till höger?
Säkert så. Jag är för blind för att se bubblan dock.Hm, måste vara datejust? Den har en bubbla ser det ut som.
Ser ut att ha datumbubbla och stick-index, tror också på en datejustHm, måste vara datejust? Den har en bubbla ser det ut som.
Ska vara en Veville, tror det varit uppe i tråden tidigare.Han känns lite som en person som inte lägger en förmögenhet på en klocka... vad kan detta vara?
TackSka vara en Veville, tror det varit uppe i tråden tidigare.
https://www.veville.com/blogs/news/...a-i-sasong-3-av-hjalp-vi-har-kopt-en-bondgard
Är det han, sidekicken, i morgonteve?Ja, o Steffo som har en egen tråd o flashar klockor i TV i stort sett varje dag.
jawolÄr det han, sidekicken, i morgonteve?